Inforin kriisiviestintävalmennuksessa päivitätte yrityksenne tai yhteisönne johtoryhmän ja viestintätiimin kriisiviestintäosaamisen tämänpäivän vaatimuksiin.
Kriisiviestintävalmennus
Viestintä on osa kriisinhallintaa. Onnistuneella kriisiviestinnällä yritys tai yhteisö voi minimoida kriisin aiheuttamat haitat ja turvata toiminnan jatkumisen. Parhaassa tapauksessa se kääntää tilanteen viestinnällä ja fiksulla toiminnalla edukseen.
Kenelle kriisiviestintävalmennus soveltuu?
Toteutamme kriisiviestintävalmennuksia esimerkiksi seuraaville avainryhmille.
Johtoryhmälle tai laajennetulle johtoryhmälle
Yrityksen/yhteisön valmiusryhmälle tai kriisiviestintään nimetylle ryhmälle
Viestintäyksikölle
Koko henkilöstölle
Kriisiviestintävalmennuksen sisältöjä
Kriisiviestintävalmennuksen sisältö räätälöidään asiakkaan tarpeeseen. Alla on listattu tyypillisiä teemoja, joihin valmennuksessa pureudutaan:
Mitä uusi tutkimustieto kertoo media- ja viestintäympäristöstä ja riskeistä nyt?
Miten kriisit, moraaliset paniikit ja mediatapahtumat kehittyvät?
Kuinka vastayhteisöt syntyvät ja toimivat?
Miten varautua negatiiviseen vaikuttamiseen?
Oman yrityksenne/yhteisönne potentiaaliset häiriö- ja kriisitilanteet ja kuinka niihin vastataan?
Kriisinhallinnan keinot ja sudenkuopat
Kuinka luodaan ja ylläpidetään mainetta vastuullisuudesta kriisitilanteissa?
Kuinka vaikuttetaan sekä valtavirtamedian että sosiaalisen median foorumeiden kautta?
Onko haasteenasi kriisiviestintäsuunnitelman laatiminen tai päivittäminen? Nappaa Inforilta professori Elisa Juholinin vinkit suunnitelman tekoon.
6.5.2025 | People and Processes | Leadership trainingHybridi- ja etätyön pelisäännöillä kehität työn sujuvuutta, tuet psykologista turvallisuutta ja toiminnan vaikuttavuutta.