Henkilökunnan kyvykkyys osana asiakkuusohjautuvuuden tavoitteita

Tiedon terveydenhuollon ratkaisut kattavat perusterveydenhuollon, erikoissairaanhoidon, työterveyshuollon, yksityisen terveydenhuollon ja erityishuollon prosessit.

Tuemme koko palveluketjua kansalaisen ensimmäisestä yhteydenotosta palvelujen raportointiin ja suunnitteluun. Tunnemme suomalaisen terveydenhuollon toimintaympäristön, palvelurakenteen ja lainsäädännön.

Yhteistyömme Aspectumin kanssa käynnistyi alkuvuodesta 2010. Lähdimme silloin selvittämään, miten asiakkaamme suhtautuvat meihin, miten he kokevat saavansa meistä hyötyä ja arvoa ja miten heidän mielestään meidän tulisi kehittää toimintaamme.

Samassa yhteydessä selvitimme myös, kuinka hyvin koko henkilökuntamme kyvykkyys tukee asiakkuusohjautuvuuden tavoitteitamme. Selvityksen tulosten perusteella saimme arvokasta tietoa siitä, mihin suuntaan asiakkaidemme ja työntekijöidemme mielestä meidän tulisi toimintaamme kehittää. Asiakkaidemme ja omia ajatuksiamme työstimme Aspectumin kanssa workshopeissa ja rakensimme itsellemme tavoitekuvan asiakkuuslähtöiselle toiminnalle.

Kehitettyä toimintamallia ryhdyimme viemään käytäntöön Aspectumin toteuttamilla valmennuksilla syksystä 2010 alkaen. Valmennuksen toteutimme Tekniikan erikoisammattitutkinnon rakenteisiin istutetun, mutta sisällöltään juuri meitä varten rakennetun ohjelman avulla. Tiedosta valmennukseen lähti mukaan yli 50 henkilöä. Osallistujia oli niin myynnistä, asiakaspalvelusta kuin tuotekehityksestäkin. Pidimme alusta pitäen oleellisena, että erinomainen asiakkuustyö ei koske vain myyntiä, vaan on mitä suurimmassa määrin koko organisaation toiminnan johtotähti.

Tutkintoon johtava valmennus päättyi keväällä 2012, mutta olemme edelleenkin jatkaneet työtä Aspectumin kanssa. Kehitämme toimintaamme jatkuvasti asiakkuuslähtöisempään suuntaan ja Aspectumin konsultti on ollut kanssamme tätä työtä tekemässä osallistumalla niin asiakkuusvastaavien, esimiesten, projektipäälliköiden kuin tuotekehityksenkin toiminnan kehittämiseen tarkoin mietityillä täsmäiskuilla.

Olemme erittäin tyytyväisiä Aspectumin panokseen, niin asiantuntemukseen kuin sitoutumiseenkin ja jatkamme edelleen yhdessä asiakkuuksien johtamisen toimintatapojemme ja kyvykkyytemme kehittämistä.

Kati Räätäri
johtaja
Tieto

Like and share with your friends:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone