Liiketoiminnan erikoisammattitutkinto eroaa esimerkiksi perinteisistä korkeakouluopinnoista sen vahvan käytännön painotuksen vuoksi. Tenttien, teoreettisten opintojen ja erillisen lopputyön sijaan sovellat oppimaasi koko ohjelman ajan omassa työssäsi, yhdessä työpaikkaohjaajasi kanssa määriteltävien tavoitteiden kautta. Tutkinnon vaatiman osaamisen osoitat käytännön työtehtävissäsi, joiden kautta kehität vastuualueesi liiketoimintaa
Ohjelma soveltuu sinulle, jos sinua kiinnostaa vahvistaa ja kehittää omaa sekä organisaatiosi myynnin ja markkinointiviestinnän osaamista arjen toiminnan tasolla. Toimit tällä hetkellä
vastuullisissa myynnin ja markkinoinnin tehtävissä, niitä tukevissa toiminnoissa tai olet juuri siirtymässä näihin. Ohjelma sopii yksityisen, kolmannen sektorin, ja julkisen puolen organisaatioissa työskenteleville sekä yrittäjille.
Sinä päätät mikä on sinulle ja organisaatiolle tärkeää. Me autamme sinua tavoitteesi saavuttamisessa tarjoamalla erilaisia myynnin ja markkinoinnin asiantuntijoiden vetämiä inspiraatiopäiviä, yhdessä oppimista kollegoiden kanssa sekä henkilökohtaista tukea.
Ohjelman aikana esimerkiksi
- suunnittelet, toteutat ja kehität yrityksen markkinointi- ja myyntitoimintaa asiakaslähtöisesti ja monikanavaisesti
- analysoit ja arvioit muuttuvaa toimintaympäristöä ja sen aiheuttamia muutostarpeita
- tunnistat kehittämiseen tarvittavia yhteistyötahoja
- tehostat sisäisiä toimintoja ja ohjaat kehittämistä aktiivisen palautetiedon avulla
- sitoutat ja viestit myynnin ja markkinoinnin tavoitteista, tehtävistä ja tuloksista selkeästi ja motivoivasti
- suunnittelet ja toteutat strategiaa tukevan, tuloksellisen asiakkuuksien hoitomallin
- seuraat, sovellat ja kehität digitaalisen asiakasviestinnän vaikuttavuutta
Ohjelman tavoitteena on kehittyä oman työn asiantuntijana tarkemmin ohjelman alussa henkilökohtaisesti kanssasi määritettävillä painopistealueilla. Liiketoiminnan suunnittelun ja toteuttamisen yleistaitojen lisäksi valitset kaksi, oman työsi kannalta keskeistä kehittämisaluetta. Voit keskittyä esimerkiksi asiakkuusmarkkinointiin, brändin kehittämiseen, digitaaliseen markkinointiviestintään tai digitaaliseen myynnin kehittämiseen, markkinointiviestinnän suunnitteluun ja kehittämiseen, myynnin johtamiseen tai vaikka yksikkösi myyntityöhön ja valikoiman kehittämiseen.
Toteutusaikataulu 15.5.2023 - 30.9.2024.
Ohjelma järjestetään yhteistyössä StadinAO:n kanssa.
Koulutus toteutetaan oppisopimuskoulutuksena, jolloin ohjelma on osallistujille maksuton.
SATSAA MENESTYKSEEN – HAE MUKAAN VIIMEISTÄÄN 27.4.2023