search login
Vaikuttava viestintä

3 simppeliä vinkkiä parempaan hakukonelöydettävyyteen

1. Mieti mitä tavoittelet

Onko tavoitteenasi sivuston kävijämäärän ja laadun kasvattaminen, tuotteen tai palvelun parempi esilletuonti vai brändin näkyvyyden parantaminen? Sinun on myös ymmärrättevä, missä mielentilassa kävijä sisältösi kohtaa (AIDA).

2. Määrittele avainsanat

Avainsanatutkimus on hakukoneoptimoinnin tärkein kohta. Kirjoita luontevaa tekstiä, missä esiintyy ainakin kerran avainsana perusmuodossa ja kaikissa tärkeimmissä taivutusmuodoissa. Muista myös huomioida ja lisätä tärkein avainsana sivuston otsikkoon ja metatietoihin.

 

3. Laadukasta linkinrakentamista

Tee selkokielisiä linkkejä looginen informaatioarkkitehtuuri huomioiden. Älä luo kymmeniä sivuja bulkkisisältöä ulkopuolisille sivustoille ja linkitä niitä sinun varsinaiselle sivustolle. Luo niin hyvää sisältöä, että sivustosi kerää itsestänsä linkityksiä.

 

Kun haluat vahvistaa digitaalisen viestinnän osaamistasi, ilmoittaudu mukaan Digitaalisen viestinnän koulutusohjelmaan.

Tanja Sundström

Tanja Sundström

Marketing Specialist Management Institute of Finland MIF Oy, a Soprano Company
Pysy ajantasalla
Tilaa maksuton uutiskirje

Tilaamalla Management Institute of Finland MIF Oy:n uutiskirjeen kuulet mm. ajankohtaisista koulutuksista ensimmäisten joukossa, saat tietoa maksuttomista seminaareista ja mielenkiintoisia blogikirjoituksia. Uutiskirjeemme ilmestyy sähköpostiisi 1–2 kertaa kuussa – sen tilaus on maksutonta, ja voit perua sen koska tahansa kirjeen lopussa olevasta linkistä.

Tilaa uutiskirje