Palvelumuotoilu ei ole vain kehittämisen ohimenevä trendi. Se on aikamme haasteisiin vastaava työkalu, jonka menetelmät auttavat pureutumaan palvelukokemuksen ytimeen.
Tehostartti palvelumuotoiluun -koulutuksessa otat haltuun palvelumuotoilun perusteet hyödyntäen monipuolisesti teoriaa, työkaluja, harjoituksia ja ryhmätöitä. Koulutuksen aikana opit palvelumuotoilua ohjaavan muotoiluajattelun periaatteet, tutustut palvelumuotoilun prosessiin sekä harjoittelet työkalujen käyttöä käytännössä.
”Palvelumuotoilussa oikeiden lähtökohtien ymmärtäminen yhdistettynä ratkaisulähtöiseen asenteeseen tarjoaa organisaatioille mahdollisuuden tehokkaaseen kehittämiseen ja kestävän kilpailuedun saavuttamiseen. ”
Koulutuksen jälkeen olet valmis hyödyntämään organisaatiossasi palvelumuotoilun menetelmiä sekä yleisimpiä työkaluja.
Kenelle koulutus sopii?
Koulutus on suunnattu henkilöille, jotka työskentelevät asiakasrajapinnassa, kehittämisen tehtävissä tai asiakaskokemuksen parissa ja tarvitsevat uusia asiakaslähtöisiä kehittämistapoja. Koulutukseen osallistuminen ei vaadi ennakko-osaamista tai aiempaa kokemusta palvelumuotoilusta.Palvelumuotoilu on tullut jäädäkseen!
Palvelumuotoilu ei ole vain kehittämisen ohimenevä trendi. Se on aikamme haasteisiin vastaava työkalu, jonka menetelmät auttavat pureutumaan palvelukokemuksen ytimeen.
Tehostartti palvelumuotoiluun -koulutuksessa otat haltuun palvelumuotoilun perusteet hyödyntäen monipuolisesti teoriaa, työkaluja, harjoituksia ja ryhmätöitä. Koulutuksen aikana opit palvelumuotoilua ohjaavan muotoiluajattelun periaatteet, tutustut palvelumuotoilun prosessiin sekä harjoittelet työkalujen käyttöä käytännössä.
”Palvelumuotoilussa oikeiden lähtökohtien ymmärtäminen yhdistettynä ratkaisulähtöiseen asenteeseen tarjoaa organisaatioille mahdollisuuden tehokkaaseen kehittämiseen ja kestävän kilpailuedun saavuttamiseen. ”
Koulutuksen jälkeen olet valmis hyödyntämään organisaatiossasi palvelumuotoilun menetelmiä sekä yleisimpiä työkaluja.
Kenelle koulutus sopii?
Koulutus on suunnattu henkilöille, jotka työskentelevät asiakasrajapinnassa, kehittämisen tehtävissä tai asiakaskokemuksen parissa ja tarvitsevat uusia asiakaslähtöisiä kehittämistapoja. Koulutukseen osallistuminen ei vaadi ennakko-osaamista tai aiempaa kokemusta palvelumuotoilusta.
YMMÄRRÄ
Palvelumuotoilun mahdollisuudet kilpailuedun saavuttelussa.
HYÖDYNNÄ
Palvelumuotoilun prosessia kehittämisessä.
OPI
Käyttämään yleisimpiä palvelumuotoilun työkaluja.
SAA
Uusia näkökulmia kehittämishankkeiden toteuttamiseen.
Ohjelma
1. PÄIVÄ
Palvelumuotoilu – menetelmänä ja ajatustapana
Palvelumuotoilun prosessi (tutki- määritä ja ymmärrä – kehitä, ideoi -toimita)
Palvelumuotoilu käytännössä
Asiakaskokemus ja palvelukokemus
Asiakaskokemuksen rakentuminen
Empatian merkitys asiakaskokemuksessa ja palvelumuotoilussa
Digitaalinen asiakaskokemus
Palvelun kokonaisvaltaisuus
Palvelumuotoilu digitaalisen palvelun muotoilussa
Liikkeelle lähteminen
Muotoilun mittaaminen
Yhteiskehittäminen ja osallistaminen
2. PÄIVÄ
Tutustuminen asiakkaaseen – käyttäjä- tai asiakaspersoonat
palvelumuotoilun monipuolinen konkari ja kouluttaja
Raisalla on monipuolinen tausta palvelumuotoilijana erilaisista palvelumuotoilu- ja tuotteistamishankkeista sekä kokemusta niin julkisen sektorin, organisaatioiden, järjestöjen kuin yritystenkin parissa toimimisesta.
6.5.2025 | Henkilöstöjohtaminen koulutus | JohtamiskoulutusHybridi- ja etätyön pelisäännöillä kehität työn sujuvuutta, tuet psykologista turvallisuutta ja toiminnan vaikuttavuutta.
Miten varmistaa avainhenkilöiden kyky esiintyä varmasti eri medioissa? Media- ja kriisiviestintäosaamiseen voi hyvin ottaa riskinäkökulman. Jos osaamista puuttuu, voi sillä...
Yhteistyö on menestyksen avain, yhteinen aika arvokasta ja uusien tutkimustulosten mukaan introverteimmätkin ihmiset saavat positiivisia vaikutuksia yhdessä vietetystä ajasta. Jospa...
NIS2-direktiivi (Network and Information Systems Directive) on EU:n laajuinen kyberturvallisuutta koskeva lainsäädäntö, jonka tavoitteena on yhtenäistää ja parantaa EU:n kyberturvallisuuden...