People and Processes

Työntekijöiden siirtymät – työntekijäkokemuksen kriittiset hetket

Tunnista työuran siirtymävaiheet ja niiden ratkaiseva rooli työntekijäkokemuksen ja organisaation menestykselle. Ota käyttöön käytännönläheiset keinot prosessien kehittämiseen ja onnistuneiden kokemusten rakentamiseen.

Lue lisääOhjelma

Uusia keinoja motivointiin ja johtamiseen

Työelämän jatkuva muutos, epävarmuus ja kuormitus ovat lisänneet muutosväsymystä. Tämä heijastuu työntekijöiden hyvinvointiin ja sitoutumiseen. Monet organisaatiot kamppailevat sekä uusien työntekijöiden rekrytoinnin että sitouttamisen haasteiden kanssa. Työntekijät vaihtavat työpaikkaa yhä herkemmin, jolloin rekrytoinnin ja perehdyttämisen kustannukset kasvavat. Nopea muutos on johtanut myös siihen, että työntekijöiden edellytykset työssä suoriutumiseen eivät ole toivotulla tasolla.

Panostamalla työntekijäkokemukseen työnantaja voi erottautua edukseen, sitouttaa ihmiset ja rakentaa kestävää motivaatiota. Tämä toteutetaan hyvin konkreettisin teoin ja toimin – joka päivä käytännön arjessa ja kohtaamisissa. Erityisesti työuran siirtymävaiheissa, kriittisissä hetkissä, työntekijöiden luottamus ja motivaatio lunastetaan pitkälle tulevaisuuteen.

Kohderyhmä

Koulutus on suunnattu erityisesti HR-ammattilaisille, esihenkilöille, johtajille ja tiiminvetäjille.

Työntekijöiden siirtymät – työntekijäkokemuksen kriittiset hetket -koulutuksen sisällönkuvaus

Koulutuksessa pureudutaan työuran eri siirtymävaiheisiin ja niiden ratkaisevaan rooliin työntekijäkokemuksen ja organisaation menestyksen kannalta. Koulutuksessa käydään läpi keskeiset siirtymät preboardingista työsuhteen päättymiseen ja tarjotaan käytännönläheisiä keinoja prosessien kehittämiseen sekä onnistuneiden kokemusten rakentamiseen.

Koulutus tarjoaa läpileikkauksen yleisimpiin työntekijöiden siirtymätilanteisiin ja käytännön menetelmiä siirtymien onnistuneisiin toteutuksiin. Opit rakentamaan prosesseja ja toimintatapoja työntekijälähtöisesti, jolloin prosessit aidosti palvelevat sekä organisaation että työntekijöiden tarpeita.

Hyödyt

  1. Saat selkeän intron ja syvemmän ymmärryksen työntekijäkokemuksesta – mitä se todella tarkoittaa ja miten sitä voi johdonmukaisesti kehittää.
  2. Tunnistat siirtymävaiheiden eli kriittisten hetkien merkityksen työntekijäkokemuksen ja sitoutumisen kannalta – opit, missä kohtaa voit eniten vaikuttaa kokemukseen ja miten.
  3. Saat käytännön työkaluja ja vinkkejä työntekijän koko kokemuspolun varrelle. Opit yhdistämään tehokkaat ja toimivat prosessit yksilöllisiin ja ihmislähtöisiin kohtaamisiin, joiden kautta erinomainen työntekijäkokemus lunastetaan käytännössä.
  4. Vahvistat työnantajakuvaa suunnittelemalla siirtymävaiheista johdonmukaisia ja positiivisia kokemuksia, joista viesti leviää myös ulospäin.
  5. Edistät organisaation viihtyvyyttä, työhyvinvointia ja tuottavuutta, kun siirtymätilanteet hoidetaan johdonmukaisesti ja inhimillisesti.

Koulutuksen ohjelma

  • Työntekijäkokemuksen määritelmä ja merkitys
  • Työntekijäkokemuksen vaikutus sitoutumiseen, motivaatioon ja työnantajamielikuvaan
  • Kriittisten hetkien tunnistaminen työntekijän polulla
  • Ryhmäkeskustelua – Miten teidän organisaatiossanne tunnistetaan työntekijän polun kriittiset hetket?
  • Preboarding: Ensivaikutelmat ja työnantajamielikuvan vahvistaminen
  • Onboarding: Sujuva ja vaikuttava aloitus uudessa roolissa
  • Ensimmäiset 100 päivää – tuki ja tavoitteet alussa
  • Roolinvaihdokset ja organisaation sisäiset siirtymät – mahdollisuus vai riski?
  • Case-työskentelyä
  • Esihenkilöksi siirtyminen – tuki, odotukset ja uuden roolin haltuunotto
  • Pitkä poissaolo ja paluu – yksilöllinen lähestyminen paluumuuttajiin
  • Hyvin hoidettu työsuhteen päättäminen
  • Exit-keskustelut ja organisaation oppiminen lähdöistä
  • Työntekijäkokemuksen kehittäminen käytännössä: mittaaminen, palautteen hyödyntäminen ja jatkuva parantaminen

Kouluttaja

Linda Rautanen

Linda Rautanen

työntekijäkokemuksen konsultti, HR-ammattilainen ja Coach

Lindan vahvuuksia ovat organisaatiokulttuurin, johtamisen ja työntekijäkokemuksen kehittäminen. Hän työskentelee esihenkilöiden ja tiiminvetäjien kanssa vahvistaen heidän johtamistaitojaan ja tuloksellista toimintaa. Lindan missiona on tukea yksilöitä ja organisaatioita löytämään potentiaalinsa ja luomaan kestävää työelämää, jossa jokainen voi kukoistaa.

Hinta 1095 € (+ alv 25,5 %)

Koulutuskortilla maksettaessa 1 koulutuskrediitti

Choose training

Follow us on Social Media