- Trainings
- Process development
- Leadership training
- People and Processes
- Skills for experts
- Tehostartti palvelumuotoiluun
Palvelumuotoilu on tullut jäädäkseen!
Palvelumuotoilu ei ole vain kehittämisen ohimenevä trendi. Se on aikamme haasteisiin vastaava työkalu, jonka menetelmät auttavat pureutumaan palvelukokemuksen ytimeen.
Tehostartti palvelumuotoiluun -koulutuksessa otat haltuun palvelumuotoilun perusteet hyödyntäen monipuolisesti teoriaa, työkaluja, harjoituksia ja ryhmätöitä. Koulutuksen aikana opit palvelumuotoilua ohjaavan muotoiluajattelun periaatteet, tutustut palvelumuotoilun prosessiin sekä harjoittelet työkalujen käyttöä käytännössä.
”Palvelumuotoilussa oikeiden lähtökohtien ymmärtäminen yhdistettynä ratkaisulähtöiseen asenteeseen tarjoaa organisaatioille mahdollisuuden tehokkaaseen kehittämiseen ja kestävän kilpailuedun saavuttamiseen. ”
Koulutuksen jälkeen olet valmis hyödyntämään organisaatiossasi palvelumuotoilun menetelmiä sekä yleisimpiä työkaluja.
Kenelle koulutus sopii?
Koulutus on suunnattu henkilöille, jotka työskentelevät asiakasrajapinnassa, kehittämisen tehtävissä tai asiakaskokemuksen parissa ja tarvitsevat uusia asiakaslähtöisiä kehittämistapoja. Koulutukseen osallistuminen ei vaadi ennakko-osaamista tai aiempaa kokemusta palvelumuotoilusta.Palvelumuotoilu on tullut jäädäkseen!
Palvelumuotoilu ei ole vain kehittämisen ohimenevä trendi. Se on aikamme haasteisiin vastaava työkalu, jonka menetelmät auttavat pureutumaan palvelukokemuksen ytimeen.
Tehostartti palvelumuotoiluun -koulutuksessa otat haltuun palvelumuotoilun perusteet hyödyntäen monipuolisesti teoriaa, työkaluja, harjoituksia ja ryhmätöitä. Koulutuksen aikana opit palvelumuotoilua ohjaavan muotoiluajattelun periaatteet, tutustut palvelumuotoilun prosessiin sekä harjoittelet työkalujen käyttöä käytännössä.
”Palvelumuotoilussa oikeiden lähtökohtien ymmärtäminen yhdistettynä ratkaisulähtöiseen asenteeseen tarjoaa organisaatioille mahdollisuuden tehokkaaseen kehittämiseen ja kestävän kilpailuedun saavuttamiseen. ”
Koulutuksen jälkeen olet valmis hyödyntämään organisaatiossasi palvelumuotoilun menetelmiä sekä yleisimpiä työkaluja.
Kenelle koulutus sopii?
Koulutus on suunnattu henkilöille, jotka työskentelevät asiakasrajapinnassa, kehittämisen tehtävissä tai asiakaskokemuksen parissa ja tarvitsevat uusia asiakaslähtöisiä kehittämistapoja. Koulutukseen osallistuminen ei vaadi ennakko-osaamista tai aiempaa kokemusta palvelumuotoilusta.
YMMÄRRÄ
Palvelumuotoilun mahdollisuudet kilpailuedun saavuttelussa.
HYÖDYNNÄ
Palvelumuotoilun prosessia kehittämisessä.
OPI
Käyttämään yleisimpiä palvelumuotoilun työkaluja.
SAA
Uusia näkökulmia kehittämishankkeiden toteuttamiseen.
Ohjelma
1. PÄIVÄ
- Palvelumuotoilu – menetelmänä ja ajatustapana
- Palvelumuotoilun prosessi (tutki- määritä ja ymmärrä – kehitä, ideoi -toimita)
- Palvelumuotoilu käytännössä
- Asiakaskokemus ja palvelukokemus
- Asiakaskokemuksen rakentuminen
- Empatian merkitys asiakaskokemuksessa ja palvelumuotoilussa
- Digitaalinen asiakaskokemus
- Palvelun kokonaisvaltaisuus
- Palvelumuotoilu digitaalisen palvelun muotoilussa
- Liikkeelle lähteminen
- Muotoilun mittaaminen
- Yhteiskehittäminen ja osallistaminen
2. PÄIVÄ
- Tutustuminen asiakkaaseen – käyttäjä- tai asiakaspersoonat
- Empatia työkaluna -empatiakartta
- Palvelupolku – palvelu asiakkaan silmin
- Yhteiskehittäminen ja osallistaminen
- Sidosryhmäkartta
- Service Blueprint
- Luova ideointi palvelumuotoilun avulla
- Ideointimenetelmiä
- Ideoiden arvottaminen ja jatkokehittäminen
- Ideoiden sanoittaminen
- Prototyypeistä konsepteihin
- Jalkauttamisen tärkeys
Kouluttaja
palvelumuotoilun monipuolinen konkari ja kouluttaja
Raisalla on monipuolinen tausta palvelumuotoilijana erilaisista palvelumuotoilu- ja tuotteistamishankkeista sekä kokemusta niin julkisen sektorin, organisaatioiden, järjestöjen kuin yritystenkin parissa toimimisesta.
Hinta 1445 € (+ alv 25,5 %)