Vaikuttava viestintä

Kriisiviestintä, maine ja vastuullisuus NYT

Aloitus: 29.10.2019 klo 9.00 - 16.00 / Paikka: Helsinki

Tässä koulutuksessa opit, kuinka suojaat yrityksesi tai yhteisösi mainetta kohun ja kriisin keskellä. Otat haltuun myös nousevat ilmiöt: kuinka puolustaudut negatiivista vaikuttamista ja brändihäirintää vastaan?

Aloitus: 29.10.2019 klo 9.00 - 16.00
Paikka: Helsinki

Törmäämme yritysten ja yhteisöjen luottamusta koetteleviin kohuihin ja mainekriiseihin mediassa melkeinpä viikoittain. Yhä useampi yritys tai yhteisö kohtaa nykyään myös negatiivista vaikuttamista, kaikupohjana verkon erilaiset foorumit.

Yhteiskuntamme on kovaa vauhtia kehittynyt mediayhteiskunnaksi, ja medialogiikka on muuttunut. Tilanteiden äityessä kriiseiksi vaikuttaminen on entistä vaativampaa. Kriisiviestinnän ja maineenhallinnan perinteiset keinot eivät enää riitä. Media- ja sidosryhmäviestinnän ohella tulee hallita esimerkiksi verkon vaikuttamiskentän lainalaisuudet.

Tässä koulutuksessa piirrät uusiksi ison kuvasi kriisiviestinnästä, maineenhallinnasta ja vastuullisuudesta. Lisäksi päivität kriisiviestinnän ja vaikuttamisen työkalupakkisi vastaamaan tätä päivää.

Kenelle Kriisiviestintä, maine ja vastuullisuus NYT -koulutus sopii?

Koulutus on tarkoitettu kaikille, jotka työskentelevät kriisiviestinnän, maineen ja vastuullisuuden parissa. Tittelisi voi olla esimerkiksi

  • toimitusjohtaja tai toimialajohtaja
  • viestinnästä, brändistä ja vastuullisuusasioista vastaava johtaja
  • viestintäpäällikkö, viestintävastaava tai viestintätiimin jäsen
  • henkilöstön kehittäjä tai turvallisuusasioista vastaava.

Aika ja paikka

  • ti 29.10.2019 klo 9–16

Koulutus pidetään Helsingissä Töölönlahden koulutuskampuksella osoitteessa Mannerheimintie 15. Aamukahvia tarjolla klo 8.30.

Kriisiviestintä, maine ja vastuullisuus NYT -koulutuksen sisällöt

Kuinka median narratiivi ja mediatapahtumat kehittyvät nykyisessä mediayhteiskunnassa?

  • Kuka asettaa agendan ja miten kriisin kehys syntyy?
  • Moraalinen paniikki ja närkästys someaikana: milloin ja miten ne vaikuttavat koko toimialan maineeseen?
  • Kuinka vastayhteisöt syntyvät ja toimivat?

Kriiseihin varautuminen ja niiden ennaltaehkäisy

  • Mitä vaatimuksia erityyppiset kriisit, kohut ja näennäiskriisit asettavat organisaatiollesi?
  • Mitä brändiriskejä organisaatiosi toimintaan ja toimialaan liittyy?
  • Miten dataan perustuva laajennettu tilannekuva auttaa kriiseihin varautumisessa ja niiden ehkäisemisessä?
  • Miten varaudut negatiiviseen vaikuttamiseen ja brändihäirintään?
  • Miten luot vastuullisen asiantuntijaviestinnän ja turvallisen työntekijälähettilyyden pelisäännöt?
  • Miten sidot kriisinhallinnan osaksi johtamista?

Kuinka luodaan ja ylläpidetään mainetta vastuullisuudesta kriisitilanteissa?

  • Kriisinhallinnan sudenkuopat: millaiset reagointimallit ovat tuhoisia organisaatiosi brändille?
  • Miksi organisaatiosi on reagoitava kriisiin myös somessa?
  • Kuinka vaikutat samanaikaisesti valtavirtamedian ja sosiaalisen median foorumeiden kautta?
  • Miten eri intressiryhmät toimivat ja mikä on heidän seuraava askeleensa vaikuttamispyrkimyksissä?
  • Miten rakennat kriisiviestinnällä luottamusta ja psykologista turvallisuutta?
  • Miten ilmennät ja viestit vastuun ottamista kriisissä?
  • Kriisin jälkeen: kuinka rakennat luottamusta?

Oppimismenetelmät ja -materiaalit

Koulutus koostuu tietoiskuista, case-esimerkeistä, harjoituksista ja uusimman tutkimustiedon soveltamisesta käytäntöön.

Hyödyt ja tavoitteet

  • Päivität tietosi kriisiviestinnän, maineenhallinnan ja vastuullisuuden uusimmista opeista.
  • Ymmärrät, millaisia ovat mediayhteiskunnan ja verkon vaikuttamiskentän lainalaisuudet nyt.
  • Saat haltuun nousevat ilmiöt: mitä on negatiivinen vaikuttaminen ja brändihäirintä?
  • Osaat toimia kohun tai kriisin keskellä ja hyödyntää dataa yrityksesi tai yhteisösi kriisinhallinnassa.
  • Opit suojaamaan organisaatiosi mainetta kriiseissä ja puolustautumaan negatiivista vaikuttamista ja brändihäirintää vastaan.
  • Tiedät, miten rakennat yrityksellesi tai yhteisöllesi vaikuttamisstrategian, joka suojaa sen mainetta.

Hinta 790 € (+ alv. 24 %)

Koulutuksen hinta on 790 euroa (+ alv. 24 %). Hinta sisältää koulutuksen, materiaalit, lounaan ja taukotarjoilut.

Koulutus on mahdollista tilata myös omalle organisaatiollesi räätälöitynä. Kysy lisätietoa kriisiviestinnän organisaatiokohtaisista koulutuksista Ilari Hylkilältä, ilari.hylkila@infor.fi, 050 350 6918.

Päivitä kriisiviestinnän ajattelusi ja työkalupakkisi tähän päivään!

Haluatko kysyä lisää tai tilata vastaavan koulutuksen organisaatiollesi?

Ota meihin yhteyttä!

Pysy ajantasalla
Tilaa maksuton uutiskirje

Tilaamalla Management Institute of Finland MIF Oy:n uutiskirjeen kuulet mm. ajankohtaisista koulutuksista ensimmäisten joukossa, saat tietoa maksuttomista seminaareista ja oppaista sekä mielenkiintoisista blogikirjoituksista. Uutiskirjeemme ilmestyy sähköpostiisi 1–2 kertaa kuussa – sen tilaus on maksutonta, ja voit perua sen koska tahansa kirjeen lopussa olevasta linkistä.

Tilaa uutiskirje