Oletko uudistamassa verkkopalvelua?

Vedätkö digiviestinnän projektia tai oletko osa digiprojektiryhmää?

Haluatko muodostaa kokonaiskuvan ja päivittää tietosi digitaalisesta viestinnästä?

Kaipaatko vahvistusta omille ajatuksillesi siitä, miten digitaalista viestintää kehitetään ja toteutetaan teidän talossa?

Haluatko tulla huippuasiantuntijoiden oppiin kuulemaan digiviestinnän ja somen uusimmat trendit?

ota-digitaalisen-viestinnän-iso-kuva-haltuun-Inforin-koulutuksessa

TULOSSA LOKAKUUSSA 2018!

Digitaalisen viestinnän koulutusohjelma koostuu

  • 7 lähipäivästä
  • henkilökohtaisesta digisparrauksesta tai digiauditoinnista (3 tuntia).

Lähipäivät pidetään Inforin toimitiloissa Helsingissä:

  • ti 9.10.2018 – ke 10.10.2018 klo 9–16
  • ti 27.11.2018 – ke 28.11.2018 klo 9–16
  • ti 15.1.2018 – ke 16.1.2018 klo 9–16
  • ti 12.2.2018 klo 9–16.

Digitaalisen viestinnän koulutusohjelma sopii sinulle, joka

ylläpidät ja kehität sisäistä tai ulkoista verkkopalvelua tai kampanjasivustoa. Haluat päivittää tietosi ja taitosi vastaamaan digiajan vaatimuksia.

Tittelisi voi olla esimerkiksi:

  • tiedottaja, viestinnän suunnittelija tai viestintäpäällikkö
  • markkinointisuunnittelija, markkinointikoordinaattori tai markkinointipäällikkö
  • projektipäällikkö
  • asiantuntija.

Digitaalisen viestinnän koulutusohjelman sisältö

Trendit ja ilmiöt

  • digimedian ekosysteemit: päivityspaketti digitaalisen viestinnän tilasta
  • mistä nyt pöhistään? mm. AI (Artificial Intelligence), VR (Virtual Reality), AR (Augmented Reality), IoT (Internet of Things), Big Data, chatbotit, algoritmien kehitys
  • markkinoinnin automaatio, Inbound-markkinointi, digikampanjat, digimarkkinoinnin mittaaminen

Digitaalisen viestinnän strategia

  • miten digistrategia tehdään?
  • miten digistrategia toteutetaan?
  • miten digiviestinnän onnistumista mitataan?

Digitaalisen viestinnän mittaaminen, arviointi ja analysointi

  • miten oikeat mittarit valitaan?
  • miten dataa kannattaa analysoida?
  • erilaisten web-analytiikkatyökalujen esittely (mm. Google Analytics)

Vaikuttajamarkkinointi digiaikana

  • miten vaikuttajamarkkinointi suhteutuu muuhun markkinointiin ja viestintään?
  • mikä on sen rooli osana sisältöstrategiaa?
  • vaikuttajamarkkinoinnin mielekkäät digikanavat?

Käytettävyys ja käyttökokemus

  • käyttäjä suunnitteluprosessin keskiössä
  • käyttäjän ja sisällön kohtaaminen viestitulvassa
  • käytettävyyden tutkimusmenetelmät

Digitaalisen viestinnän juridiset pelisäännöt

  • sisällöntuotantoon liittyvät oikeudet
  • sosiaalinen media ja työntekijän asema
  • henkilötiedot ja yksityisyyden suoja (GDPR)
  • markkinoinnin pelisäännöt

Sosiaalisen median strateginen käyttö ja mittaaminen

  • johdatus somemaailman trendeihin
  • somestrategian osa-alueet, tavoitteet ja mittarit
  • somen analytiikkatyökalut käytännössä

Sisältöstrategia ja -markkinointi

  • millainen on hyvä sisältöstrategia?
  • mihin kysymyksiin sisältöstrategia vastaa?
  • sisältöstrategiasta sisältömarkkinointiin ja käytäntöön: kohti ajatusjohtajuutta

Hakukoneoptimointi (SEO) ja löydettävyys

  • hakukoneoptimoinnin perusteet
  • hyvä sisältöstrategia ja hakukoneoptimointi kulkevat käsi kädessä
  • miten sisältöstrategian ja hakukoneoptimoinnin onnistumista mitataan?
  • hakukoneoptimoinnin tulevat trendit ja vaikutus sisällöntuotantoon: matkalla kohti yksilöllisiä hakuja ja puhehakuja

Verkkopalvelujen kehittäminen, teknologiavalinnat ja mobiiliratkaisut

  • digitekniikan tietopaketti viestijälle – miten selvitä yhteisistä projekteista IT-jengin kanssa?
  • mitä on hyvä tietää, kun synnyttää tai uudistaa verkkopalvelua 2018?
  • verkkopalvelun rakentaminen: tekninen määrittely ja teknologiavalinnat
  • verkkopalvelun yhdistäminen ulkoisiin palveluihin – integraatiot, syötteet ja rajapinnat
  • Mobile First, Cross-device-markkinointi ja responsiivinen suunnittelu

Mobiilivideot: ideasta toteutukseen

  • katsaus mobiilivideoiden kuvaamiseen ja editointiin
  • livestriimaus ja ”matalan kynnyksen videot” somessa
  • lyhytikäiset sisällöt ja tarinat organisaation tukena

Työyhteisöjen digitaalinen viestintä ja sen trendit

  • yhteisöllinen viestintä työpaikan sisäisissä somekanavissa
  • yhteisömanagerin rooli työyhteisöviestinnässä
  • millainen intranet kannattaa tehdä vuonna 2018

Visuaalisuus digitaalisessa viestinnässä

  • kokonaisvisuaalisuuden merkitys digiaikana
  • visuaalisuus ja sen rajoitukset somekanavissa
  • työskentely visuaalisen suunnittelun ammattilaisten kanssa

Digisparraus tai digiauditointi (3 tuntia)

Lähipäivien lisäksi koulutusohjelmaan sisältyy valintasi mukaan joko henkilökohtainen digisparraus tai digiauditointi (3 tuntia).

Digisparrauksen ideana on käsitellä oman organisaatiosi digiviestintää kokeneen asiantuntijan sparraamana. Sparrauksessa käydään läpi oman työsi ja osaamisesi kannalta tärkeää digiviestinnän kysymystä tai aihealuetta.

Digiauditoinnissa saat kokeneelta digiviestinnän asiantuntijalta palautetta jostain organisaatiosi digiratkaisusta tai digiviestinnän toteutuksesta. Auditoinnin kohteena voivat olla valintasi mukaan esim. organisaatiosi somekanavat, verkkosivut, verkkokauppa tai vaikkapa tapa toteuttaa sähköpostimarkkinointia.

Digisparrauksen tai digiauditoinnin voi ostaa myös erikseen. Kysy tarjousta: info(at)infor.fi

Oppimismenetelmät ja -materiaalit

Käytämme osallistavia ja vaikuttavia oppimismenetelmiä. Koulutuksessa kohtaavat teoria ja käytäntö:

  • vuorovaikutteiset asiantuntijaluennot
  • pienryhmäkeskustelut
  • ajankohtaiset caset

Lisäksi oman työyhteisön digitaalisen viestinnän kehittämiseen liittyvä digiauditointi tuo opitun käytäntöön konkreettisella tavalla.

Hyödyt ja tavoitteet

  • saat näkemyksen digitaalisen viestinnän nykytilasta ja tulevaisuuden trendeistä
  • tiedät, miten tuet organisaation strategiaa digitaalisella viestinnällä
  • ymmärrät, miten eri kohderyhmiin vaikutetaan digiympäristössä
  • opit hyödyntämään sosiaalisen median keinoja viestinnässä ja markkinoinnissa
  • ymmärrät, mitä kaikkea verkkotekniikka mahdollistaa
  • tiedät, milloin ja miten verkkopalveluja kannattaa uudistaa
  • opit hyödyntämään hakukoneoptimointia
  • voit hyödyntää koulutusohjelman asiantuntija- ja kollegaverkostoa.

Hinta

Osallistumismaksu 4 450 € (+ alv. 24 %) sisältää koulutuksen, digisparrauksen/-auditoinnin, oppimateriaalit sekä lounaat ja taukotarjoilut.

Osallistujien palautteita koulutuksesta

”Tarkoituksenani oli päivittää digitaalisen viestinnän tasoni tähän päivään, ja se onnistui mainiosti. Ohjelma oli todella kattava, monipuolinen ja mielenkiintoinen.”

”Koulutus antoi kattavan kuvan tämän päivän digitaaliseen viestintään, mutta valotti myös tulevaa.”

”Mielenkiintoiset kouluttajat, jotka olivat alansa todellisia ammattilaisia.”

”Voin konkreettisesti hyödyntää koulutuksen antia työssäni.”

”Parasta olivat kaikki käytännön esimerkit, verkostoituminen muiden opiskelijoiden kanssa sekä hyödyllinen sisältö.”

”Erittäin hyvä kokonaisuus ja erinomaiset asiantuntijat kouluttajina.”

 

 

* * *

Kysy lisää Digitaalisen viestinnän koulutusohjelma DIKOsta

Anne Laajalahti
Tuoteryhmäpäällikkö, FT
050 505 8474
anne.laajalahti@infor.fi

 

Like and share with your friends:Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Pin on Pinterest
Pinterest
Email this to someone
email

Kysy lisää

Anne Laajalahti
Johanna Ansamaa
Oletko kiinnostunut tilaamaan vastaavan koulutuksen organisaatiollesi?
  • Oletko kiinnostunut tilaamaan vastaavan koulutuksen organisaatiollesi?
  • Ota yhteyttä!
  • Ilari Hylkilä
  • 050 350 6918
  • ilari.hylkila@infor.fi

Kouluttajat

Jenni Eromäki
  • Jenni Eromäki
  • Sopimusoikeuden, IPR-oikeuden ja markkinointijuridiikan asiantuntija, OTK, LL.M.
Sebastian Greger
  • Sebastian Greger
  • Vuosikymmenen kokemus digitaalisten palveluiden suunnittelusta
Antti Leino
  • Antti Leino
  • Digital Director, GroupM.
  • 18 v. kokemus digitaalisten palvelujen ja viestinnän konsepti- ja sisältösuunnittelusta, toteutuksesta ja käyttöönotosta
Aki-Ville Pöykiö
Mikko Yli-Erkkilä
Piritta Seppälä
  • Piritta Seppälä
  • Sosiaalisen median valmentaja, viestinnän mittaamisen asiantuntija
Hanna Reinikainen
Arttu Raittila

Löydät samankaltaisia koulutuksia: