Hyvin toimiva edustaja on useimmille yrityksille elinehto menestymiseen kansainvälisessä kaupassa.

Edustajissa on paljon eroja ja hyvän löytämällä välttää monia ongelmia. Toimiva yhteistyö pitää rakentaa alusta asti systemaattisesti. Päämies huolehtii, että oma tuote nousee edustajan, agentin tai muun paikallisen toimijan prioriteettilistan kärkeen. Ja pysyy siellä. Tämä kaikki on johtamista ilman muodollista valtaa.

Ilmoittaudu mukaan ja tee monimutkaisesta selkeää!

Managing Distribution Channels – Jakelukanavien hallinta | MIF

Kenelle Managing Distribution Channels -koulutus on suunniteltu

Koulutus on suunnattu ensisijaisesti ammattilaiselle, joka vastaa edustajan (agentti, jakelija) kautta tapahtuvasta ulkomaan myynnistä. Tyypillinen osallistuja on vientijohtaja, vientipäällikkö, myyntijohtaja, myyntipäällikkö, area sales manager tai business development director. Toimialoina aiemmilla osallistujilla ovat olleet mm. valmistava teollisuus (konepaja, metalliteollisuus, kemian teollisuus), lääketiede, elektroniikka, IT ja muu korkea teknologia.

Jakelukanavien johtaminen -koulutuksen sisältö

Tämä kansainvälisen edustajaverkoston myynnin johtamisen koulutus rakentuu kolmesta toisiinsa liittyvästä kokonaisuudesta:

  1.  Ensimmäisessä jaksossa (2 pv) keskitytään erityisesti kansainvälisen kaupan myyntiverkoston kehittämiseen liittyviin strategisen ja operatiivisen johtamisen tilanteisiin (management).
  2. Toisessa jaksossa (2 pv) pääpaino on edustaja/agenttiverkoston myynnin kehittämiseen liittyvissä ihmisten johtamisen (mm. motivaatio) ja vuorovaikutuksen kysymyksissä, eri kulttuurit ja liiketoimintatavat huomioiden (leadership).
  3. Kolmas jakso (1 pv) keskittyy kansainvälisen kaupan riskienhallintaan turvaamalla omaa selustaa toimivilla ja toteuttamiskelpoisilla edustaja- ja kauppasopimuksilla.

Managing Distribution Channels training is carried out in English. Description in English »

Basis for Successful Cooperation with Partners, 4.10.2018

  • Strategy based steps in building partnership & channels
  • Choosing proper business segments
  • Building and maintaining multiple value chains
  • Systematic way for successful partner selection: utilising Ideal Partner Profile
  • Good Channel Value Proposition – paint an attractive, true picture (partner promise)
  • Target on the key elements of distributors’ mindset
  • Portfolio management
  • Top salesman profile: assessing partners
  • Defining key competitive advantages: what is your partners’ message to market
  • Global account management: how (or if) to divide multinational customers and deliveries

Channel Management – Choosing the Best Methods, 5.10.2018

  • Leading the International Partner Business for Growth and Expansion
  • Key Strategic Partner Programs
  • Route to Excellence in Partnerships
  • Determining the needed Sales Activities to reach the Set Sales Target
  • Critical Sales Tools in Partner Business
  • Social Selling and Sales Processes in Internet – impacts to Partner Business
  • What really matters for the channel?

Leading and motivating partners across cultures, 3.-4.5.2018 | next 6.-7.11.2018

  • Motivating remotely across cultures
    • Keeping your topics and needs high up the priority list
    • Psychological biases in intercultural decision-making
    • Principles of inter-cultural persuasion & influencing
  • Managing stages of cross-cultural relationship
    • Defining stages of relationship
    • Do’s and don’ts for practical situations
    • Negotiating across cultures – reaching agreement
  • Cultural factors in international communication
    • Social identity theory & handling stereotypes
    • Core cultural values to consider
    • Various communication patterns in global business
  • Managing communication and culture as a process
    • Analysis of communication channels and effectiveness across cultures
    • Improving remote communication channels
    • Getting you message across in international communication
  • Thorough analysis and coaching of your own cross-cultural business case

 Professional Distribution and Agent Agreements 7.6.2018 | next 4.12.2018

  • The difference between agent agreement and distribution agreement
  • Do you know what contract clauses really mean in distribution agreements?
  • When and why to use general terms and conditions
  • Contract practices in different EU countries
  • Competition law and distribution agreements
  • Choice of law in agreements

