Kansainvälisessä B-to-B markkinoinnissa on vähintään yhtä paljon tiukkia mutkia kuin lapsuuden autoradoissa.

Vientiyrityksistämme suurin osa myy asiantuntijuudellaan, sen pitäisi myös määrittää markkinoinnin ajoradan linjaukset. Strategisella markkinointiviestinnällä merkitään ajolinjat kiireistä asiakasta varten. Näin asiakasta ei tarvitse toistuvasti palauttaa ostopolulle ja markkinoinnin hävikki vähenee.

Katso viereisestä infograafista tiukimmat vaaranpaikat asiakkaan ostopolulla. Niitä työstetään syvällisemmin Kansainvälinen B-to-B markkinointi -koulutuksessamme.

MIFin koulutus: Kansainvälinen B-to-B markkinointi, infograafi

The training description of International BtoB Marketing is available also in English.

Kenelle kansainvälisen markkinoinnin koulutus sopii

Koulutus sopii kaikille, jotka itse tekevät B-to-B markkinointia ja luovat omatoimisesti näkyvyyttä tuotteelle tai yritykselle ulkomailla. Suunnittelet markkinoinnin isompaa kuvaa ja toteutat suunnitelmaa esim. tuottaen tekstiä tai luoden some-näkyvyyttä. Tämä koulutus on suunnattu ensisijaisesti B-to-B-kauppaa tekevän asiantuntijayrityksen markkinointiin.

Markkinoinnista vastaavan henkilön titteli voi olla tuotepäällikkö, vientipäällikkö, markkinointipäällikkö, markkinointijohtaja, vientijohtaja. Koulutus sopii myös johdossa tai myynnissä työskenteleville henkilöille, joilla on vastuullaan kansainvälisen näkyvyyden saanti tuotteille, esim. myynti-insinöörille tai teknologiajohtajalle.

Pieni koulutusryhmä takaa tiiviin vuorovaikutuksen kouluttajien ja muiden osallistujien kanssa, jotka ovat kaltaisiasi ulkomaan B-to-B-kaupan ammattilaisia eri yrityksistä.

Kansainvälinen BtoB markkinointi – koulutuksen sisältö

Globaalilla pelikentällä suomalaisyritysten käytettävissä olevat pelimerkit ovat yleensä kovin vähäiset, joten näkyvyyttä täytyy saada muuten kuin ostamalla sitä.

Strateginen markkinointiviestintä ja sisältömarkkinointi

Kahden ensimmäisen päivän aikana keskitymme asiantuntijuuden markkinointiin. Millaista sisältömarkkinointia yritys tai tuote tarvitsee, jotta haluttu mielikuva syntyy ja saa näkyvyyttä. Lisäksi pureudumme markkinointiviestinnän keinoihin, mm. sisällön tuottamiseen ja perusviestin kirkastamiseen.

Digimarkkinointi ja liidien vahvistaminen

Toisessa jaksossa paneudumme oikeanlaisen verkkonäkyyden luomiseen. Globaali näkyvyys luodaan digimarkkinoinnilla. Katsomme somea laajasti ja nimenomaan sen tuomia mahdollisuuksia B-to-B bisneksessä. Tuloksena on työkalupakki, jonka avulla pystyt itse parantamaan yrityksesi ja tarjoomasi näkyvyyttä verkossa globaalisti.

26.9.2017

Kuinka pääset oman alasi ajatusjohtajaksi globaalisti?

  • Ajatusjohtajuus yrityksen sisäisenä prosessina ja yhteisenä kielenä
  • Taktisen ja strategisen markkinoinnin merkitys ajatusjohtajuuden rakentamisessa
  • Ostajan polku ja sisältömarkkinointi osana ajatusjohtajuutta
  • Työkalupakki markkinointiin ajatusjohtajuusaseman luomiseksi, ml. markkinointisuunnitelma

Miten brändi auttaa sinua?

  • Asiantuntijuuden ja asiantuntijoiden brändäys
  • Brändin luonti sisältömarkkinnoinnilla ja vice versa
  • Brändielementit käyttöön sisältömarkkinoinnissa: Ydin, Identiteetti, Tarina, Lupaus

27.9.2017

Purevasta ydinviestistä pohja koko markkinoinnille

  • Kuinka tehdä oma viesti kiinnostavaksi?
  • Tehoavan pääviestin rakentaminen
  • Miten saada asiasisältö palvelemaan tavoitetta?
  • Kuinka saan viestistäni mieleenpainuvan?

How can you write to improve and strengthen your thought leadership?

