Asiantuntijatyön kehittäminen, Henkilöstöjohtaminen koulutus

Tunteet haltuun asiakastyössä – lisää vaikuttavuutta ja tuloksia

Säilytä oma ammatillinen rauha hankalissa tilanteissa ja käännä asiakkaan tunnekuohut rakentavaksi vuorovaikutukseksi – jopa mahdollisuudeksi erottautua kilpailijoista.

Lue lisääOhjelma
Asiantuntijatyön kehittäminen tunteet haltuun asiakastyössä

Tunteiden vaikutus ulottuu liiketoiminnan tulokseen

Tunteet ovat mukana jokaisessa asiakaskohtaamisessa – halusimme tai emme. Ne vaikuttavat asiakkaan ostopäätöksiin, asiakaskokemukseen ja lopulta myös liiketoiminnan tulokseen. Mutta miten asiantuntija tai yrittäjä voi vaikuttaa näihin tunteisiin tietoisesti, rakentavasti – ja tuloksellisesti?

Kohderyhmä

Koulutus sopii asiantuntijoille ja yrittäjille, jotka työskentelevät asiakasrajapinnassa – ja jotka haluavat kehittää tunnetaitojaan liiketoiminnan näkökulmasta. Koulutus sopii erityisesti niille, jotka haluavat ymmärtää asiakastilanteiden dynamiikkaa syvemmin ja kasvattaa samalla kilpailukykyään.

Lisätietoa osallistujille

Koulutukseen osallistujille lähetetään ennakkotehtävä.

Tunteet haltuun asiakastyössä – lisää vaikuttavuutta ja tuloksia -koulutuksen sisällönkuvaus

Tässä intensiivisessä koulutuspäivässä pureudutaan suoraan asiakastyön kipupisteisiin: miten säilyttää oma ammatillinen rauha hankalissa tilanteissa, ja miten asiakkaan tunnekuohut voidaan kääntää rakentavaksi vuorovaikutukseksi – jopa mahdollisuudeksi erottautua kilpailijoista.

Koulutus tarjoaa vahvan pohjan asiantuntijoille ja yrittäjille, jotka haluavat ymmärtää tunteiden dynamiikkaa asiakastyössä, vaikuttaa asiakaskokemukseen syvemmällä tasolla ja nähdä tunteet myös osana strategista ajattelua.

Hyödyt

  1. Ymmärrät, miten tunteet vaikuttavat asiakkaan päätöksiin ja toimintaan.
  2. Saat työkaluja oman tunnetilan säätelyyn haastavissa vuorovaikutustilanteissa.
  3. Omaksut keinoja, joilla vaikutat asiakkaan tunteisiin ilman manipulointia – aidosti ja eettisesti.
  4. Opit, miten vastata rakentavasti kriittiseen palautteeseen tai ostoboikotteihin
  5. Saat näkökulmia siihen, miten kääntää epämukavat asiakastilanteet uusiksi palveluiksi tai jopa kilpailueduksi.

Koulutuksen ohjelma

  • Miksi tunteiden säätely ei ole mahdollista ilman tunnistamista?
  • Millaiset asiakastilanteet herättävät minussa epämukavia tunteita?
  • Keinoja ammatilliseen tunnetyöhön
  • Miksi asiakas suuttuu, pettyy, innostuu – ja mitä sitten?
  • Miten vaikuttaa asiakkaan tunnetilaan?
  • Harjoittelu
  • Miten vastata ostoboikotteihin tai negatiiviseen palautteeseen?
  • Reaktiivinen vs. proaktiivinen tunnetyö
  • Erilaiset tilanteet ja tyylit vastata
  • Mitä uutta voi syntyä hankalista tunteista ja asiakastilanteista?
  • Työpajatyöskentely pienryhmissä
  • Omat tunteidensäätelystrategiani
  • Työkaluja tunteiden säätelyyn

Kouluttaja

Petra Bedda

Petra Bedda

työnohjaaja, coach, työyhteisövalmentaja

Petra on kokenut työyhteisövalmentaja, jolla on vahva tausta viestinnän, johtamisen ja työhyvinvoinnin kehittämisessä. Ratkaisukeskeisenä valmentajana hän saa kiitosta turvallisesta ilmapiiristä, käytännönläheisistä esimerkeistä ja siitä, että hän osaa sanoittaa monimutkaisiakin ilmiöitä selkeästi ja inhimillisesti.

Hinta 1095 € (+ alv 25,5 %)

Koulutuskortilla maksettaessa 1 koulutuskrediitti

Valitse koulutus

Ota yhteyttä

Säästä koulutuksista – tutustu MIFin etuohjelmiin

Kun tiiminne oppii yhdessä, uuden osaamisen hyödyntäminen on sujuvampaa. MIFin ryhmäalennuksella ja koulutuskortilla saat koulutukset edullisemmin.

Seuraa meitä sosiaalisessa mediassa