Viestintäkoulutus

Innostava strategian viestintä

Auta viestinnän keinoin ihmisiä ottamaan strategia omakseen ja toimimaan strategian mukaan uupumatta ja turhautumatta jatkuviin muutoksiin.

Lue lisääOhjelma

Ketterä strategiatyö haastaa strategiaviestintää

Strategiatyön ja strategiaosaamisen merkitys on vahvistunut samaa tahtia epävarmuuden lisääntymisen ja maailmantilanteiden nopean muuttumisen myötä. Organisaatiot eivät voi enää tehdä strategioita ja luottaa asioiden etenevän omalla painollaan. Jatkuvan muutoksen keskellä menestyminen onkin pakottanut organisaatiot siirtymään jatkuvasti muuttuvien tilanteiden mukaan päivittyvään ketterään strategiatyöhön, jossa muutokset on tarpeen saada vietyä myös nopeasti käytäntöön. Nopea reagointitarve haastaakin perinteisen jalkauttamiseen perustuvan strategiaviestinnän.

Onnistuakseen muuttamaan ihmisten toimintaa muuttuvan toimintaympäristön ja strategian linjausten edellyttämään suuntaan, viestinnän on ymmärrettävä ihmisen toiminnanohjausta ja osattava tukea ihmisten muutoskyvykkyyttä. Koulutus vastaa tähän tarpeeseen ja antaa näkökulmia ja keinoja motivoida ja innostaa ihmisiä strategian toteutumisen ja onnistumisen edellyttämään toiminnanmuutokseen, kehittämiseen ja uuden oppimiseen. Koulutus lähestyy strategian viestintää tuoreesta muutoksen rakentamisen näkökulmasta pelkän perinteisen strategian sisällön tiedoksi viestimisen sijaan, mikä tekee viestinnästä aiempaa strategisempaa ja merkittävästi vaikuttavampaa.

Kohderyhmä

Koulutus sopii kaikille toimialoille ja kaikkiin organisaatioihin, jossa halutaan tukea ihmisten muutoskyvykkyyttä ja onnistua toteuttamaan strategian linjaamia muutoksia arjen työssä, mm. strategiaviestinnästä vastaavalle, strategiasta viestivälle viestinnän asiantuntijalle, esihenkilölle tai tiiminvetäjälle, strategiahankkeen vetäjälle tai strategiatyössä mukana olevalle.

Koulutus on suunnattu heille, jotka näkevät strategian viestinnän muutoksen rakentamisena ja haluavat perehtyä niihin keinoihin, joilla viestintä voi luoda pohjaa ja mahdollistaa ihmisten toiminnan muutosta, uudesta innostumista ja strategian toteuttamista omassa työssään.

Lisätietoa osallistujille

Kiinnostus strategian toteuttamisen viestinnälliseen näkökulmaan ja viestinnän kehittämisen mahdollisuuksiin riittää, ei tarvitse olla esimerkiksi viestinnän asiantuntija. Osallistujille lähetetään lyhyt sähköinen ennakkokysely heidän tilanteestaan ja taustastaan esimerkkien ja näkökulman muokkaamista varten.

Innostava strategian viestintä -koulutuksen sisällönkuvaus

Koulutus keskittyy strategian viestintään, joka tukee muutoskyvykkyyttä ja innostusta uudesta. Osallistujat oppivat viestinnän keinoja, joilla strategia voidaan tuoda lähelle ihmistä ja tehdä siitä merkityksellinen ilman, että jatkuvat muutokset aiheuttavat uupumusta tai turhautumista. Koulutus syventää ymmärrystä siitä, miten ihmisen toiminta muuttuu aina fysiologian tasolle asti ja mitä viestinnällisiä tekijöitä tarvitaan sisäisen motivaation ja innostuksen herättämiseksi.

Osallistujat perehtyvät myös siihen, miten rakentaa kulttuuria, jossa strategiaviestintä vahvistaa luottamusta ja ehkäisee muutosvastarintaa. Koulutuksessa käsitellään ihmislähtöisen viestinnän periaatteita, visiojohtamista ja koko organisaation osallistamista viestintään sekä tarjotaan konkreettisia esimerkkejä ja työkaluja, joiden avulla voi kehittää strategian viestintää ja vahvistaa muutoskyvykkyyttä käytännössä.

Hyödyt

1.  Lisäät ymmärrystäsi ihmisen muutoskyvykkyyden ja innostumisen mahdollistavista viestinnän edellytyksistä.

2. Saat tutkittua tietoa strategian juurtumisen tyypillisistä haasteista ja motivoitumisen perusteista.

3. Opit tärkeimmät näkökulmat, jotka vaikuttavat ihmisen toiminnan muuttumiseen, uuden juurtumiseen ja strategian toteutumiseen ja miten näihin voi viestinnällisesti vaikuttaa.

4. Saat konkreettisia keinoja ja työkaluja syvään ihmisymmärrykseen perustuvaan, muutoskyvykkyyttä tukevaan ja innostuksen tunteita herättävään strategian viestintään.

5. Kuulet aitoja esimerkkejä strategian toteutumisen haasteista ja saat niihin konkreettisia, käytännössä toteutettuja viestinnän kehittämisideoita.

Koulutuksen ohjelma

  • Innostuksen anatomia
  • Innostaako vai ei?
  • Viestinnän vaikutus
  • Strategian kohderyhmät
  • Yhteinen kieli
  • Muutoksen esteet
  • Motivaatiotekijät
  • Tunnekokemus
  • Viestintätaidot
  • Tehtävä
  • Kehittämisen osa-alueet
  • Mistä tyypillisesti kiikastaa?
  • Esimerkkejä eri tilanteista eri organisaatioissa
  • Yhteenvetotehtävä

Kouluttaja

Ella Koota

Ella Koota

Ihmislähtöisen viestinnän kehittäjä, muotoilija, strategi ja valmentaja, Valoria Oy

Ella vetää vaativia viestinnän kehittämishankkeita, toimii viestintätiimien strategisena tukena sekä valmentaa esihenkilöitä ja tiimejä viestintätaidoissa, muutos- ja strategiaviestinnässä sekä tunneälykkäässä työyhteisöviestinnässä.

Hinta 595 € (+ alv 25,5 %)

Osallistumalla tähän ja Ella Kootan toiseen 3 h koulutukseen, Viestintäkulttuurin kehittäminen, saat ne yhteishintaan 890 € (hintaan lisätään voimassa oleva arvonlisävero). Ilmoittaudu molempiin moduuleihin erikseen koodilla: ”Koulutuskombo”

Valitse koulutus

Ota yhteyttä

Säästä koulutuksista – tutustu MIFin etuohjelmiin

Kun tiiminne oppii yhdessä, uuden osaamisen hyödyntäminen on sujuvampaa. MIFin ryhmäalennuksella ja koulutuskortilla saat koulutukset edullisemmin.

Seuraa meitä sosiaalisessa mediassa