Edistyksellinen oppimisympäristö

Digitaalinen oppimisympäristö tässä koulutuksessaKäytämme tässä koulutuksessa erittäin edistyksellistä digitaalista oppimisympäristöä

  • helppo, sosiaalisen median kaltainen käyttöliittymä. Ei muistettavia salasanoja
  • osallistava tuki oppimisprosessille – myös koulutuksen jälkeen
  • materiaalien tuottaminen ja jakaminen reaaliaikaisesti
    niin virtuaalivalmennuksissa kuin kasvotusten käytävissäkin
  • helppo tapa sitouttaa esimiehesi ja kollegasi henkilökohtaisen muutoksesi tavoitteisiin

Hyödyt ja tavoitteet edustajaverkoston hallinnan koulutuksessa

  • saat vankat, suoraan käytäntöön sovellettavat työkalut jakelukanavien ohjaamiseen
  • motivoit oikein eri maissa toimivia edustajia
  • vähennät kommunikaation väärinymmärryksiä
  • identifioit syitä jakelutien huonoon tulokseen
  • turvaat toimintasi juridisesti oikeilla edustajasopimuksilla
  • varaudut jo ennalta jakelijoiden välisiin konflikteihin
  • luot valintaperusteet strategisesti sopivimmalle partnerille
  • solmit tuloksellisia, pitkäkestoisia edustajasuhteita
  • verkostoidut ja vaihdat kokemuksia muiden viennin ammattilaisten kanssa, jotka tekevät vientikauppaa edustajaverkoston kautta.

Tämä kansainvälisen kaupan myynnin kehittämisen koulutus keskittyy jakelijayhteistyön kannalta merkittävimpiin asioihin. Ilmoittaudu mukaan ja syvennä osaamistasi yrityksen kansainvälisten jakelukanavien strategisesta johtamisesta, kehittämisestä ja ohjaamisesta.

Hinta jakelijaverkoston myynnin johtamisen koulutukselle

3 450 € (+ alv. 24 %) sisältäen:

  • 5 koulutuspäivää
  • koulutuspäivien materiaalin
  • lounaat ja taukokahvit

Voit ilmoittautua myös sähköpostilla: heidi.leidenius(@)fintra.fi
(poista sulut)

 

Aiempien jakelukanavien strategisen johtamisen koulutuksen osallistujien palautteista poimittua:

Edellisen ryhmän loppupalautteiden keskiarvo 5,33 (asteikolla 1-6)

”Loistava lähestymistapa asiaan.”

”Haastava, kysymyksiä herättävä aktivoiva ote.”

”Erityisen ansiokasta on että yhdistät bisnesnäkökulman juridiseen aiheeseen; sopimusjuridiikan tehtävähän on palvella bisnestä, eikä toisin päin. Uskon että annoit kaikille osanottajille uudenlaista motivaatiota kiinnostua oman bisneksen sopimusjuridiikasta.”

”Onnistuneesti käytännönläheinen koulutus, joka antoi hyviä eväitä omaa työtä varten.”

”Kokenutta ja asiantuntevaa henkilöä on ilo kuunnella.”

”Hienoa, että noin ammattitaitoisia ihmisiä on saatu kouluttajiksi.”

 

kysy_lisaa

MIFin kansainvälisen toiminnan koulutukset palasivat Fintra-nimelle

 

 

Tämä koulutus palasi henkiseen kotipesäänsä, Fintra-nimen alle. Tutustu Fintraan »

 

 

 

 

 

Like and share with your friends:Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Pin on Pinterest
Pinterest
Email this to someone
email

Kysy lisää

Heidi Leidenius
Teija Nieminen

Kouluttajat

Pertti Rajamäki
  • Pertti Rajamäki
  • Kansainvälisestä liiketoiminnasta yhteensä yli 30 vuoden kokemus, josta valtaosa johtotasolla
Juha Merinen
  • Juha Merinen
  • Kansainvälisen liiketoiminnan, myynnin & markkinoinnin sekä kehittämisen että johtamisen asiantuntija
Heikki ja Matti Huhtamäki
  • Heikki ja Matti Huhtamäki
  • Matti ja Heikki vetävät parivetona sopimusjuridiikkaa. Matti sopimusjuridiikan, Heikki riitojen ratkaisun näkökulmasta.
Matt Cobb
  • Matt Cobb
  • Intercultural communication trainer

Löydät samankaltaisia koulutuksia: