Communicare! Ota viestinnän ilmiöt ja strategiat haltuun
Tämä on kirja sinulle, joka haluat saada haltuusi organisaatioiden viestinnän keskeiset ilmiöt ja opit yksissä kansissa.
Viestintäympäristömme kehittyy nopeassa tahdissa. Keskustelu vilisee sellaisia käsitteitä kuin dialogi, yritysaktivismi, vaihtoehtoiset faktat, influensserit, hybridimallit, ketteryys, strategiat ja brändit. Communicare kertoo, mitä sinun tulee tietää näistä – ja monista muista – ajankohtaisista käsitteistä ja ilmiöistä.
Communicare auttaa sinua organisaatiosi viestinnän kehittämisessä, suunnittelussa ja toteutuksessa – strategiasta käytäntöön.
Kirja auttaa sinua myös onnistumaan vaativissa viestintätilanteissa ja rooleissa. Saat eväitä esimerkiksi johtamisviestintään, työyhteisöviestintään, muutosten ja kriisien viestintään, mediaviestintään, talousviestintään, sidosryhmä- ja vaikuttajaviestintään, markkinointia tukevaan viestintään sekä maineen ja brändin vahvistamiseen.
Poimintoja kirjan luvuista ja teemoista:
Millaisessa viestintä- ja informaatioympäristössä elämme?
Mahdollisuus, oikeus, velvollisuus vai pakko? – mihin viestintää tarvitaan?
Viestinnän ammattilaiset – keitä he ovat ja mitä he tekevät?
Viestintästrategian laadinta: klassinen, laajennettu ja ketterä viestintästrategia
Viestinnän käytännön suunnittelu – klassisella vai ketterällä tyylillä?
Kohti vaikuttavampaa työyhteisöviestintää
Sidosryhmät – kumppaneita ja haastajia
Vaikuttajaviestinnän mahdollisuuksia – informaatiovaikuttamisen uhkia
Maine, luottamus ja olemassaolon oikeutus
Yritysaktivismi puntarissa
Vastuullisuusraportointi ja -viestintä
Mediaviestintä ja -julkisuus, medioituminen ja ansaittu media
Mainonta, maksetut mediasisällöt ja vaikuttajamarkkinointi
Hakukoneoptimointi
Talousviestintä
Muutokset ja kriisit – viestinnän tulikokeet
Johtajuus on viestintää ja vuorovaikutusta
Viestinnän mittaaminen ja arviointi
Analytiikan kytkentä viestinnän tavoitteisiin
Viestinnän palvelut: tehdäänkö itse vai ostetaanko ulkoa?
Leif Åberg: Merkityksellistävän yhteisöviestinnän malli
Kirjoittaja, VTT, dosentti Elisa Juholin on yksi Suomen arvostetuimmista viestinnän asiantuntijoista. Hän on toiminut viestinnän tutkijana, kouluttajana, konsulttina ja kehittäjänä sekä Viestinnän eettisen neuvottelukunnan (VEN) puheenjohtajana ja ProComma Academicin päätoimittajana.
Kirjan nimi: Communicare! Ota viestinnän ilmiöt ja strategiat haltuun
ISBN 978-952-5928-52-5
Julkaisun ajankohta: 31.1.2022
Sivumäärä: 400
Kustantaja: Infor/Management Institute of Finland MIF Oy
Kun haluat tilata meiltä painetun kirjan, klikkaa alla olevaa painiketta ja kirjoita tilausviestiin:
• Tilattava kirja: Communicare
• Maksajan nimi ja laskutusosoite
• Osoite, johon kirja toimitetaan