Monen menestyneen yrityksen taustalla on tänä päivänä asiakasymmärrys. Asiakkaiden tunteminen ja heidän tarpeidensa ymmärtäminen tarjoaa hyvät edellytykset hinnoitella tuotteen tai palvelun hinta mahdollisimman lähelle sitä, mitä asiakas on siitä valmis maksamaan.
Arvoperusteinen hinnoittelu -koulutuksessa käydään läpi arvoperusteisen hinnoittelun periaatteet ja hinnoittelustrategiat sopivimman hinnoittelumallin valitsemiseksi. Tämän lisäksi syvennytään arvoperusteisen hinnoittelun työkaluihin ja myynnillisiin keinoihin. Opit, kuinka onnistua hinnoittelussa ja lisäarvon tuottamisessa asiakkaalle. Lisäksi kuulet käytännön vinkkejä ja tosielämän esimerkkejä arvoperusteisen hinnoittelun käyttöönottamiseksi. Saat myös apua kannattavuuden kehittämiseen.
Kenelle koulutus sopii?
Koulutus sopii kaikille, jotka haluavat kehittää organisaationsa kannattavuutta hinnoittelun avulla. Voit työskennellä esimerkiksi talouden, myynnin tai tuotekehityksen parissa.
SAA
Uusia työkaluja hinnoittelun arvoperusteisen myynnin kehittämiseen ja johtamiseen.
OPI
Eri toimialojen ja palvelumallien hinnoittelun esimerkeistä.
KUULE
Viimeisin tieto hinnoittelun trendeistä – esimerkiksi verkkokaupassa.
VERKOSTOIDU
Muiden kannattavuuden kehittämisen parissa työskentelevien kanssa.
Hinnoittelun ja kannattavan liiketoiminnan kehittäjä
Emma on kokenut kasvun ja kannattavuuden kehittäjä ja konsultti. Emmalla on 5 vuoden kokemus hinnoittelusta, kaupallisesta kehittämisestä, tiedolla johtamisesta sekä strategia- ja transformaatiohankkeiden eteenpäin viemisestä.
Kannattavan liiketoiminnan ja hinnoittelun erikoisosaaja
Anni on kokenut liiketoiminnan kehittäjä, joka hyödyntää asiakas- ja markkinaymmärrykseen pohjautuvaa hinnoittelua yrityksen strategisten tavoitteiden saavuttamisessa. Annilla on yli 10 vuoden kokemus strategisten hankkeiden läpiviennistä, kaupallisesta kehittämisestä ja kannattavuuden parantamisesta eri toimialoilla.
25.9.2025 | Helsinki | Leadership trainingSelkeät raamit, käytännön esimerkit ja työkalut tekoälyn hyödyntämiseen päätöksenteossa, kilpailukyvyn kehittämisessä ja asiakaskokemuksen muovaamisessa.
25.9.2025 | Helsinki | Skills for expertsKonkreettisia työkaluja odotusten kartoittamiseen, rehelliseen lupauskulttuuriin ja ennakoivaan viestintään – onnistu projekteissa ja solmi pitkäaikaisia asiakassuhteita.
8.10.2025 | Espoo | People and Processes | Leadership trainingKäytännön keinoja ja ideoita osaamisen uudelleensuuntaamiseen sekä reskilling-strategioiden yhdistämiseen liiketoiminnan tavoitteisiin.