Asiantuntijatyön kehittäminen, Johtamiskoulutus

Arvoperusteinen hinnoittelu – Ymmärrä asiakasta & kehitä kannattavuutta

2.-3.4.2025 | Hybridikoulutus: Keilaranta 1, Espoo

Hinnoittele yrityksesi huipulle.

Lue lisääOhjelma

Hinnoittele yrityksesi huipulle.

Monen menestyneen yrityksen taustalla on tänä päivänä asiakasymmärrys. Asiakkaiden tunteminen ja heidän tarpeidensa ymmärtäminen tarjoaa hyvät edellytykset hinnoitella tuotteen tai palvelun hinta mahdollisimman lähelle sitä, mitä asiakas on siitä valmis maksamaan.

Arvoperusteinen hinnoittelu -koulutuksessa käydään läpi arvoperusteisen hinnoittelun periaatteet ja hinnoittelustrategiat sopivimman hinnoittelumallin valitsemiseksi. Tämän lisäksi syvennytään arvoperusteisen hinnoittelun työkaluihin ja myynnillisiin keinoihin. Opit, kuinka onnistua hinnoittelussa ja lisäarvon tuottamisessa asiakkaalle. Lisäksi kuulet käytännön vinkkejä ja tosielämän esimerkkejä arvoperusteisen hinnoittelun käyttöönottamiseksi. Saat myös apua kannattavuuden kehittämiseen.

Kenelle koulutus sopii?

Koulutus sopii kaikille, jotka haluavat kehittää organisaationsa kannattavuutta hinnoittelun avulla. Voit työskennellä esimerkiksi talouden, myynnin tai tuotekehityksen parissa.

Ohjelma

1. PÄIVÄ

  • Hinnoittelun tavoitteet ja strategia
  • Hinnoittelun viitekehys ja eri hinnoittelumallit
  • Hinnan asettaminen, toimintamallit ja periaatteet
  • Asiakkaan tarpeiden ymmärtäminen,
  • Arvolupaus ja arvon selvittäminen
  • Käytännön esimerkki – Hinnoittelu media-alalla
  • Arvoajureiden tunnistaminen
  • Arvon tuottaminen ja arvojen luokittelu
  • Käytännön esimerkki – B2B palveluliiketoiminta

  • Asiakkaiden ryhmittely, erottautuminen kilpailijoista
  • Hinnan asettaminen arvoajureiden avulla
  • Asiakkaiden eri palvelumallit ja hinnoittelu
  • Lisämyynnin keinot ja hinnoittelu

2. PÄIVÄ

  • Hinnoittelun psykologia ja kilpailukeinot
  • Asiakasarvon kommunikointi asiakkaille
  • Käytännön esimerkki – Huoltoliiketoiminta
  • Kannattavuus tukee kasvua
  • Asiakaskannattavuuden mittaaminen
  • Tuoteportfolion kannattavuus
  • Hinnoittelun organisaatio
  • Hinnoittelun kehittäminen
  • Tiekartta ja kehityssuunnitelma
  • Käytännön esimerkki – kehityssuunnitelman rakentaminen
  • Asiakkaiden eri palvelumallit ja hinnoittelu
  • Valikoima ja hinnoittelu
  • Käytännön esimerkki – palveluiden hinnoittelu ja paketointi

Kouluttajat

Emma Niitynpää

Hinnoittelun ja kannattavan liiketoiminnan kehittäjä

Emma on kokenut kasvun ja kannattavuuden kehittäjä ja konsultti. Emmalla on 5 vuoden kokemus hinnoittelusta, kaupallisesta kehittämisestä, tiedolla johtamisesta sekä strategia- ja transformaatiohankkeiden eteenpäin viemisestä.

Olli Torkkeli

Kannattavan liiketoiminnan kehittäjä ja hinnoittelun uudistaja

Olli on data- ja prosessikeskeinen liiketoiminnan kehittäjä, jonka keskeistä osaamisalaa on kaupallinen kehittäminen, strategia- ja kehittämishankkeiden edistäminen sekä datavetoisen päätöksenteon kulttuurin juurruttaminen.

Hinta 1399 € (+ alv 25,5 %)

Koulutuskortilla maksettaessa 2 koulutuskorttipäivää.

Valitse koulutus

Ota yhteyttä

Seuraa meitä sosiaalisessa mediassa