  • Make raw data understandable and present it in an interesting way
  • Add richness using examples, descriptions, and detail
  • Help readers understand complex concepts
  • Find new ideas to get readers addicted to what you write
  • Learn to be more exciting and provocative

2.11.2017

Globaalin verkkonäkyvyyden rakentaminen ja ylläpito sosiaalisen median avulla B-to-B tuotteille

  • Digitaalinen markkinointiviestinnän kasvava rooli kansainvälisessä myynnissä, myynti 2.0
  • Sosiaalisen median tehokas hyödyntäminen globaalissa b-to-b markkinoinnissa
  • Omat käytännön toimesi sosiaalisessa mediassa:
    – käytännön neuvoja läsnäoloon ja markkinointiviestintään
    – kuinka valitset itsellesi olennaiset SOME-platformit
  • Sisältömarkkinointi: kuinka rakennat sisältöstrategian joka lisää näkyvyyttäsi ja kiinnostavuuttasi sosiaalisessa mediassa

Vierailijasta liidiksi ja asiakkaaksi – konversioprosessi

  • Miten kävijää kuljetetaan verkkosivulla kohti konversiota?
  • Lomakkeet ja tietojen kerääminen
  • Liidien pisteytys ja hoivaaminen
  • Asiakkaiden palvelu ja sisällön personointi

3.11.2017

Löydettävyys verkossa: hakukoneoptimointi ja web-analytiikka

Hakukoneoptimointi

  • Hakuoptimoinnin kolme tärkeintä tekijää
  • Muutokset google-haussa ja optimoinnissa: mitkä ovat tulevaisuuden trendit?
  • SoLoMo: Somen, paikallisuuden ja mobiilin vaikutus optimointiin

Hakukoneoptimoitu sisältö Googlessa

  • Mitä kannattaa huomioida hakukoneoptimoidussa sisällössä?
  • Tärkeimpien hakusanojen selvittäminen eri työkaluilla
  • Hakukoneoptimoidun sisällön vinkit: mitkä tekstin osat pitää olla kunnossa?
  • Linkitä lukija- ja Google-ystävällisesti
  • Mitä muuta kannattaa huomioida?

Web-analytiikka

Google Analytics

  • tärkeimmät toiminnot, raportit ja niiden hyödyntäminen

Markkinointikampanjat ja Analytics

  • Online ja Offline -kampanjat
  • Integrointi AdWords palveluun

Tärkeimmät tehtäväsi sisällön tuottajana

  • Omien hyvien ja huonojen sisältöjen tunnistaminen
  • Sivustohaku ja sen seuranta
  • Raportit ja niiden seuranta
  • Hälytykset

B2B markkinointi koulutuksen hyödyt ja tavoitteet

  • Rakennat yrityksellesi määrätietoisesti ajatusjohtajuus asemaa
  • Hyödynnät jo olemassa olevan brändin täysimääräisesti
  • Kiteytät markkinoinnin viestin: miten oikeasti erotut muista? Miksi?
  • Ylläpidät ja muokkaat yrityksen ja tuotteiden haluttua mielikuvaa
  • Vahvistat omaa b-to-b markkinoinnissa tarvittavaa osaamista
  • Saat työkaluja asiantuntijamielikuvan rakentamiseksi asiantuntijaverkostoissa
  • Hyödynnät maksimaalisesti sosiaalisen median mahdollisuuksia B-to-B -bisneksessä
  • Saat hyödyllisiä esimerkkejä, joilla vaikutat oman yrityksen kansainväliseen näkyvyyteen
  • Parempi näkyvyys ja oikeanlainen tunnettuus tuottaa parempaa katetta vientimyynnistä

Kansainvälisen markkinoinnin koulutuksen hinta

3 150 € (+ alv. 24 %). Osallistujahinta sisältää 4 koulutuspäivää. Hintaan sisältyvät koulutuspäivien tarjoilut ja materiaalit.

Toteutamme koulutusta myös organisaation sisäisenä koulutuksena.

kysy_lisaa

Fintra-koulutukset jatkuvat MIFillä
Tämä on alunperin Fintran koulutus. Fintran kansainvälisen toiminnan koulutukset jatkuvat MIFillä

 

 

 

 

 

Like and share with your friends:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

Kysy lisää

Heidi Leidenius
Teija Nieminen

Kouluttajat

Sari Aapola
  • Sari Aapola
  • yli 20 vuoden kokemus markkinoinnin ja tuotehallinnan johtotehtävistä kansainvälisissä yrityksissä.
Antti Leino
  • Antti Leino
  • Digital Director, GroupM.
  • 18 v. kokemus digitaalisten palvelujen ja viestinnän konsepti- ja sisältösuunnittelusta, toteutuksesta ja käyttöönotosta
Mika Nevalainen
  • Mika Nevalainen
  • Erityisosaamisena viestinnän ja mediasisältöjen johtaminen sekä brändien rakentaminen digitalisoituneessa toimintaympäristössä.
James Perkins
  • James Perkins
  • Communications consultant with a degree in organisational psychology. He also writes/edits English text for web pages etc.
Mikko Seppä
  • Mikko Seppä
  • Inbound-markkinoinnin pioneeri ja tulosvastuullisen markkinoinnin sanansaaattaja.
Taru Uhrman
  • Taru Uhrman
  • Viestintäkonsultti, valmentaja, johdon työnohjaaja
Teuvo Väisänen
  • Teuvo Väisänen
  • Web-sivuja internetin alusta alkaen. Sivustojen kävijäseurannasta sekä lokianalyysit että Saas-pohjaiset järjestelmät kuten Google Analytics.
Mikko Yli-Erkkilä