Menestyvä kansainvälinen toiminta

Kannattava maksuliikenne vientikaupassa

Remote – osallistu etäyhteydellä! Opi tunnistamaan maksuliikenteen riskit ja hallitsemaan niitä. Turvaa yrityksesi saatavat ja huomioi pakotteet.
Auta myyntiä löytämään sopivat ostajan rahoituskanavat.

 

Miksi Kannattava maksuliikenne vientikaupassa?

Oikeilla maksuehdoilla ja -tavoilla on perinteisesti hallittu EU:n ulkopuolisten vientimarkkinoiden maksuriskejä. Saatavien turvaaminen nousee entistäkin suurempaan arvoon, jos maailmantalous hyytyy.

Koulutuksessa tutustut myös ostajan rahoitusvaihtoehtoihin sekä pakotteiden ja sanktioiden kiinnostavaan maailmaan.

Tämä koulutuspäivä on itsenäinen osa Viennin käytännöt - Export in Practice -koulutusta. Tähän päivään voi ilmoittautua myös erikseen.

Kannattava maksuliikenne vientikaupassa

  • vientikaupan riskit ja oikean maksutavan ja -ehdon valinta
  • toimivan yhteistyön rakentaminen pankin kanssa
  • miten maksut ohjataan tilille
  • perittävä (documentary collection)

Menettelytavat: remburssi ja saatavien turvaaminen

  • sujuva remburssikäytäntö (documentary credit)
  • standby letter of credit
  • ulkomaankaupan pankkitakaukset ja takuut
  • viennin rahoitus: forfaiting (vekselirahoitus), ostajaluotot, maksuajallinen remburssi
  • maksuliikenteen riskeiltä suojautuminen
  • remburssin merkitys yrityksen järjestelmille

Kaksikäyttötuotteet ja pakotteiden huomioiminen

  • kaksikäyttötuote, vientivalvonta
  • kauppapolitiikka, pakotteet ja sanktiot - tärkeimpiä viennissä huomioitavia asioita

Hyödyt ja tavoitteet saatavien turvaamisen -koulutuksessa

  • saat kokeneelta ammattilaiselta toimivia työkaluja ja neuvoja yrityksesi maksuliikenteen riskien hallintaan
  • opit ymmärtämään maksuehdon ja toimitusehdon väliset riippuvuussuhteet sekä niiden merkityksen omaan työhösi
  • opit vaikuttamaan yrityksesi saatavien turvaamiseen ja kannattavuuteen
  • koulutuksen jälkeisenä tukena saat vastaukset kuukauden sisällä mieleen tulleisiin maksuliikenne-kysymyksiin.

FAQ | UKK

Vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin täällä »

 

Osallistumismaksu sisältää:

-yhden koulutuspäivän
-materiaalipaketin
-lounaan ja taukokahvit
-vastauspalvelu koulutuksen jälkeisenä tukena 1 kk ajan

Koulutuspäivä alkaa klo 9:00 ja päättyy klo 16:00. Voit osallistua myös etäyhteydellä. Kerro asiasta ilmoittautumislomakkeen lisätieto-kohdassa.

Haluatko kysyä lisää tai tilata vastaavan koulutuksen organisaatiollesi?

Ota meihin yhteyttä!