Moni luulee tekevänsä arvomyyntiä ja toimivansa asiakaslähtöisesti. Tuoreen selvityksen mukaan asiakkaat haluavat ostaa arvoa. Noin 90 prosenttia organisaatioista kuitenkin toimii perinteisellä mallilla – tuotelähtöisesti. Näillä myyntiorganisaatioilla on myös puutteellinen kiinnostus tehokkuuden ja virtauksen kehittämiseen.

Myynti on yrityksen tärkein toiminto.Sen on keksittävä itsensä uudelleen ennen kuin tuuli vie markkinaosuudet. Maksuttomassa BusinessCafé-tilaisuudessa keskitymme ratkaisuihin tuoreen selvityksen valossa.

Myynnin johtaminen-arvomyynti ja asiakaslähtöisyys. Myynti digitaalisessa murroksessa -kysely

Ilmoittaudu maksuttomaan BusinessCafé-tilaisuuteen

Jos lomake ei näy, ilmoittaudu täällä »

Kohderyhmä

Esimiehet, jotka johtavat myyjiä ja vastaavat onnistuneesta myyntituloksesta. Divisioonajohtajat, myyntijohtajat, myyntipäälliköt…

Ohjelma 16.6.2017 klo 8.30-11.00
Myynnin johtamisen haaste: arvonälkäinen asiakas

8.30 Aamukahvit
9.00

Miksi myynnin johto kaipaa uudistamista

Tauno Taajamaa, yksikön johtaja, JTO

9.15

Asiakkaat haluavat ostaa arvoa, mutta myynti myy edelleen tuotetta. Tutkitusti.

Ari Heiskanen ja Mikko Sandelin, Fenux

Myyntifunktio hyväksyy edelleen 80% resurssihukan myynnissä – tutkitusti turhaan

Ari Heiskanen ja Mikko Sandelin, Fenux

Huippumyyntiorganisaatiot ovat selvästi edellä ”perinteisiä” myyntiorganisaatiota – ja suorituskykyero on yhä kasvamassa

Ari Heiskanen ja Mikko Sandelin, Fenux

Murra Ostovalta.Nyt – analyyttinen arvomyynti

Ari Heiskanen ja Mikko Sandelin

10.30

Keskustelu

11.00 Tilaisuus päättyy

 

Tuore selvitys, myynnin maisema.Nyt

Enemmän myyntiä, aiempaa nopeammin ja kannattavammin

Myynnin maisema.Nyt – kartoituksessa haluttiin selvittää, miten myyntiorganisaatiot painottavat/hyödyntävät analyyttisen arvomyynnin menetelmiä. Aineiston analyysin tarkoituksena on ymmärtää analyyttisen arvomyynnin yleistä tilaa vastaajajoukossa.

Ryhmien välisessä vertailussa havaittiin tilastollisesti merkittäviä eroja sekä parametrisin että ei-parametrisin menetelmin. Raportin tulokset eivät siis ole sattumanvaraisia vaan voidaan yleistää koskemaan laajempaa populaatiota.

Mielenkiintoisia ja pysähdyttäviä löydöksiä

  • myynnissä korostuu ennemminkin pikapäätösten haku kuin määrätietoinen asiakkuuden ja prosessin arvon johtaminen
  • asiakas odottaa arvomyyntiä, mutta hinta- ja transaktiokeskeisen myyntikulttuurin johdosta asiakas jää tätä vaille
    • asiakas helposti päätyy määritelmään: arvo = hinta
  • myyntiorganisaatioilla on puutteellinen kiinnostus myyntitoiminnon tehokkuuden ja virtauksen kehittämiseen
    • myyntiorganisaatio vaarantaa oman kannattavuutensa ja rajaa tulevaisuuden kasvun mahdollisuuksia.
  • 1/10 myyntiorganisaatioista on edellä muita analyyttisen arvomyynnin menetelmien hyödyntämisessä
    • kuilu parhaiden ja muiden myyntiorganisaatioiden välillä on kasvamassa

Aika, paikka ja hinta

16.6.2017 klo 8.30-11.00
HTC Santa Maria, Tammasaarenkatu 5, Ruoholahti, Helsinki

Tilaisuus on maksuton, mutta paikkoja on rajoitetusti. Varmista paikkasi nyt! Ilmoittaudu alla olevalla lomakkeella. Jos lomake ei näy, ilmoittaudu täällä »


No show – maksu ja peruutukset
MIF veloittaa 200 € + 24% alv. No show –maksun käyttämättä jätetystä paikasta maksuttomassa BusinessCafe -tilaisuudessa. Jos aikataulusi muuttuvat tai sairastut, muistathan perua ilmoittautumisesi viimeistään edellisenä päivänä.

Lue lisää aiheesta

Myynnin johtamisen 80/20 tehokkuusparadoksi »

Kuilu myynnin terävimpään kärkeen repeämässä»

Myynnin tehokkuuden johtamista
ja muita hyödyllisiä taitoja:

Murra ostovalta.Nyt »

 

 

Like and share with your friends:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone