- Trainings
- Communication training
- Yritystarinan tehopäivä
Uusia oppeja yritystarinan kertomiseen
Yritystarinan tehopäivä tarjoaa uuden, kiehtovan tavan yritystarinan rakentamiseen. Koulutus yhdistää elokuvakerronnan parhaat opit yritysviestinnän tekemiseen ja saa monissa liemissä keitetyt viestijätkin katsomaan maailmaa uusin silmin.
Tämän koulutuksen jälkeen osaat rakentaa yrityksesi henkilöistä pidetympiä, sen juonesta uskottavampaa ja dialogista aidompaa kuin ennen.
Kohderyhmä
Valmennus sopii kaikille, jotka työskentelevät yritysviestinnän ja yritystarinan parissa. Valmennus tarjoaa uusia, sykähdyttäviä työkaluja yritystarinan kertomiseen sekä käytännön ideointi- ja kirjoitusharjoituksia. Tämän luovan koulutuspäivän aikana opit rakentamaan yrityksestäsi sankarihahmon ja suunnittelemaan, kuinka se voittaa pahikset!
Työtehtäviäsi voi olla esimerkiksi viestinnän ja/tai markkinoinnin asiantuntija, päällikkö, johtaja, sisällöntuottaja, projektipäällikkö, HR-ammattilainen.
Lisätietoja osallistujille
Osallistujia pyydetään vastaamaan ennakkotehtävään ennen koulutuspäivää. Ennakkotehtävän tarkoituksena on herätellä osallistujat pohtimaan yrityksensä strategisia painopisteitä ja toimialan keskeisiä haasteita. Strategian pohdinta on tarpeen, jotta koulutuspäivän harjoituksissa voidaan luoda yrityksen strategiaa tukevia tarinallisia työkaluja.
Yritystarinan tehopäivä -koulutuksen sisällönkuvaus
Koulutus avaa silmäsi viestinnän tarinallisuudelle. Se auttaa sinua tarkastelemaan yrityksesi avaintarinoita ja kehittämään niitä.
Koulutuksen avulla luot yrityksellesi keskeiset elokuvalliset tarinaelementit ja suunnittelet, miten niitä hyödynnetään viestinnässä ja markkinoinnissa. Uudenlainen lähestymistapa tukee yritystäsi sen strategisissa tavoitteissa.
Hyödyt
1. Opit tärkeimmät työkalut kiinnostavan yritystarinan kertomiseen.
2. Opit ajattelemaan yrityksesi tarinaa ulkopuolisen silmin.
3. Pääset harjoittelemaan yritystarinan luomista.
4. Saat palautetta harjoituksistasi ja vinkkejä jatkotyöstöön.
5. Syvennät ymmärrystäsi viestinnän strategisesta merkityksestä.
OTA
käyttöön yritystarinan luomisen tärkeät työkalut.
OPI
ajattelemaan yritystarinaa ulkopuolisen silmin.
KOKEILE
ja harjoittele yritystarinan luomista.
SYVENNÄ
ymmärrystäsi viestinnän strategisesta merkityksestä.
Koulutuksen ohjelma
- Mikä on yritystarina?
- Miten yritystarina ja yrityksen strategia liittyvät toisiinsa?
- Harjoitus: Tärkeimmät strategiset tavoitteeni
- Teeman valitseminen: teoriaa
- Harjoitus: Oman teeman määrittely
- Sankarihahmon luominen: teoriaa
- Harjoitus: Oman sankarihahmon luominen
- Ristiriitojen merkitys ja tunnistaminen: teoriaa
- Harjoitus: Omat ristiriidat ja pahis
- Juonen rakentaminen: teoriaa
- Harjoitus: Oman tarinan rakenne ja juoni
- Miten tarinaelementit nivotaan viestintä- ja markkinointisuunnitelmaan?
- Harjoitus: Omat tarinaelementit yrityksen viestinnässä
Kouluttaja
Marjo Tiitto
viestintävalmentaja, juontaja, toimittaja, yritysviestinnän ja tarinankerronnan ammattilainen
Marjon erikoisalaa ovat media- ja esiintymistaidot, tarinankerronta, yritysviestintä ja kirjallinen sisällöntuottaminen. Marjo on aiemmin työskennellyt mm. toimittajana, uutisankkurina ja yritysviestintäpäällikkönä.
Hinta 890 € (+ alv 25,5 %)
Kysy ryhmähintaa useammalle osallistujalle samasta organisaatiosta!
Koulutuskortilla maksettaessa: 1 koulutuskorttipäivä.
Koulutuspäivä järjestetään hybridinä.
Choose training