Asiakasymmärryksen kasvattaminen visuaalisilla työkaluilla | JTO

Menestystuotteen tai -palvelun kehittäminen lähtee asiakkaan arjen ymmärtämisestä ja kyvystä katsella asioita asiakkaan silmin. Teoriassa asia on yksinkertainen ja helppo hyväksyä. Käytännön toteutukset jäävät usein ohuiksi kun tuotekehitys ja palvelumuotoilu tehdään omissa kammioissa vain satunnaisesti asiakasta tutkien. Toiminnan fokuksessa on tuotteen ja palvelun kehittäminen eikä asiakas. Näkökulman vaihtaminen käytännössä sekä asiakkaan ottaminen mukaan kehitystyöhön vaatii jo kättä pidempää onnistuakseen.

Kenelle asiakasarvon kehittämisen koulutus sopii

Koulutus sopii liiketoiminnan, tuotteiden tai palveluiden kehittämisestä, markkinoinnista ja myynnistä vastaaville henkilöille, jotka haluavat käyttöönsä modernit ja osallistavat työkalut toiminnan kehittämiseen.

Tyypillinen titteli osallistujalle on esim. markkinointijohtaja tai markkinointipäällikkö, tuotekehitysjohtaja tai tuotekehityspäällikkö, kehitysjohtaja tai kehityspäällikkö, myyntijohtaja tai myyntipäällikkö, vientijohtaja tai vientipäällikkö.

Sisältö asiakasarvon kehittäminen -koulutuksessa

Ketterä kehitys ja asiakasarvo

  • Strategian lyhyt oppimäärä
  • Epäonnistu nopeasti ja halvalla?
  • Mitä on asiakasymmärrys?
  • Kuka on asiakkaasi?
  • Arvon käsite
  • Gap-analyysin käyttö lähtötilanteen ja tavoitteen määrittämiseen?

Canvas -työkalujen käyttö asiakasarvon kehityksessä

  • Arvoarvauskartta (Value Proposition Canvas)
  • Mihin työhön asiakkaasi tuotteesi tai palvelusi palkkaa?
  • Ryhmässä ja asiakkaan kanssa kehittämisen tekniikka
  • Miten testata oletukset asiakkaasta käytännössä?
  • Liiketoimintamallin protoilu Business Model Canvaksella
  • Miten hyödynnän Canvaksien sisältöä myynnissä?
  • Jos arjessasi pohdit miten enemmän vauhtia myyntiin ja lisää tyytyväisiä asiakkaita, tämä koulutus on sinulle hyödyllinen. Saat uusia
  • näkökulmia ja hyvät työkalut toimintasi ketterään kehittämiseen. Ryhmäharjoitukset antavat myös paljon uusia ajatuksia, kun osallistujat
  • voivat auttaa toisiaan näkemään asiat uusin silmin.

Oppimismenetelmät asiakasymmärryksen koulutuksessa

Vaihteleva ja hyvin interaktiivinen koulutus, jossa bisneksen kehittämisen visuaalisten työkalujen käyttö tulee kunnolla tutuksi arvostavan vuoropuhelun kautta sekä erilaisissa itse tehtävissä harjoituksissa.

Hyödyt ja tavoitteet Canvas-työkalujen koulutuksessa

Hyvät ideat sekä asiakkaan ymmärtäminen käy yhdessä nopeasti kun käytössä ovat hyvät ja kaikkia innostavat työkalut. Modernit ketterän kehityksen työkalut kuten Business Model Canvas ja Value Proposition Canvas ovat erinomaisia esimerkkejä näistä.

Oikeissa käsissä ja hyvin ohjattuna uusia ajatuksia sekä heti testattavia ideoita syntyy nopeasti. Prosessiin osallistujat sitoutuvat tekemiseen ja lopputulosten kertominen muille organisaation jäsenille käy leikiten.

Tämä koulutus tarjoaa ketterät käytännön työkalut sekä ohjatun opastuksen niiden käyttöön omassa arjessa.

Sopisiko aihe sisäiseksi koulutukseksenne?

Toteutamme tätä koulutusta myös organisaatioiden tarpeisiin ja tilanteisiin räätälöitynä kokonaisuutena.

Kysy koulutusneuvojalta tarjousta tai lisätietoja

 

 

Like and share with your friends:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone