Tässä ajassa menestyvällä vientipäälliköllä pitää olla strategista näkemystä, rohkeutta ja kykyä reagoida nopeasti toimintaympäristön muutoksiin.

Ulkomaankaupan erikoisammattitutkintoon valmistavassa koulutusohjelmassa syvennät ja laajennat kansainvälistä osaamistasi ja pystyt etenemään entistä vaativampiin kansainvälisen kaupan tehtäviin ja sertifioit osaamisesi.

Ulkomaankaupan-erikoisammattitutkinto-UEAT-MIF

Ulkomaankaupan erikoisammattitutkinto ohjelma valmistaa sinut viralliseen näyttötutkintoon, jonka edellyttämän osaamisen osoitat koulutuksen yhteydessä oman työsi ja organisaatiosi lähtökohdista. Voit suorittaa tutkinnon esimerkiksi suunnittelemalla ja hoitamalla kokonaisvaltaisesti oman vastuualueesi kansainvälistä toimintaa.

Ulkomaankaupan erikoisammattitutkinnon lähtölaiturit 2018

Ulkomaankaupan koulutusohjelmaan voit hypätä kyytiin joustavasti oman aikataulusi mukaan kaksi kertaa vuodessa: huhtikuussa ja lokakuussa. Osan opiskeluaikatauluista voit valita itse!

Kevät 2018, UEAT Uusimaa 3

24–25.4.2018
22.5.2018
21.8.2018
18.9.2018
15.10.2018
15.11.2018
3.12.2018
15.1.2019

Syksy 2018, UEAT Uusimaa 4

11.–12.10.2018
8.11.2018
11.12.2018
17.1.2019
12.2.2019
19.3.2019
25.4.2019
6.6.2019

Ulkomaankaupan erikoisammattitutkintoon valmistava koulutus sopii sinulle, joka

  • toimit vastuullisissa kansainvälisen kaupan tai hankintatoimen tehtävissä tai olet siirtymässä niihin
  • vastaat itsenäisesti joko koko yrityksen, tuotteen, tuoteryhmän tai markkina-alueen vienti- tai hankintatoiminnasta
  • sinulla on kokemusta kansanvälisen kaupan tehtävistä ja haluat sertifioida osaamisesi.

Koulutusohjelman jaksojen teemat

Saavuttaako jakelukanavasi sille asetetut tavoitteet? Miksi asiakas ostaa meiltä, eikä kilpailijalta? Oletko turvannut kansainvälisen toimintasi oikeilla sopimuksilla? Hallitsetko haastavat liikeneuvottelut ja osaat esittää asiasi selkeästi ja vakuuttavasti?

Koulutus koostuu työssä kehittymisen lisäksi 8 intensiivisestä koulutuspäivästä sekä ohjelman päätöspäivästä.

Kilpailuetua asiakaslähtöisellä strategiatyöllä 24–25.4.2018 | seuraava 11.–12.10.2018

 

Menestyksekkäällä strategialla voittajaksi 24.4.18 | 11.10.

  • strateginen päämäärä
    • mihin strategialla pyritään
  • strateginen johtaminen ja konteksti
    • missä liiketoiminnassa olemme
    • strategia tehdään yleensä liian ylätasoiseksi, josta ei saa käytännön ohjenuoria irti. Mitä se tarkoittaa minun työssäni? Mitä teemme ja mitä emme tee?
    • mitä, miten, kenelle, kuka tekee ja koska, miten mitataan
    • mitä maailmalla on – ei mitä meillä on. Mitä arvoa luomme? Millä kyvykkyyksillä; miten erilaistamme itsemme; mitä valintoja teemme? mitä edustamme ja kenelle? Miksi asiakas ostaa meiltä?
  • meillä on niin hyvä laatu ei ole vastaus
  • strategian jalkauttaminen
  • strategian onnistumisen mittaaminen ja seuranta
  • strategian toteuttaminen organisaation jokaisella tasolla

Strategiatyökalut haltuun 25.4.18 | 12.10.

