Valmennuksesta saat palvelumuotoilukokemusta, osaamista palveluiden tuotteistamisesta, näihin menetelmiä ja työkaluja - sekä rohkeutta kohdata asiakas palveluiden kehittämisen tiimoilta.
Ohjelma rakentuu kahdesta työpajapäivästä, joissa käymme muotoilun käsitteet ja vaiheet läpi alusta loppuun vaiheisiin sopivien työkalujen avulla. Päivissä yhdistyvät koulutus ja workshop-työskentely oman palvelun kehittämisen parissa.
Palvelumuotoilun perusta Mitä Palvelumuotoilu ja tuotteistaminen on ja miten voimme soveltaa sitä palveluidemme markkinoinnissa, myynnissä ja toteutuksessa. Päivä antaa osallistujille perusteet sille, mistä palveluiden tuotteistamisessa on kyse.
mitä palveluiden muotoilu on ja mitä hyötyä siitä on?
sisäinen ja ulkoinen näkökulma palveluiden muotoiluun
miksi muotoilla ja tuotteistaa sekä millaisia tavoitteita työlle tulisi asettaa
millaisia palveluita kannattaa muotoilla
hyvän palvelutuotteen tuntomerkit
palvelun ostamisen, kokemisen ja tuottamisen näkökulmasta
palvelun asiakasnäkökulma ja asiakasvalinta
palvelun räätälöinnin tasapaino palvelutuotteessa
miten palvelu muotoillaan
keitä muotoiluun tarvitaan
muotoilun prosessin vaiheet
yleiskuva eri menetelmistä ja työkaluista palveluiden muotoilussa
Asiakasymmärryksen kartuttaminen ja analysointi
Miten kartutamme asiakasymmärrystä voidaksemme luoda tuotteillamme asiakkaalle merkityksellistä arvoa. Tutkimme Busines Model Canvasin avulla palvelutuotteen liiketoimintamallin osia ja yhteensopivuutta yrityksen strategiaan. Luomme Arvoarvauskartan avulla hypoteesin asiakkaan tarpeista ja motiiveista sekä tutkimme muita asiakasymmärryksen lisäämiseen liittyviä työkaluja.
Arvoehdotuksen laadinta
palveluaihioiden avaaminen ja kehitys Canvas -työkaluilla
palveluiden nykytila - Business Model Canvas
asiakasarvon käsite
palvelun arvoarvauskartta
toimialan ymmärtäminen
menetelmiä asiakasymmärryksen kartuttamiseen
Palvelutuotteen konseptointi ja suunnittelu - ideoinnista prototyyppiin
ketterä ja iteroiva kehitys
ideointi
ideointimenetelmiä
mitä jos..
konkretisointi
palvelun prototyyppien kehittäminen
minimum viable product (mvp)
simulointi ja testaaminen
asiakashaastattelut
käyttäjäprofilointi
mitä tarkoittaa
miten tehdään ja käytetään
hinnoittelu
valinta
miten valita asiakkaalle oleellisimmat arvon elementit
karsintamenetelmiä
palvelumallin laadinta
service blueprinting
palvelupolku
palvelutuokiot
kontaktipisteet
asiakaskokemuskartta
miten asiakas kokee palvelun
miten testaa palveluaihiota asiakkaalla
Palvelumuotoilukoulutuksen asiantuntija
Valmennuksen vetää Kalle Reunanen, joka on asiakkaaseen sekä arvoon keskittyvien liiketoimintamallien kehittämisen asiantuntija, valmentaja ja kouluttaja. Kalle on johdattanut tuhansia yritysjohdon sekä myynnin ammattilaisia asiakas- ja arvokeskeisen ajattelun soveltamiseen yrityksen johtamisessa. Kallella on pitkä kokemus liiketoiminnan johtamisesta ja kehittämisestä, vaativan ratkaisumyynnin toteutuksesta, sekä asiakaskokemuksen mittaamisen ja johtamisen saralla useissa kansainvälisissä yrityksissä. Konsulttina ja johdon valmentajana Kallella on ollut aitiopaikka yli 400 yrityksen myynnin ja liiketoimintamallin kehityksessä. Kalle toimii asiakaspalvelukokemuksen mittaamiseen ja johtamiseen keskittyneen kansainvälisen SaaS -ohjelmistoyrityksen Surveypal Oy:n toimitusjohtajana.
Vuorovaikutteinen kaksipäiväinen valmennus tarjoaa osallistujille palveluiden muotoilu- ja tuotteistamisosaamista, menetelmiä, työkaluja sekä rohkeutta kohdata ja tutkia asiakkaita palveluiden luomisen ja kehittämisen äärellä. Valmennuksen aikana voit kehittää ja testata mahdollisia omia palveluideoitasi valmennettavilla menetelmillä ja työkaluilla. Tiivis ja innostava palvelumuotoilukoulutus, jossa osallistujana pääset heti kokeilemaan koulutuksen työpajoissa uusia oppeja oman palvelun muotoilun parissa.
Koulutuspäivät ovat klo 9,00-16.00. Aamukahvia tarjolla klo 8.30 alkaen.
1.4.2025 | Helsinki | ViestintäkoulutusViestinnän ja markkinoinnin tekoälykoulutus antaa kattavan kokonaiskuvan tekoälyn mahdollisuuksista viestinnän ja markkinoinnin parissa työskenteleville. Ota tekoäly haltuun ja tule huippuasiantuntijoiden...
4.12.2024 | Helsinki | ViestintäkoulutusYritystarinan tehopäivä tarjoaa uuden, kiehtovan tavan yritystarinan rakentamiseen. Koulutus yhdistää elokuvakerronnan parhaat opit yritysviestinnän tekemiseen ja saa monissa liemissä keitetyt...
Tekoälyn hyödyntämisen todellinen voima piilee sen oikeanlaisessa käyttöönotossa. Kokeneet ja asiantuntevat kouluttajamme varmistavat, että tekoäly integroituu osaksi teidän organisaatiotanne tehokkaasti...
Osallistuin tänä keväänä viestinnän asiantuntijan koulutusohjelmaan, jossa vaihtuvat luennoitsijat pitivät inspiroivia koulutuksia viestinnän osa-alueista. Nyökyttelin ja tein muistiinpanoja kynä sauhuten,...
Pääsy TV:n, radion tai sanomalehden haastatteluun voi olla tuhannen taalan paikka oman asiantuntemuksen esiintuomiseen. Pahimmillaan haastattelu on huonoa mainosta –...