Elonmerkki

Elonmerkki 20.9.2017 Crowne Plaza – viestinnän ykköstapahtuma

Elonmerkin teemana on tänä vuonna Iso kuva. Työelämä ja organisaatiot muuttuvat yhä kiihtyvää vauhtia. Fuusiot, digitalisaatio, palvelumuotoilu – ne ovat tämän päivän sanoja, robotiikka ja tekoäly aivan kulman takana. Mitä tämä kaikki vaatii viestinnältä?

Tervetuloa Elonmerkkiin ottamaan siitä selvää!


Save the date 20.9.2017, Hotel Crowne Plaza, Helsinki #elonmerkki

 Ohjelma

 Puhujat

Hinnat ja ilmoittautuminen

 Blogi

 Lisätiedot

 

Ohjelma

Onnistuakseen viestinnässä täytyy ymmärtää ajan henki ja sen asettamat vaatimukset.

Elonmerkin teemana on tänä vuonna Iso kuva. Otamme terävästi kantaa asioihin, joista yhä useammassa työyhteisössä käydään keskustelua: Miten rakentaa ja tarjota kokonaiskuvia? Miten erottua joukosta? Kuinka vaikuttaa toimintakulttuuriin? Tarjoaako palvelumuotoilu uhan vai mahdollisuuden? Onko pakko luoda uudenlaista vuorovaikutusta? Lupaavatko kiihtyvä digitalisaatio, robotiikka ja teköäly meille vain hyvää ja kaunista? Saammeko rikkoa rajoja ja mitä sen tuloksena voi syntyä?

”Tämän vuoden Elonmerkin tarkoitus on virittää jokaisen mielikuvat siitä, mitä viestintä tänä päivänä on, millä tasolla oma ammatillinen ajattelu on, ja mitä kaikkea uutta on löydettävissä ajan tasalle”

kertoo Elonmerkin ohjelman kuratoinut Hengitysliito ry:n viestintäpäällikkö, valmentaja Hanna Salminen.

Kurkkaa Elonmerkin juontajan superviestijän Unna Lehtipuun tervehdys:

Elonmerkin ohjelma 20.9. Hotel Crowne Plaza, Helsinki (katso sijaintikartta tästä)

8.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
9.00 Tervetuloa Elonmerkkiin!    
Päivän juontaja, superviestijä Unna Lehtipuu
9.10

 

 

KEY NOTE: Tulevaisuuden organisaatio tehdään tänään. Johdon visiosta todellisuuden isoon kuvaan.
Dosentti, museonjohtaja Susanna Pettersson, Ateneumin taidemuseo/Kansallisgalleria
Työntekijöistä tuli lähettiläitä, joita saa lainata mukaansa. Yleisösuhde neuvoteltiin uusiksi erilaisilla osallistavilla keinoilla ilmaispäivistä henkilökunnan vahvaan läsnäoloon ja työpajoihin. Millä keinoilla perinteinen organisaatio uudisti kulttuurinsa ja johtamiskäytäntönsä?
9.55

 

 

 

Loskan keskellä & jännän äärellä – Miten OP Ryhmä vastaa perinteisen toimialansa mullistuessa?
Digitaalisesta liiketoiminnasta vastaava johtaja, johtokunnan jäsen, Harri Nummela, OP
Ensin pääjohtaja twiittailee kesken uutislähetyksen. Asiakasjulkaisu vaihtuu talousmediaksi, lähdetään mukaan sähköautoilun edistämiseen, tuetaan hackathonin fintech-haasteen voittanutta rahankäyttösovellusta, ollaan mukana perustamassa Suomen ensimmäistä start-up lukiota ja rakennetaan kansainvälistä yhteistyöohjelmaa start-upeille. Mitä ihmettä OP Ryhmässä oikein tapahtuu? Mullistuvatko käsityksemme yritysmaailman isoista kuvista ja kuvioista?
10.35 Tauko
10.50

 

Hyvästi tylsyys! Näin rakennat visuaalisuudesta loistavan kertojan organisaatiosi isoon tarinaan.
Tarinankerronnan osaaja Anna-Kaari Hakkarainen sekä AD ja visuaalinen journalisti Leena Oravainio, Gut Oy
Bränditarinankerrontaan erikoistuneen Gutin perustajaosakkaat Leena Oravainio ja Anna-Kaari Hakkarainen näyttävät innostavien esimerkkien kautta, miten sekä isot että pienet brändit voivat hyödyntää visuaalista tarinankerrontaa eri kanavissa.
11.25

