Onnistu median kohtaamisessa

Kuuluuko tehtäviisi antaa lausuntoja medialle? Haluatko harjaannusta haastaviinkin haastattelutilanteisiin?

Mediavalmennuksessa opit terävöittämään viestiäsi ja vaikuttamaan esimerkiksi tv-haastattelussa.

Mediavalmennus - onnistu median kohtaamisessa | Infor

Kenelle mediavalmennus sopii?

  • Johtoryhmälle
  • Asiantuntijoille
  • Henkilökohtaisena mediavalmennuksena esimerkiksi toimitusjohtajalle tai johtajalle
  • Muille median kanssa työskenteleville

Mediavalmennuksessa opitaan:

  • Miten media toimii ja mitä median kanssa kannattaa toimia?
  • Kuinka toimit erilaisissa haastattelutilanteissa, esimerkiksi TV-haastatteluissa?
  • Kuinka viestit napakasti, ymmärrettävästi ja kiinnostavasti?
  • Mitä ovat haastattelujen sudenkuopat – ja kuinka ne vältetään?
  • Millainen on sinun vahvuuksiisi sopiva tapa viestiä mediassa?
  • Kuinka median kanssa kannattaa toimia vaikeissa tilanteissa, esimerkiksi kriisitilanteissa?

Valmennus räätälöidään tarpeeseesi. Tyypillisesti se koostuu tietoiskuista, kuvattavista haastatteluharjoituksista ja henkilökohtaisesta suullisesta palautteesta. Valmentajanasi on kokenut median ammattilainen.

”Valmennus oli erittäin asiantuntevaa ja toi esiin hyviä seikkoja, joita huomioida omassa toiminnassa median kanssa työskenneltäessä.”
Osallistuja

 

Lisätietoja ja tarjouspyynnöt: Ilari Hylkilä, p. 050 350 6918, ilari.hylkila@infor.fi

Meeting the Media – Kohtaa kansainvälinen media

Kuinka onnitua kansainvälisen median kohtaamisessa? Mitä haastateltavan tulee pitää mielessään antaessaan haastattelua englanninkieliselle medialle verrattuna suomenkieliseen? Kuinka kerron asiastani kiinnostavasti ja ymmärrettävästi?

Kenelle?

  • Johtajille, asiantuntujijoille ja muille avainhenkilöille, joiden tehtävänä on antaa haastatteluja ulkomaisille tiedotusvälineille.
  • Henkilöille, jotka haluavat lisävarmuutta esiintymiseen kameran edessä englanniksi

Käytännönläheinen Meeting the media -valmennus harjaannutaa kohtaamaan kansainvälisen median. Valmennus voidaan toteuttaa kokonaan tai osittain englanniksi. Jos organisaatiotanne kiinnostaa jonkun tietyn maan tai alueen media,  tarjoamme mahdollisuuksien mukaan valmennuksen ohessa tietoa kyseisen alueen viestintäkulttuurista ja mediaympäristöstä.

“This was probably the best training I’ve ever gone through. I was most impressed with the skills you used to make all of us more aware of our strengths and weaknesses. ”
Osallistuja

 

Tiedustelut: Ilari Hylkilä, asiakkuuspäällikkö, p. 050 350 6918, ilari.hylkila@infor.fi

Julkisuuteen vaikuttamisen keinot -mediakoulutus

Mediassa on meneillään suuri myllerrys: Toimitukset ja mediatalot ovat vähentäneet väkeä. Freelancereiden määrä ja rooli alalla kasvaa. Myös tavat kuluttaa mediaa ovat muuttuneet – erityisesti nuorten ikäluokkien keskuudessa. Sosiaalinen media on kasvattanut rooliaan myös perinteisten tiedotusvälineiden agendan ja näkökulmien muotoutumisessa. Yritysten ja yhteisöjen toimintaan liittyvä moraalinen närkästyminen saa uusia ilmenemismuotoja julksuudessa. Kriisiviestinnässä ja maineenhallinnassa some on tullut perinteisen median rinnalle.

Median murroksen myötä myös julkisuuteen vaikuttamisen mekanismit ovat muuttuneet. Perinteiset julkisuuteen ja maineeseen vaikuttamisen keinot eivät enää yksin riitä.  Osa perinteisistä keinoista on auttamattomasti vanhentuneita. Uusia lainalaisuuksia ja tapoja viestiä voi kuitenkin oppia. Muutos lähtee oman ajattelun päivittämisestä.

Kenelle?

  • Johtoryhmälle tai laajennetulle johtoryhmälle
  • Viestintäyksikölle
  • Johtoryhmälle ja viestinnän amattilaisille yhdessä

Mediavaikuttamisen valmennuksessa käydään läpi median murrosta ja maineen hallintaa digitaalisessa julkisuudessa. Tarvittaessa valmennuksessa voidaan suunnitella yhdessä valmentajan johdolla, kuinka yhteisö tai yritys vaikuttaa sille tärkeisiin asioihin julkisuudessa – nykyaikaisen mediavaikuttamisen keinoja hyödyntäen ja nykyaikaisen julkisuuden lainalaisuudet huomioon ottaen.

”Kouluttaja oli osaava ja innostava. Hän osoitti, että on todella tämänpäivän viestinnän tasalla ja toi keskusteluun näkemyksiä muuttuneen mediaympäristön ymmärtämiseen ja antoi ohjeita jahyödyllisiä työkaluja uudessa tilanteessa selviämiseen. Hän myös haastoi ja innosti ajattelemaan uudelleen monia asioita ja näytti uusia näkökulmia maineenhallintaan ja kriisiviestintään.”
Osallistuja

 

Tiedustelut: Ilari Hylkilä, asiakkuuspäällikkö, p. 050 350 6918, ilari.hylkila@mif.fi

Henkilökohtainen mediasparraus

Pyydä meiltä henkilökohtaista mediasparrausta esimerkiksi, kun tiedossasi on tärkeä haastattelu tai kaipaat ideoita mediaviestinnän kehittämiseen.

Kenelle?

  • Henkilölle, jolla on tulossa haastava haastattelu tai muu toimittajien kohtaaminen

Mediasparrauksessa voit pohtia yhdessä kokeneen mediavalmentajan kanssa, kuinka onnistut parhaiten tulevasta median kohtaamisesta: Mitä media ja median seuraajat kyseisessä tilanteessa odottavat? Mitä viestejä ja näkökulmia haluat itse tuoda esiin ja miten sen teet parhaiten? Mediasparrauksessa voidaan myös harjoitella tulevaa haastattelutilannetta.

Tiedustelut: Ilari Hylkilä, asiakkuuspäällikkö, p. 050 350 6918, ilari.hylkila@mif.fi

 

Sinua saattaisi myös kiinnostaa:

tutustu-inforin-esiintymiskoulutuksiin-ja-vuorovaikutustaidot-koulutuksiin

Like and share with your friends:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone