Viestintäkoulutus

Markkinoinnin johtaminen

Tee saumatonta yhteistyötä eri tiimien kanssa ja pyri yhteistyöhön niin myynnin, markkinoinnin kuin asiakaspalvelunkin kanssa – sekä tekemisen että tavoitteiden osalta.

Lue lisääOhjelma

Markkinoinnin johtaminen on laaja-alaista yhteistyötä

Markkinoinnin johtaminen ei ole enää pelkästään itsenäistä siiloutunutta työskentelyä. On osattava toimia saumattomasti yhdessä eri tiimien kanssa sekä pyrkiä yhteistyöhön niin myynnin, markkinoinnin kuin asiakaspalvelunkin kanssa – sekä tekemisen että tavoitteiden osalta. Asiakaskokemuksen hallinta ja sen syvällinen ymmärtäminen, esimerkiksi asiakkaan polkua hyödyntäen, on ensiarvoisen tärkeää. Koska asiakaskohtaamiset tapahtuvat monikanavaisesti, meidän on tunnistettava, missä ja miten asiakas liikkuu sekä kuinka hän tekee päätöksiään.

Kohderyhmä

Koulutus sopii erityisesti palvelualojen PK-yrityksille sekä markkinoinnin, viestinnän tai myynnin vaativimmissa/strategisimmissa tehtävissä toimiville tai niihin siirtyville.

Lisätietoa osallistujille

Edellytetään markkinoinnin ja mainonnan perusymmärrystä.

Markkinoinnin johtaminen -koulutuksen sisällönkuvaus

Koulutuksen aikana perehdymme markkinoinnin nykytilanteeseen ja pohdimme muun muassa erilaisten brändien viestintää. Tutustumme eri kanavissa tapahtuvaan toimintaan ja etsimme itsellemme sopivia toimintatapoja. Opimme ymmärtämään asiakkaiden erilaisuutta ja sitä, miten kutakin asiakasryhmää tulisi puhutella eri viestinnän keinoin. Tunnistamme myynnin ja markkinoinnin yhteisen tekemisen arvon.

Rakennamme markkinointistrategiaa hyödyntämällä erilaisia tutkimuksia, kuten asiakastutkimuksia, sekä analyyseja, esimerkiksi kilpailija- ja sidosryhmäanalyysejä. Näiden tietojen pohjalta laadimme toimintasuunnitelman. Määrittelemme asiakassegmentit ja suunnittelemme niille sopivaa markkinointia esimerkiksi vuosikellon avulla. Opimme myös hyödyntämään 4P-mallia (McCarthy) sekä omaksumme prosessimaisen toimintatavan markkinoinnin kehittämisessä.

Hyödyt

1. Tunnistat toimintaympäristön ja pohdit/arvioit tarvittavia toimenpiteitä.

2. Ymmärrät ja kehität asiakaslähtöisiä toimenpiteitä ja sisältöjä esim. Copilotin avulla.

3. Kehität markkinointistrategiaa sekä suunnitelmallisuutta ja johtamista budjetin avulla.

4. Ymmärrät erilaisia asiakastarpeita ja toimintatapoja sekä suunnittelet niihin elinkaariajattelun myötä toimenpiteitä.

5. Kehität ymmärrystäsi itsestäsi ja asiakkaista vuorovaikutustaitojen avulla.

6. Ymmärrät digitaalisten kanavien kautta syntyvien brändimielikuvien arvon myös henkilö-/asiantuntijabrändin kehittämisessä.

Koulutuksen ohjelma

  • Toimintaympäristömme muutoksessa
  • Markkinoinnin merkitys
  • Mitä voin tehdä (yksin ja yhdessä pohtien)?
  • Segmentointia, tarvitaanko sitä?
  • Liikevaihdosta tulokseen
  • Tutkimustiedosta suunnitelmaan, itse tehden ja yhdessä kiteyttäen
  • Miten minä näen heidät?
  • Verkossa ja läsnä
  • Vaikuttavuuden mahdollisuudet, oman toimintavan tunnistamisen avulla
  • Prosessit ja projektit, tarvitaanko niitä?
  • Toiminta-ajatukset
  • Toimintasuunnitelmani, kiteytämme ja teemme suunnitelman tulevaan

Kouluttaja

Antti Parkama

Antti Parkama

Työyhteisövalmentaja, MIF-yhteistyökumppani

Antti on toiminut palvelualalla yli 20 vuotta. Työyhteisö- ja yritysvalmentajana hän on saanut ohjata ihmisiä eri aloilta yksinyrittäjistä pörssiyhtiöiden johtajiin.

Ihmisten ja organisaatioiden kehittyminen on lähellä Antin sydäntä. Ihmisten keskinäisen paremman ja tuottavamman tekemisen aikaansaaminen on hänen mielestään aina palkitsevaa. Parasta eliksiiriä Antille on kuulla, kuinka koulutuskohtaamiset ovat vaikuttaneet osallistujien työskentelyyn.”

Hinta 890 € (+ alv 25,5 %)

Hinta 890 e + alv + laskutuslisä 12 e

Valitse koulutus

Seuraa meitä sosiaalisessa mediassa