Työyhteisön viestintäkulttuuri ja jokaisen viestintätaidot vaikuttavat työn sujuvuuteen, asiakaskokemukseen, ilmapiiriin ja yhteistyön onnistumiseen eri kanavissa.
Työelämä on viestinnällistynyt viime vuosina huimasti muun muassa digitalisaation ja hybridityön myötä. Tänä päivänä jokainen työyhteisön jäsen on viestijä ja viestii omassa roolissaan ja tehtävässään päivittäin niin sisäisesti kuin omille sidosryhmilleen paitsi suullisesti yhä useammin myös kirjallisesti. Työyhteisön viestintäkulttuuri ja jokaisen viestintätaidot vaikuttavatkin merkittävästi työn sujuvuuteen, asiakaskokemukseen, ilmapiiriin ja yhteistyön onnistumiseen eri kanavissa. Viestintätaitoja ja viestintäkulttuuria ei kuitenkaan monessakaan organisaatiossa vielä johdeta ja kehitetä strategisesti. Viestintätapojen ja osaamisen vaikutus monien työelämän haasteiden taustalla on alettu vasta ymmärtää. Koulutus vastaa tähän tarpeeseen ja antaa näkökulmia ja keinoja koko työyhteisön viestintäkulttuurin ja viestintätaitojen strategiseen kehittämiseen. Kysyntä tulee varmasti kasvamaan, kun merkitys aletaan ymmärtää laajemmin.
Kohderyhmä
Koulutus sopii kaikille toimialoille ja kaikkiin organisaatioihin, joissa ihmiset viestivät keskenään tai asiakkaiden ja muiden sidosryhmien kanssa. Näitä voivat organisaatioissa olla esim. seuraavat: tiiminvetäjä tai esihenkilö, viestinnästä vastaava tai sitä kehittävä viestinnän asiantuntija, henkilöstön kyvykkyyksistä ja työyhteisötaidoista vastaava, työnantajamielikuvasta vastaava, työntekijäkokemuksesta vastaava, innovaatioista ja yhteistyöstä vastaava.
Koulutus on suunnattu tilanteeseen, jossa organisaatiossa on havahduttu viestintäkulttuurin kehittämisen tarpeeseen, ehkä tehty joitakin toimia, mutta ymmärretään, että ihmisten välinen viestintä, yhteys, yhteistyö ja yhteisöllisyyden kokemus ei ole parhaalla mahdollisella tasolla.
Lisätietoja osallistujille
Kiinnostus ihmisten välistä viestintää ja viestintätavan vaikutuksia kohtaan riittää, ei tarvitse olla esimerkiksi viestinnän asiantuntija. Osallistujille lähetetään lyhyt sähköinen ennakkokysely heidän tilanteestaan ja taustaan koulutuksen esimerkkien ja näkökulman muokkaamista varten.
Koulutus pureutuu ihmisten välistä yhteyttä, yhteisöllisyyttä, yhteistyötä, työn sujuvuutta sekä hyvää kokemusta ja ilmapiiriä luovan viestintäkulttuurin perusteisiin ja keinoihin rakentaa yhteyttä parantavaa ja yhteistyötä vahvistavaa viestintäkulttuuria.
Se auttaa osallistujia oivaltamaan, miten erilaiset työyhteisön tunnelmaan, ihmisten jaksamiseen, toiminnan sujuvuuteen ja asiakas- ja myyntityön tuloksellisuuteen liittyvät haasteet linkittyvät viestintäkulttuuriin, siihen miten ihmiset viestivät sekä millaiset taidot heillä on kohdata ja olla vuorovaikutuksessa toisten kanssa. Koulutus konkretisoi viestintäkulttuuriin keskeisimmin vaikuttavat näkökulmat ja auttaa osallistujaa hahmottamaan, mihin kehittämisessä kannattaa yhteyden, yhteisöllisyyden ja työn sujuvuuden näkökulmasta keskittyä.
Koulutuksessa osallistuja perehtyy psykologisesti turvallisen kulttuurin perusteisiin ja miten sitä voidaan viestintää ja ihmisten viestintäosaamista kehittämällä edistää. Koulutuksessa käydään läpi mm tunneälykkään kohtaamisen, luottamuksen vahvistamisen ja arvostuksen osoittamisen keinoja. Mukaansa osallistuja saa käytännön työkalun paremman yhteyden rakentamiseen sekä käytännön esimerkkejä, miten viestintäkulttuuria on muissa organisaatioissa lähdetty eri tilanteissa kehittämään.
Hyödyt
1. Ymmärryksen lisääntyminen työyhteisön viestintätapojen ja osaamisen roolista ja vaikutuksesta tyypillisiin tämän päivän työelämän haasteisiin.
2. Saa tutkittua tietoa viestintätapojen ja osaamisen kehittämisen vaikutuksista moniin organisaation strategisiin tavoitteisiin.
3. Oppii tärkeimmät näkökulmat, jotka vaikuttavat ihmisten välisen hyvän yhteyden syntymiseen, yhteisöllisyyden rakentumiseen ja sujuvaan yhteistyöhön.
4. Saa konkreettisia keinoja ja työkaluja viestintäkulttuurin ja osaamisen kehittämiseen omassa organisaatiossa.
5. Kuulee aitoja esimerkkejä tyypillisistä viestintäkulttuurin ja sen kehittämisen haasteista ja saa niihin konkreettisia, käytännössä toteutettuja ratkaisuideoita.
LISÄÄ
ymmärrystäsi työyhteisön viestinnän tavoista.
LUO
yhteyttä, yhteisöllisyyttä ja sujuvaa yhteistyötä.
Ihmislähtöisen viestinnän kehittäjä, muotoilija, strategi ja valmentaja, Valoria Oy
Ella vetää vaativia viestinnän kehittämishankkeita, toimii viestintätiimien strategisena tukena sekä valmentaa esihenkilöitä ja tiimejä viestintätaidoissa, muutos- ja strategiaviestinnässä sekä tunneälykkäässä työyhteisöviestinnässä.
Hinta 495 € (+ alv 25,5 %)
Osallistumalla tähän ja Ella Kootan toiseen 3 h koulutukseen saat ne yhteishintaan 890 € (hintaan lisätään voimassa oleva arvonlisävero). Ilmoittaudu molempiin moduuleihin erikseen koodilla: ”Koulutuskombo”
Kysy ryhmähintaa useammalle osallistujalle samasta organisaatiosta!
25.3.2025 | Helsinki | Communication trainingPäivitä viestinnän osaamisesi huippuasiantuntijoiden tähdittämässä Infor Viestintä & Media Day 2025 -tapahtumassa.
1.4.2025 | Helsinki | Communication trainingViestinnän ja markkinoinnin tekoälykoulutus antaa kattavan kokonaiskuvan tekoälyn mahdollisuuksista viestinnän ja markkinoinnin parissa työskenteleville. Ota tekoäly haltuun ja tule huippuasiantuntijoiden...
29.4.2025 | Helsinki | Communication trainingYritystarinan tehopäivä tarjoaa uuden, kiehtovan tavan yritystarinan rakentamiseen. Koulutus yhdistää elokuvakerronnan parhaat opit yritysviestinnän tekemiseen ja saa monissa liemissä keitetyt...