Peili-käyttäytymisprofiili on turvalliseksi koettu valmennustyökalu, joka kuvaa ihmisten erilaisia toimintatapoja.
Kohderyhmä
HR-ammattilaiset, esihenkilöt, johtajat
Ihmisten luontainen erilaisuus tulee esiin käyttäytymisessä, erilaisissa tavoissa toimia, reagoida ja ajatella. Ryhmässä ihmisten erilaisuus parantaa ongelmanratkaisua ja päätöksentekoa mutta se voi tuoda mukanaan myös haasteita ja jännitteitä. Jotta ihmisten erilaisuus voidaan aidosti hyödyntää, on se otettava käyttöön voimavarana.
Peili-käyttäytymisprofiili sopii erinomaisesti työyhteisön ja esimerkiksi esimiestyön kehittämiseen, sillä se antaa konkreettisia välineitä ihmisten välisten erojen johtamiseen ja vuorovaikutuksen ja yhteistyön edistämiseen.
Peili-työkalu auttaa ymmärtämään ja kuvaamaan ihmisten erilaisia toimintatapoja. Peilin avulla on mahdollisuus kirkastaa vuorovaikutukseen liittyviä vahvuuksia ja nähdä kehittämistarpeet.
Peili kertoo miten muut näkevät sinun toimivan ja reagoivan erilaisissa tilanteissa. Erityisesti Peili-työkalusta on hyötyä silloin, kun työskennellään erityyppisten ihmisten kanssa. Pääosin käyttäytymisprofiilia käytetään ryhmävalmennuksissa, mutta sen avulla voidaan syventää myös yksilön prosessia
Peili-käyttäytymisprofiiliin sisältyy kolme osiota:
Käyttäytymistyyli, joka on kaiken perusta. Käyttäytymistyyli kuvaa henkilön luontaista toimintatapaa ja tuo henkilön vahvuudet esille.
Kohtaamiskyky, joka mittaa ryhmän tai yksilön yhteistyökykyä
Luottamuksen rakentaminen, joka kertoo miten luottamus rakentuu vuorovaikutuksessa ja miten sitä voi vahvistaa.
Peili
on helppo ja tutkittu työkalu työyhteisöjen vuorovaikutuksen ja tuloksellisuuden parantamiseen
antaa yhteisen kielen ilmiöiden tarkasteluun
ennaltaehkäisee ristiriitoja
auttaa ymmärtämään ihmisten reaktioita haastavissa tilanteissa
auttaa kehittämään omaa vuorovaikutusta
Koulutuksen kesto 1,5 päivää (0,5 päivää + 1 päivä)
5.3.2025 | Helsinki | People and ProcessesErilaisten johtajasopimusten käyttö on yleistynyt viimeisen kymmenen vuoden aikana. Jos johtajasopimusta ei ole laadittu huolellisesti, epäselvät ehdot voivat johtaa erilaisiin...
3.12.2024 | Helsinki | Skills for experts | People and Processes | Leadership training | Process developmentParas tapa lähteä kehittämään asiakaslähtöistä toimintakulttuuria eli palvelukulttuuria on osallistaa kaikki asiakaspalvelussa, tukitoiminnoissa ja lähijohtamisessa toimivat ihmiset mukaan kehittään sekä...