End-to-End Kaupallistaminen – Onnistuneesti ideasta markkinoille
Ideasta markkinoille ja kasvuun
Kokonaisvaltainen end-to-end -kaupallistaminen on suomalaisille yrityksille kriittinen menestystekijä: pelkkä tuote ei riitä, vaan koko asiakas- ja brändilähtöinen ketju ideasta markkinoille ja kasvuun on hallittava yhtenäisesti. Hajanaiset prosessit, siiloutuneet toiminnot, niukat resurssit ja epävarmuus investointien kannattavuudesta vaikeuttavat onnistumista.
Kohderyhmä
Koulutus on suunnattu yrityksille ja organisaatioille, jotka päivittävät olemassa olevia tai kehittävät uusia tuotteita, palveluja tai liiketoimintamalleja ja haluavat viedä ne tehokkaasti markkinoille – kotimaassa tai kansainvälisesti. Erityisen hyödyllinen se on kasvuyritysten ja pk-yritysten yrittäjille sekä johdon, myynnin ja markkinoinnin vastuuhenkilöille, tuote- ja palvelukehityksen vetäjille sekä strategia- ja liiketoimintakehityksen asiantuntijoille.
End-to-End Kaupallistaminen – Onnistuneesti ideasta markkinoille -koulutuksen sisällönkuvaus
Koulutus tarjoaa käytännönläheisen pelikirjan, joka auttaa hahmottamaan kaupallistamisen keskeiset vaiheet, niiden väliset yhteydet ja oman organisaatiosi kriittiset kehityskohdat – rakennat pohjan kestävämmälle kasvulle kansainvälisesti kilpailluilla markkinoilla.
End-to-End Kaupallistaminen -koulutus antaa selkeän kokonaiskuvan siitä, miten idea viedään markkinoille vaihe vaiheelta – suunnitelmallisesti, hallitusti ja skaalautuvasti. Opit ymmärtämään kaupallistamisen eri vaiheet, niiden keskinäiset yhteydet ja sen, mitä missäkin vaiheessa tulee huomioida onnistumisen varmistamiseksi.
Koulutus tarjoaa käytännön työkaluja muun muassa markkinaymmärryksen rakentamiseen, arvolupauksen kirkastamiseen ja asiakaskokemuksen suunnitteluun. Opit myös, miten myynti, markkinointi, tuotekehitys ja operatiiviset toiminnot voidaan kytkeä yhteen saumattomaksi kokonaisuudeksi – resurssien hukkaa vähentäen ja liiketoimintahyötyä maksimoiden.
Hyödyt
Saat selkeän kokonaiskuvan kaupallistamisen vaiheista ja käytännön pelikirjan, jonka avulla organisaatio voi viedä ideat hallitusti markkinoille ja skaalata ne tehokkaasti.
Opit, miksi kukin vaihe on kriittinen, ja miten sen onnistuminen vaikuttaa koko kaupallistamisen lopputulokseen.
Kirkastat brändisi arvolupauksen ja asiakaspolun, jotka tukevat asiakkaan ostopäätöstä ja parantavat asiakaskokemusta.
Osaat tunnistaa ja poistaa siiloutumisen esteitä sekä yhdistää myynnin, markkinoinnin, tuotekehityksen ja operatiivisen toiminnan yhteiseen suuntaan.
Säästät resursseja ja rahaa välttämällä turhia kierroksia, päällekkäistä työtä ja virheellisiä lanseerauksia – opit keskittymään siihen, mikä oikeasti tuottaa arvoa ja kasvua.
HAHMOTA
kaupallistamisen vaiheiden kokonaiskuva.
KIRKASTA
brändisi arvolupaus ja asiakaspolku.
OHJAA
organisaation toimintaa yhteiseen suuntaan.
KESKITY
arvon ja kasvun tuottamiseen.
Koulutuksen ohjelma
Liikkeelle idean ja lähtötilanteen auditoinnista
Markkinaymmärryksen rakentaminen ja asiakastarpeiden tunnistaminen
Konseptin esitestaus (Proof of Concept) ja soveltuvuus markkinoille (Product-Market Fit)
Kannattavuuden ja toteutettavuuden arviointi (ns. Business case)
Strategiset päätökset ja fokus
Konseptuaaliset päätökset asiakas- ja brändiratkaisuista
Go-to-market suunnitelma omni-kanavaisesti
Siilojen ylittävä yhteistyö asiakkaan arvon ja myynnin tukena
Valmistus ja toimitusketju osana kannattavaa liiketoimintaa
Käyttöönotto ja asiakaskokemus kokonaisuuden varmistajana
Pilotointi ja ensimmäinen hallittu lanseeraus
Korjauskierrokset ja riskien hallinta ennen laajentumista
Mirjan intohimo on auttaa yrityksiä kaupallistamaan ideansa alusta loppuun – markkinaymmärryksestä strategisiin ja konseptuaalisiin päätöksiin, liiketoiminnan skaalaamiseen sekä operatiivisten kyvykkyyksien rakentamiseen nopeasti muuttuvissa ympäristöissä.
11.12.2025 | Remote | International businessKokonaiskuva uudesta EU:n tulliviranomaisesta, tullidatakeskuksesta sekä sähköisen kaupankäynnin tulliselvitysmenettelyistä – tullimaksujen ja suojatoimien muutokset globaaleissa kauppapoliittisissa ratkaisuissa.
29.1.2026 | Espoo | International businessMuuta markkina- ja asiakasymmärrys liiketoiminnan kasvun ja johtamisen voimavaraksi – tee markkinaymmärryksestä jatkuva ja arkea tukeva käytäntö.
2.12.2025 | Espoo | International businessPelkkä tuote ei riitä, vaan koko asiakas- ja brändilähtöinen ketju ideasta markkinoille ja kasvuun on hallittava yhtenäisesti.