Infor yksikkönä ja monikkona

Marraskuun alusta alkaen olemme MIF:llä organisoituneet tuttujen brändien mukaisesti. Minä vedän Infor-yksikköä, ja alamme nyt yhdessä tiimini kanssa valmistella, kuinka perinteinen uusi Infor tulee kaapista ulos. Pyyhimme pölyt pois ja kiillotamme kiiltävän. Olen muutoksesta iloinen tietenkin tiimini ja itseni vuoksi, mutta erityisesti viestinnän ammattilaisten puolesta. Alamme ansaitsee oman tyystin syvälle erikoistuneen erikoisosaajansa.

Infor ja intohimo pinkkiin

Samaan perheeseen kuuluvat edelleen mm. Johtamistaidon opisto, tietoteknologian taitaja Tieturi, kansainvälistäjä Fintra sekä MIF näyttötutkinnot. Organisaatiokaavilossamme on läpikulku sivuovien kautta näihinkin osastoihin. Yksikkönä saamme kuitenkin olla ihan inforlaisia omissa väreissämme.

Olenkin taas saanut huomata, millainen motivaatiotekijä oma brändi ja sen edustaminen voi olla. Juuri näinä aikoina, kun taloudellisesti voisi olla helpompaakin, voimme innostua uuden luomisesta. Infor ehti olla takahuoneessa kolme vuotta, ja siinä ajassa viestijän maailma on mullistunut niin digitalisaation kuin globalisaation ja muiden suurten aatioiden myötä.

Pursuavat pikkutomaatit

Kotonani viikonloppuna sattuneen tulipalon ja siitä seuranneiden järjestelyjen (lue:unettomuuden) johdosta on ensimmäinen viikkoni liiketoimintajohtajana ollut vähintäänkin sekava. Muistelin VPK-kurssikaveriani, kun huomasin silmieni tilalle ilmestyneet pari tomaattia. Ja silmälasitkin jäivät tietysti talolle. Kokonaiset lauserakenteet ovat tuntuneet mahdottomuuksilta, ja onneksi tiimiläiseni jatkavat sujuvasti kesken jääneitä lauseitani (yleensä tosin sanalla ”palkankorotus”).

Olen suosiolla siirtänyt ne kokoukset, joissa olisin antanut ensivaikutelman itsestäni. Eilen uskaltauduin ensitapaamiseen opeopintoihini liittyen. Olin ollut edellisen yön hotellissa, ja päälläni oli jotain hötömölöltä kaapattua – ja keltaista! En tuntenut oloani lainkaan kotoisaksi, kunnes tapaamani henkilö huudahti heti minut tavattuaan: ”Sä olet ihanan näköinen!” Ehkä väri kuin väri siis paikkaa pinkin (ja unen) puutetta.

Viestinnän kuuntelijat palveluksessanne

Työni Inforin vetäjänä lähti siis käyntiin palavalla intohimolla. Hataran mieleni tueksi haluan kirjata niitä ajatuksia, joita alku minussa on herättänyt. Varsinaisten kehityskeskustelujen sijaan tutustuin tiimiläisiin luomani kehittymisen kehä -mallin mukaisesti. Kahdenkeskiset juttelutuokiomme rakentuivat kehän aihealueiden mukaisesti ja nosti itse asiassa aika hyvin esiin inforlaisuuden ytimen. Tiimissämme korostuneita tekijöitä ovat ehdottomasti luovuus, asiakkaan kuuntelu ja halu edetä järjestelmällisesti kohti yhteisiä tavoitteita.

Uudessa tiimissämme on niin kokeneita inforlaisia kuin meitä laatikoiden ulkopuolen ilmestyksiä. Olemme innostuneita työstämme, ja se näkyy asiakkaillemme myös uusina koulutusohjelmina. Yli puolet koulutuksistamme järjestetään asiakaskohtaisina, ja meihin saa aina olla yhteydessä jutellakseen ajankohtaisista viestinnän haasteista. Usein jo ulkopuolinen näkemys tilanteestanne auttaa eteenpäin. Eikä se edes maksa mitn.

Energistä kevättä!

Infor

Like and share with your friends:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone