- Trainings
- People and Processes
- Työnantajamielikuvan kehittäminen
Vetovoimainen työnantajakuva ei synny sattumalta
Organisaatiot kilpailevat osaajista, ja työnantajakuvan kehittäjiltä vaaditaan entistä strategisempaa, tuloksellisempaa ja vaikuttavampaa otetta sekä enemmän tuloksia vähemmillä resursseilla. Monipuolista kokonaisuutta täytyy johtaa harkiten ja panostuksille löytää oikeutus organisaation strategiasta.
Organisaation veto- ja pitotekijöitä rakennetaan johtoa ja kohderyhmiä kuuntelemalla, työntekijäkokemusta kehittämällä ja työnantajalupauksesta kertomalla. Mukaan talkoisiin pitää saada eri osastot ja sopivat työntekijälähettiläät. Työnantajakuvatyötä johtavan on myös kyettävä arvioimaan ja uudistamaan tekemistä toimintaympäristön, työelämän ja työntekijöiden odotutusten muuttuessa.
Kohderyhmä
Koulutukseen osallistuminen ei vaadi johtotason strategista vastuuta – koulutus sopii erityisesti työnantajakuvatyön kehittämisestä ja suunnittelusta vastaaville. Tittelisi voi olla HR-asiantuntija, HR-päällikkö, HR Business Partner, HRD-asiantuntija, Talent Acquisition Specialist, johtaja, viestinnän tai markkinoinnin asiantuntija.
Työnantajamielikuvan kehittäminen -koulutuksen sisällönkuvaus
Koulutuksessa saat aikaa ajatteluun ja uusien suunnitelmien ideointiin. Tässä sinua auttavat selkeät viitekehykset, yhteiset keskustelut, inspiroivat esimerkit ja vertaistuki. Pohdimme yhdessä kuumia puheenaiheita mm. työpaikan monimuotoisuudesta ja generatiivisen tekoälyn hyödyntämisestä viestinnässä ja tekemisessa. Saat mukaasi oivallusten lisäksi konkreettisia työkaluja työnantajakuvan kehittämiseen.
Hyödyt
- Työstät työnantajalupauksen (EVP) kuntoon. Opit määrittelemään ja tarinallistamaan perinteistä toimivamman työnantajalupauksen.
- Hahmotat työntekijälähettilyyden viisi tasoa.
- Opit kolme vaihtoehtoa työnantajakuvan (markkinointi)viestinnässä onnistumiseen.
- Hyödynnät generatiivista tekoälyä osana työnantajalupausta ja viestintää.
- Käytät päätöksentekoon dataa ja tutkittua tietoa – ROI esiin ja mutusta eroon

TEE
toimivampi työnantajalupaus.

ONNISTU
työnantajakuvan viestinnässä.

KÄYTÄ
ja hyödynnä tekoälyä.

TEE
päätöksiä tutkittuun tietoon ja dataan perustuen.
Koulutuksen ohjelma
- Vetovoimaketju – viitekehys, joka kuvaa kokonaisuuden
Miten strategiasta, työntekijäymmärryksestä, työntekijäkokemuksesta ja brändistä syntyy toisiaan vahvistava kokonaisuus? - Missä useimmat organisaatiot mokaavat – ja miten sen voi välttää?
Tyypilliset sudenkuopat: siilot, irralliset toimenpiteet, epäselvä vastuunjako ja tutkitun tiedon sivuuttaminen. - Vetovoimatyön johtamismalli – miten ohjataan vaikuttavaa kokonaisuutta eikä yksittäisiä intohimoja?
Miten määritellään roolit, vastuut ja priorisoinnit niin, että yhteistyö tuottaa lisäarvoa? - Harjoitus: Ketä tarvitaan mukaan?
Pienryhmissä kartoitetaan omassa organisaatiossa tarvittavat toimijat ja toimet vetovoimatyön onnistumiseksi. Mitä pitää aloittaa, lopettaa ja kokeilla?
- Mistä hyvä työnantajalupaus syntyy? Toimintamalli EVP-projektin tekemiseen
Tutkiminen, valintatyö ja luovuus työnantajalupauksen tekemisessä tai päivittämisessä - Tylsistä teemoista mielenpainuvaan tarinaan – viitekehys lupauksen muodostamiseen
Tehdäänkö lupausta, kuvausta vai tarinaa? Miten todistusaineistosta ja visuaalisuudesta saa vetoapua viestin perille saamiseen? - Harjoitus: Tarinatyöpaja ydinviestien kirkastamiseen
Harjoittelemme, kuinka omassa organisaatiossa voi työnantajalupauksen valita, päivittää tai tarinallistaa. Saat yhteisen keskustelun oppien lisäksi käsikirjoituksen tarinatyöpajan fasilitointiin.
- Kollegat tiedonlähteinä, kehittäjinä ja viestijöinä
- Miten osallistumismahdollisuudet ja representaatio otetaan huomioon tekemisiä, kuvia ja viestejä suunnitellessa?
- Lähettiläät eivät synny sattumalta
Työntekijälähettilyyden viisi tasoa ja esimerkkejä onnistujilta - Miten madalletaan osallistumisen kynnystä? Viitekehys lähettiläsohjelman rakentamiseen
Kolme keinoa kokeiltavaksi, jotta lähettiläät eivät tarvitsisi keppiä tai porkkanaa - Harjoitus: Uusi lähettilästyön aluevaltaus
Hahmotellaan omalle organisaatiolle uusi työntekijälähettilyyden toteutustapa
- 1+2 tapaa ohittaa kilpailijat
Kolme erilaista lähestymistapaa työnantajakuvan rakentamiseen. Esimerkkejä luovista, rohkeista ja nokkelista työnantajakuvan kehittäjistä. - Viitekehys kanavien ja keinojen priorisointiin
Vaikuttavuus×resurssi -matriisin käyttö: miten tunnistaa keinot ja kanavat, joihin kannattaa panostaa ja mitä jättää pois vuosikellosta? - Generatiivinen tekoäly työnantajakuvan apuna
Tekoäly viestinnässä ja viestinnän tekemisen tukena – tutkittua tietoa ja oppien jakamista
- Ohjattu työskentely: Oman vetovoimasuunnitelman laatiminen
Osallistujat kokoavat päivän oppeihin perustuvan työnantajakuvatyön kehittämissuunnitelman valmiin pohjan avulla. - Suunnitelmien esittely ja vertaispalaute
Ideoita, palautetta ja rohkaisua muilta osallistujilta.
Hinta 1095 € (+ alv 25,5 %)
Choose training