1. Mieti mitä tavoittelet
Onko tavoitteenasi sivuston kävijämäärän ja laadun kasvattaminen, tuotteen tai palvelun parempi esilletuonti vai brändin näkyvyyden parantaminen? Sinun on myös ymmärrättevä, missä mielentilassa kävijä sisältösi kohtaa (AIDA).
2. Määrittele avainsanat
Avainsanatutkimus on hakukoneoptimoinnin tärkein kohta. Kirjoita luontevaa tekstiä, missä esiintyy ainakin kerran avainsana perusmuodossa ja kaikissa tärkeimmissä taivutusmuodoissa. Muista myös huomioida ja lisätä tärkein avainsana sivuston otsikkoon ja metatietoihin.
3. Laadukasta linkinrakentamista
Tee selkokielisiä linkkejä looginen informaatioarkkitehtuuri huomioiden. Älä luo kymmeniä sivuja bulkkisisältöä ulkopuolisille sivustoille ja linkitä niitä sinun varsinaiselle sivustolle. Luo niin hyvää sisältöä, että sivustosi kerää itsestänsä linkityksiä.
Kun haluat vahvistaa digitaalisen viestinnän osaamistasi, ilmoittaudu mukaan Digitaalisen viestinnän koulutusohjelmaan.
Tanja Sundström
Marketing Specialist @ Management Institute of Finland MIF Oy a Soprano Company