  • katsaus 7–8 työkaluun. Harjoitteena kunkin käyttö ryhmätyönä. Miten toimii ja mihin tilanteeseen sopivat parhaiten
  • toimintaympäristön analyysityökalut
  • asiakasrajapintatyökalut (segmentti, tarjooma, hinnoittelu)
  • tuoteprotfolio/divisioona portfolio työkalut
  • erilaistamistyökalut

Advanced International Negotiations 22.5.2018 | seuraava 8.11.2018

This training links the demands of effective negotiation with the affects of culture. By understanding these affects we can adjust our approach to ensure clear effective communication.

  • Direct and Indirect Communication
  • Persuasion and Reasoning
  • Building Trust
  • Perceptions of Time
  • Leadership-Power-Hierarchy
  • Determining the audience’s attitudes and needs

Menestyksekäs edustaja- ja jakeluverkostoyhteistyö 21.8.2018 | seuraava 11.12.2018

Channel Management – Choosing the Best Methods

  • The key building blocks in international channel management?
  • Joint Sales and Marketing Action Plan with channel
  • How to build up an effective Sales, Pipeline and Forecasting process?
  • Creating an effective Partner Program – what does it require?
  • “The 90 Days Partner Ramp-Up Plan” process
  • Sales Strategy Map as a tool for managing and measuring channel development
  • Business critical sales tools for channel partner business
  • What are the key sales activities when using sales channel?
  • What really matters for the channel?

Digitaalinen myynti ja markkinointi kansainvälisessä b-to-b-kaupassa 18.9.2018 | seuraaava 17.1.2019

  • digitaaliset kasvumahdollisuudet, digimarkkinoinnin prosessit ja niiden suunnittelu
  • asiakashankinta verkossa: hakukonemarkkinointi (AdWords ja SEO) ja display-mainonta
  • konversion kehittäminen verkossa eli liideistä kauppaan, sisältömarkkinointi ja verkkopalvelun viestinnän kehittäminen
  • lisämyynnin kehittäminen (MailChimp)

Kansainväliset kauppa- ja jakelijasopimukset 15.10.2018 | seuraava 12.2.2019

  • sopimusriskien hallinta kansainvälisessä kaupassa
  • kansainväliseen kaupankäyntiin liittyviä sopimustyyppejä
  • keskeisiä sopimusehtoja
  • sovellettavan lain valinta ja riidanratkaisu
  • kansainvälinen kauppalaki ja sen vaikutus kaupankäyntiin
  • immateriaalioikeudet osana kansainvälistä kauppaa

Kansainvälisen kaupan rahoitus, pakotteiden vaikutus ulkomaankaupassa, marraskuu 2018

  • Lisätietoja tulossa, päivän sisältö tarkentuu maaliskuun alussa

Toimiva maksuliikenne, myyntisaatavien turvaaminen, kansainvälisen kaupan prosessien hallinta ja johtaminen, yrityksen logistisen kokonaisketjun hallinta 15.11.2018 | seuraava 19.3.2019

Peruslähtökohdat kansainvälisen b2b kaupan vienti-/tuontiprosessien hallintaan

  • tuote, jakelukanava, arvoketju merkitys
  • oman yrityksen ja muiden toimijoiden velvollisuudet ja vastuut toimitusketjun hallinnassa

Kansainvälisen kaupan toimitusehdot (Incoterms)

  •  mm. merkitys viennin/tuonnin velvollisuuksien kannalta
  • toimivien ehtojen valinta, mm. miksi EXW ei välttämättä toimi

Logistisen ketjun valintaan vaikuttavia tekijöitä ja kulujen muodostuminen

Verojen ja tullien määräytymisen perusteet vienti- ja tuontikaupassa ja sisäkaupan vaateet (mm. verottomuuden perusteet ja raportointi)

Kansainvälisen kaupan maksutavat ja saatavien turvaaminen, lyhyesti myös takauksista