 

 

Uusi sote tuottaa uutta liiketoimintaa, vai tuottaako? Yhdessä kohti yhteiskunnan isoa kuvaa.
Viestintäjohtaja Susanna Kinnari, Terveystalo ja viestintäjohtaja Laura Niemi, Helsingin Diakonissalaitos
Terveystalon ja Diacorin fuusion sekä yhteiskunnallisen sote–uudistuksen tarkoituksena on tuottaa yhä paremmin palveluja. Vuoropuhelussa kaikki voi vaikuttaa kaikkeen ja kuinkas sitten kävikään? Muutosmyllerryksen arvoja ja arvaamattomuuksia pohtivat tahoillaan fuusiopäiväkirjaa pitäneet.
12.05 Kevyesti keskellä päivää! Energiatankkaus lounasdiscosta & demoelämyksiä
13.15 Communicare! Viestinnän peruskirja on taas täällä, ajankohtaisempana kuin koskaan.
13.30

 

 

KEY NOTE 2: Botit ja lohkoketjut, viestimmekö isoa kuvaa tuhosta vai tulevaisuudesta?   
Innovaatiojohtamisen professori Liisa Välikangas, Aalto-yliopisto ja Hanken Kauppakorkeakoulu
Inhimillinen ja digitaalinen äly lähentyvät toisiaan. Botit saattavat olla jo ystävällisempiä kuin kiireiset ihmiset. Johtajia ei enää tarvita jalkauttamaan ajatuksia, jos strategia kirjataan koodiin. Mikä on työelämän ja yhteiskunnan tulevaisuuden iso kuva? Muuttuuko työyhteisön toiminta innovoinniksi ja vuorovaikutukseksi tekoälyn kanssa?
14.15 Kahvi
14.45

 

 

Johto haluaa palvelumuotoilua! Pääseekö viestintä samassa kyydissä kulmahuoneeseen?
Toimitusjohtaja Jaakko Wäänänen, Hellon Oy
Asiakasnäkökulma voittaa aina. Mitä viestintä voisi oppia palvelumuotoilusta ja sen työkaluista? Tavasta ajatella toiminta ja palvelut uusiksi ja käyttäjäystävällisemmiksi? Onko palvelumuotoilu avain viestinnän tulevaisuuteen?
15.30 Kesän kuuma nimi Elonmerkissä!
– Kurkkaa ajankohtaisen persoonan kulissien taakse Unna Lehtipuun kanssa
16.00–
18.00
Elonmerkki+
Vaikuttava viestintä on elämys
Herkuttelun ja kuulumisten vaihdon lomassa sinulla on ainutlaatuinen tilaisuus tutustua vaikuttamisen vahvoihin työkaluihin. Tämän digiherkun sinulle tarjoaa Netprofile kumppaneineen.

Puhujat

viestinta-tapahtuma-infor-elonmerkki-juontaja-unna-lehtipuu Päivän juontaja superviestijä Unna Lehtipuu

Unna johtaa viestintää, jahtaa kulttuuriälyä ja sparraa merkitystaloutta. Toimitusjohtaja Vaikuttamistoimisto Framillassa,  nelinkertainen tietokirjailija, Timanttipesula-bloggari ja puhuja. Missiona rohkaista ja valmentaa ihmisiä ja yrityksiä astumaan rohkeammin esiin sanomansa kanssa.

infor-elonmerkki-esiintyja-anna-kaari-hakkarainen-gut.png Tarinankerronnan osaaja Anna-Kaari Hakkarainen, Gut Oy

Anna-Kaari on pitkän linjan tarinankertoja, joka on erikoistunut bränditarinoihin ja -strategioihin sekä tarinankerronnan tulokselliseen hyödyntämiseen. Hän työskennellyt Vapa Median luovana johtajana, Olivia-lehden toimituspäällikkönä ja Muoto-lehden päätoimittajana. Lisäksi hän on julkaissut kolme romaania Tammen kustantamana.

infor-elonmerkki-puhuja-susanna-kinnari Viestintä- ja brändijohtaja Susanna Kinnari, Terveystalo

Susanna toimii Terveystalossa viestintä- ja brändijohtajana. Viestinnän ja markkinoinnin ohella vastuualueeseen kuuluu yhteiskunnallinen vaikuttaminen, asiakaskokemus sekä yksityisasiakkaille tarjottavat palvelut. Siis koko kuluttajabrändi ”isossa kuvassa”. Iso kuva on ajankohtainen juuri nyt myös terveydenhuollossa. Kokonaisvaltainen hyvinvointi koskettaa meitä jokaista yksilöinä, ja yhteiskunnalle terveydenhuolto näyttelee merkittävää roolia sekä kansanterveyden että kansantalouden näkökulmasta.

infor-elonmerkki-puhuja-laura-niemi Viestintäjohtaja Laura Niemi, Helsingin Diakonissalaitos

Laura on tehnyt työuran erityisesti yhteiskunnallisen viestinnän ja markkinoinnin parissa ja työskennellyt sellaisissa organisaatioissa, joilla on vahva yhteiskunnallinen missio. Ennen Diakonissalaitosta mm. Sairaanhoitajaliitossa, Sitrassa ja eduskunnassa. Viime vuodet olen on työssäni seurannut erityisesti sosiaali- ja terveysalan murrosta. Muutostilanteissa uskon avoimen, osallistavan ja innostavan viestinnän voimaan. Sen avulla voidaan muuttaa maailmaa ja saada ihmeitä aikaan. Koska työ on usein hektistä, niin vapaa-ajalla nautin kaikesta rauhoittavasta, kuten kävelystä, joogasta, puutarhanhoidosta ja lukemisesta.

 infor-elonmerkki-puhuja-harri-nummela Digitaalisesta liiketoiminnasta vastaava johtaja, johtokunnan jäsen Harri Nummela, OP

Harri on toiminut OP Ryhmän digitaalisesta liiketoiminnasta ja uusista liiketoiminnoista vastaavana johtajana vuodesta 2015. Hän on toiminut eri tehtävissä OP Ryhmässä vuodesta 1992 lähtien, viimeksi ennen nykyistä tehtäväänsä varallisuudenhoidosta vastaavana johtajana sekä OP Ryhmän sisäisen tuotekehitys- ja palveluyhtiön toimitusjohtajana.

 infor-elonmerkki-puhuja-leena-oravainio-gut AD ja visuaalinen journalisti Leena Oravainio, Gut Oy

Leena on AD ja visuaalinen journalisti, joka on vastannut useista ulkoasu-uudistuksista esimerkiksi Trendissä ja Ellessä. Lehtien lisäksi  Leena suunnitellut visuaalisia ilmeitä – mm. vuonna 2015 maailman kauneimmaksi blogiksi valitun Vanelja.com -sivuston logon ja ulkoasun.

 Susanna-Pettersson-Ateneum-Elonmerkki-puhuja-Infor Dosentti, museonjohtaja Susanna Pettersson, Ateneumin taidemuseo/Kansallisgalleria
Susanna on toiminut museoalalla 30 vuotta kehittäjänä ja uudistajana. Hän on erikoistunut museohistoriaan ja -tulevaisuuteen, kokoelmatutkimukseen ja taidehistorian historiaan. Susanna on vieraileva professori Reinwardt Academyssa Amsterdamissa ja dosentti Jyväskylän yliopistossa.  Luottamustehtävistä häntä inspiroivat mm. Aalto-yliopiston hallituksen jäsenyys ja Suomen Japanin instituutin hallituksen puheenjohtajuus. Susanna pohtii johtajuutta, henkilöstön innostamista, yhteiskuntavastuuta ja vaikuttavuutta oman toimialansa näkökulmasta.
 infor-elonmerkki-puhuja-liisa-valikangas Innovaatiojohtamisen professori Liisa Välikangas, Aalto-yliopisto ja Hanken Kauppakorkeakoulu

Liisa on innovaatiojohtamisen professori, jolla on laajaa kansainvälistä kokemusta mm. Stanfordin yliopistosta Kalifornian Piilaaksossa, Keion yliopistosta Japanissa ja IMD:stä Sveitsissä. Hän on tehnyt paljon yhteistyötä yritysten kanssa innovaatio-ja strategiakyvykkyyden kehittämiseksi. Hänen kirjansa “Strategic Innovation” (Pearson/Financial Times Press, 2015) ja “The Resilient Organization” (McGraw-Hill, 2010) ovat aiheista, jotka nyt haastavat: miten oppia asioista, jotka eivät vielä ole tapahtuneet, ja miten kehittää strategista muuntumiskykyä ennen kuin on pakko. Liisa Välikangas toivoo, että tekoälystä tulee ihmisen paras ystävä.

 infor-elonmerkki-puhuja-jaakko-waananen Perustaja & Toimitusjohtaja Jaakko Wäänänen, Hellon Oy

Jaakko on Kauppatieteiden maisteri joka opiskeluaikanaan kiinnostui muotoiluajattelusta ja käyttäjäkeskeisestä lähestymistavasta. Perheyritystaustainen ja lukuisissa yrityksissä vaikuttanut Wäänänen soveltaa ja kehittää palvelumuotoilua perustamassaan kasvuyrityksessä Hellon Oy:ssä. Hellon on vuonna 2009 perustettu yhtiö joka keskittyy asiakaskokemuksen kehittämiseen ja muutokseen kohti asiakaskeskeisestä organisaatiokulttuuria. Isossa kuvassa Jaakko näkee paljon synergiaa palvelumuotoilun ja viestinnän välillä, jota hän myös avaa esityksessään.

 

Hinnat ja ilmoittautuminen

GROUP TICKET ATTENDEE TICKET CLUB TICKET
€500 €690 €450
Hinta ryhmille, joissa osallistujia 3 tai useampi Hinta voimassa 24.6. alkaen Infor Pro* -klubilaiset
*Infor Pro -klubi on Infor alumnien yhteinen verkosto.
» Lue lisää ja liity mukaan!

Ticket hinta sisältää:

  • aamukahvin
  • ohjelman
  • lounaan ja jatkojen tarjoilun
  • iltapäiväkahvin ja
  • sähköiset materiaalit.

Hintoihin lisätään alv. 24 %

ilmoittaudu-elonmerkki-infor

Osallistumismaksu laskutetaan kokonaisuudessaan etukäteen. Peruutuksista, jotka tehdään 8.9.2017 jälkeen, veloitamme 50 % hinnasta. Kaksi arkipäivää ennen tapahtumaa ja sen jälkeen tehdyistä peruutuksista perimme osallistumismaksun kokonaisuudessaan. Infor pidättää oikeudet muutoksiin.

Elonmerkin blogi

Elonmerkin blogissa kirjoittavat ja postaavat Elonmerkin puhujat ja yhteistyökumppanit. Seuraa blogia ja herkuttele inspiroivilla sisällöillä jo ennen H-hetkeä. Nautinnollisia lukuhetkiä. 🙂

Elonmerkin ohjelman kuraattori Hanna Salminen: Sinä & minä & treffit jännän äärellä?!
Elonmerkin intohimoinen tuottaja Paula Pauniaho: Intohimona #elonmerkki.
Innovaatiojohtamisen professori Liisa Välikangas: Kirje Joulupukille: Työn tekemisen tulevaisuudesta

Fiilistele viime vuoden Elonmerkin digiloikkaa Messukeskuksessa

Elonmerkki tarjosi viime vuonna ideoita ja vinkkejä digiajan viestijöille ja johtajille. Tiedossa oli sekä faktaa että fiktiota, inspiroivaa seuraa ja uudet puitteet verkostoitumiseen! Katso video ja fiilistele, mistä päivän aikana kohistiin.

Lisätiedot

Inforin-asiantuntija-Laura-Sarparanta Laura Sarparanta
laura.sarparanta@infor.fi
tanja-sundstrom-infor Tanja Sundström
tanja.sundstrom@infor.fi

Historia

Elonmerkki-tapahtuma perustettiin keskelle lamavuosia 1993 tuomaan valoa – elonmerkkejä – viestinnän ammattilaisille. Vuosien saatossa siitä on kehittynyt viestintäjohtajien ja -päälliköiden tiedottajien ja muidein viestinnän avainhenkilöiden tärkein vuotuinen tapahtuma, jonka ohjelmassa on mielenkiintoisia puheenvuoroja ajassa liikkuvista ilmiöistä sekä viestinnästä.

Elonmerkkiin tullaan viestintäyksiköistä usein porukalla, siellä tavataan tutut kollegat ja luodaan uusia verkostoja.

Seuraa #elonmerkki twitterissä ja facebookissa.

Elonmerkin järjestää Infor

MENU

Verkkopalvelussamme käytetään evästeitä mm. tilastointiin ja käyttökokemuksen parantamiseen. Käyttämällä verkkopalveluamme hyväksyt evästeiden käytön. Lisätietoja

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close