search login
Menestyksekäs kansainvälistyminen

Managing Distribution Channels – Jakelukanavien hallinta

Aika: 4.10.2018-4.12.2018 klo 9.00-16.00 / Paikka: Helsinki

Ota täysi hyöty irti edustajaverkostostasi. Kokeneen toimijan koulutus kansainvälisen myyntikanavan kehittämiseksi ja edustajan toiminnan tulosten parantamiseksi.
Ilmoittaudu mukaan ja tee monimutkaisesta selkeää!

Aika: 4.10.2018-4.12.2018 klo 9.00-16.00
Paikka: Helsinki

Hyvin toimiva edustaja on useimmille yrityksille elinehto menestymiseen kansainvälisessä kaupassa.

Edustajissa on paljon eroja ja sopivan hakemalla välttää monia ongelmia. Silti päämies huolehtii, että oma tuote nousee edustajan, agentin tai muun paikallisen toimijan prioriteettilistan kärkeen. Ja pysyy siellä. Tämä kaikki on johtamista ilman muodollista valtaa.

 

Kenelle suunniteltu

Koulutus on suunnattu ensisijaisesti ammattilaiselle, joka vastaa edustajan (agentti, jakelija) kautta tapahtuvasta ulkomaan myynnistä. Tyypillinen osallistuja on vientijohtaja, vientipäällikkö, myyntijohtaja, myyntipäällikkö, area sales manager tai business development director. Toimialoina aiemmilla osallistujilla ovat olleet mm. valmistava teollisuus (konepaja, metalliteollisuus, kemian teollisuus), lääketiede, elektroniikka, IT ja muu korkea teknologia.

Jakelukanavien johtaminen pähkinänkuoressa

Kansainvälisen edustajaverkoston myynnin johtaminen rakentuu kolmesta toisiinsa liittyvästä kokonaisuudesta:

  1. Ensimmäinen jakso (2 pv): kansainvälisen kaupan myyntiverkoston kehittäminen – strategisen ja operatiivisen johtamisen tilanteet (management).
  2. Toinen jakso (2 pv): edustajien ja agenttien johtaminen ilman käskyvaltaa (mm. motivaatio ja vaikuttaminen). Vuorovaikutustilanteet eri kulttuurit ja liiketoimintatavat huomioiden (leadership).
  3. Kolmas jakso (1 pv): yhteistyötä tukevien ja käytännössä toimivien edustajasopimusten neuvotteleminen. Sopimusneuvotteluja varten riittävä ymmärrys sopimuslausekkeiden merkityksestä ja riskialttiudesta.

Managing Distribution Channels training is carried out in English. Description in English »

Sisältö

Basis for Successful Cooperation with Partners, 4.10.2018

  • Strategy based steps in building partnership & channels
  • Choosing proper business segments
  • Building and maintaining multiple value chains
  • Systematic way for successful partner selection: utilising Ideal Partner Profile
  • Good Channel Value Proposition – paint an attractive, true picture (partner promise)
  • Target on the key elements of distributors’ mindset
  • Portfolio management
  • Top salesman profile: assessing partners
  • Defining key competitive advantages: what is your partners’ message to market
  • Global account management: how (or if) to divide multinational customers and deliveries

Channel Management – Choosing the Best Methods, 5.10.2018

  • Leading the International Partner Business for Growth and Expansion
  • Key Strategic Partner Programs
  • Route to Excellence in Partnerships
  • Determining the needed Sales Activities to reach the Set Sales Target
  • Critical Sales Tools in Partner Business
  • Social Selling and Sales Processes in Internet – impacts to Partner Business
  • What really matters for the channel?

Leading and motivating partners across cultures, 6.-7.11.2018

  • Motivating remotely across cultures
    • Keeping your topics and needs high up the priority list
    • Psychological biases in intercultural decision-making
    • Principles of inter-cultural persuasion & influencing
  • Managing stages of cross-cultural relationship
    • Defining stages of relationship
    • Do’s and don’ts for practical situations
    • Negotiating across cultures – reaching agreement
  • Cultural factors in international communication
    • Social identity theory & handling stereotypes
    • Core cultural values to consider
    • Various communication patterns in global business
  • Managing communication and culture as a process
    • Analysis of communication channels and effectiveness across cultures
    • Improving remote communication channels
    • Getting you message across in international communication
  • Thorough analysis and coaching of your own cross-cultural business case

 Professional Distribution and Agent Agreements 4.12.2018

  • The difference between agent agreement and distribution agreement
  • Do you know what contract clauses really mean in distribution agreements?
  • When and why to use general terms and conditions
  • Contract practices in different EU countries
  • Competition law and distribution agreements
  • Choice of law in agreements

Hyödyt ja tavoitteet – miten edustajaverkostosi hallinta paranee

  • saat vankat, suoraan käytäntöön sovellettavat työkalut jakelukanavien ohjaamiseen
  • motivoit oikein eri maissa toimivia edustajia
  • vähennät kommunikaation väärinymmärryksiä
  • identifioit syitä jakelutien huonoon tulokseen
  • turvaat toimintasi juridisesti oikeilla edustajasopimuksilla
  • varaudut jo ennalta jakelijoiden välisiin konflikteihin
  • luot valintaperusteet strategisesti sopivimmalle partnerille
  • solmit tuloksellisia, pitkäkestoisia edustajasuhteita
  • verkostoidut ja vaihdat kokemuksia muiden viennin ammattilaisten kanssa, jotka tekevät vientikauppaa edustajaverkoston kautta.

Tämä kansainvälisen kaupan myynnin kehittämisen koulutus keskittyy jakelijayhteistyön kannalta merkittävimpiin asioihin. Ilmoittaudu mukaan ja syvennä osaamistasi yrityksen kansainvälisten jakelukanavien strategisesta johtamisesta, kehittämisestä ja ohjaamisesta.

Hinta 3 450 € (+ alv. 24 %)

Osallistumismaksu 3 450 € (+ alv. 24 %) sisältää:

  • 5 koulutuspäivää
  • koulutuspäivien materiaalin
  • lounaat ja taukokahvit

Haluatko kysyä lisää tai tilata vastaavan koulutuksen organisaatiollesi?

Ota meihin yhteyttä!

Heidi Leidenius

Portfolio Manager Puh. 0400 545 868
Ota yhteyttä

Teija Nieminen

Valmennusvastaava Puh. 010 7555 287
Ota yhteyttä
Pysy ajantasalla

Tilaa maksuton uutiskirje

Tilaamalla Management Institute of Finland MIF Oy:n uutiskirjeen kuulet mm. ajankohtaisista koulutuksista ensimmäisten joukossa, saat tietoa maksuttomista seminaareista ja mielenkiintoisia blogikirjoituksia. Uutiskirjeemme ilmestyy sähköpostiisi 1–2 kertaa kuussa – sen tilaus on maksutonta, ja voit perua sen koska tahansa kirjeen lopussa olevasta linkistä.

Tilaa uutiskirje