Vienti/tuonti-ilmoittamisen vaiheet ulkokaupassa

Effective Presentation skills 3.12.2018 | seuraava 25.4.2019

  • Capturing the audience’s attention
  • Personalising the presentation to address the audiences needs and objectives
  • Organising material for best flow and maximising impact
  • Developing clear and memorable messages
  • How to make your graphs, diagrams etc easy to read and understand
  • Overcoming cluttered data slides to better illustrate your conclusions
  • Matching data with your message

Päätös ja todistusten jako 15.1.2019 | seuraava 6.6.2019

Miten opimme Ulkomaankaupan erikoisammattitutkinnon koulutusohjelmassa

Työskentelymenetelminä käytämme:

  • inspiroivia tapausesimerkkejä
  • todellisia kv.kaupan tilanteita simuloivia harjoituksia
  • reflektointia muiden osallistujien kanssa
  • orientaatiotehtäviä
  • pienryhmäkonsultaatiota
  • kansainvälistä benchmarkingia
  • Moodle-oppimisympäristöä
  • osaamisen sertifiointia oman työn kehittämisen kautta (virallinen tutkinto)

Saamasi hyödyt ja tavoitteet Ulkomaankaupan erikoisammattitutkintossa

  • kehität valmiuksiasi suunnitella ja toteuttaa yrityksen kansainvälistä toimintaa
  • kehität kykyäsi hoitaa ja johtaa erilaisia jakelukanava- ja yhteistyöverkostoja
  • parannat valmiuksiasi neuvotella ja solmia tarkoituksenmukaisia kauppasopimuksia
  • saat tueksi MIFin kansainvälisen osaamisen ammattilaisverkoston
  • saat mahdollisuuden suorittaa virallisen tutkinnon oman työn kehittämisen kautta
  • saat osaamisestasi virallisen tutkintotodistuksen

 

Asiakaspalautetta Ulkomaankaupan erikoisammattitutkinto koulutusohjelmasta

”Erittäin hyvin ja ammattitaitoisesti, juristin tarkkuudella rakennettu koulutuspäivä.”
”Ohjelmassa oli erittäin asiantuntevia ja päteviä valmentajia.”
”Todella selkeä esitys aiheesta. Olisin voinut kuunnella enemmänkin.”
”Jenni oli huippuhyvä kouluttaja! Kymmenen pistettä!”
”Ohjelman valmentajat avasivat aivan uusia näköaloja”
”Mahtavan osallistava lähestymistapa!”
”Innostava ja dynaaminen valmentaja!”

Koulutuspaikka

Koulutus pidetään MIFin koulutustiloissa Helsingissä. Paikka varmistetaan myöhemmin.

Hinta

Opiskelijamaksu on 290 euroa (ALV 0%). Koulutus voidaan toteuttaa myös oppisopimuskoulutuksena.

Hakeutuminen ja lisätiedot

Tuija Eloranta
Projektipäällikkö, NTM, coach
MIF Tutkinnot
040 8228252
tuija.eloranta@mif.fi

 

Like and share with your friends:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

Kysy lisää

Tuija Eloranta
  • Tuija Eloranta
  • Projektipäällikkö ja asiakkuuspäällikkö, Venäjä
  • 040 822 8252
  • tuija.eloranta@mif.fi

Kouluttajat

Tomas Forsgård
  • Tomas Forsgård
  • asiantuntija, strateginen johtaminen ja strateginen myynti ja markkinointi
David Eade
  • David Eade
  • Over 20 years of experience in all areas of communication skills
Juha Merinen
  • Juha Merinen
  • Kansainvälisen liiketoiminnan, myynnin & markkinoinnin sekä kehittämisen että johtamisen asiantuntija
Pia Hellman
Jenni Eromäki
  • Jenni Eromäki
  • Sopimusoikeuden, IPR-oikeuden ja markkinointijuridiikan asiantuntija, OTK, LL.M.
Päivi Pietarinen
  • Päivi Pietarinen
  • Senior Trade Manager, Customs and Trade compliance
  • Trainer, International Trade Operations
Matti Malminen
  • Matti Malminen
  • Erittäin kattava kokemus kansainvälisestä maksuliikenteestä: remburssit, takaukset, vientikaupan rahoitus ja luottoriskit

Löydät samankaltaisia koulutuksia: