search login
Tuloksellinen johtaminen, Vaikuttava viestintä

Kriisiviestintävalmennus

Paikka: Asiakkaan toiveiden mukaan

Fiksu yritys tai yhteisö varautuu kriiseihin. Myös somekriiseihin. Toteutamme räätälöityjä kriisiviestintäkoulutuksia ja -simulaatioita sekä yrityksille, valtion organisaatioille, kunnille että seurakunnille. Autamme myös kriisiviestintäsuunnitelmien päivittämisessä digiajan haasteisiin.

Paikka: Asiakkaan toiveiden mukaan

Viestintä on osa kriisinhallintaa. Onnettomuus, häiriö tuotteessa, ongelma yhteistyökumppanin tai alihankkijan toiminnassa, inhimillinen virhe, sopimaton lausunto, väärinkäytös, somessa vellova huhu tai verkkorikollisten hyökkäys organisaation asiakastietoihin. Tässä esimerkkejä tyyppillisiä asioita, jotka voivat sysätä organisaation kriisiin.

Onnistuneella kriisiviestinnällä organisaatio voi minimoida kriisin aiheuttamat haitat ja turvata toiminnan jatkumisen. Parhaassa tapauksessa se kääntää tilanteen viestinnällä ja fiksulla toiminnalla edukseen.

Kenelle?

Mitä useampi organisaation johdosta, avainasiantuntijoista sekä viestinnän ja asiakastyön avainhenkilöistä ymmärtää kriisiviestintää, sitä todennäköisemmin organisaatio menestyy kriisitilanteessa. Suosittelemme kriisiviestintävalmennusta seuraaville ryhmille:

  • Organisaatiosi valmiusryhmälle tai kriisiviestintään nimetylle ryhmälle
  • Johtoryhmälle
  • Viestintäihmisillä ja avainasiantuntijoilla laajennetulle johtoryhmälle
  • Viestintäyksikölle
  • Koko henkilöstölle

Koulutus toteutetaan käytännönläheisenä. Se rakentuu tietoiskuista, esimerkeistä, keskustelusta, harjoituksista ja niiden analysoinnista.

Sisältöjä

Kriisiviestintävalmennuksen tai -simulaation sisältö räätälöidään asiakkaan tarpeeseen. Alla on listattu tyypillisiä koulutuksessa läpikäytäviä asioita:

  • Mitä on nykyaikainen kriisiviestintä? Mihin organisaatioiden tulee varautua?
  • Sosiaalisen median uudet ilmiöt kriisiviestinnässä
  • Oman organisaation potentiaaliset kriisit
  • Kriisin aiheiden varhainen tunnistaminen
  • Kriisiviestinnän ensitoimet ja digitaaliseen julkisuuteen vaikuttaminen kriisin alkuvaiheessa
  • Kriisinhallinan ja -viestinnän organisointi ja prosessit
  • Viestintävastuut ja toimiminen viranomaisyhteistyötä vaativissa tilanteissa
  • Miten eri kohderyhmiä puhutellaan?
  • Kriisiviestinnän foorumit, kanavat ja tuotokset
  • Median kohtaaminen kriisitilanteessa
  • Tiedotustilaisuuksien järjestäminen
  • Viestintä kriisin eri vaiheissa – ensivaiheista jälkihoitoon

Sparraus kriisiviestintäsuunnitelman päivittämiseen

Autamme asiakkaitamme uudistamaan kriisiviestintäsuunnitelmansa ajantasalle. Meiltä saat kokeneen asiantuntijan sparraamaan kriisiviestintäsuunnitelman tai -ohjeen uudistamisessa.

Haluatko kysyä lisää tai tilata vastaavan koulutuksen organisaatiollesi?

Ota meihin yhteyttä!

Ilari Hylkilä

Asiakkuuspäällikkö Puh. 050 350 6918
Ota yhteyttä
Pysy ajantasalla

Tilaa maksuton uutiskirje

Tilaamalla Management Institute of Finland MIF Oy:n uutiskirjeen kuulet mm. ajankohtaisista koulutuksista ensimmäisten joukossa, saat tietoa maksuttomista seminaareista ja mielenkiintoisia blogikirjoituksia. Uutiskirjeemme ilmestyy sähköpostiisi 1–2 kertaa kuussa – sen tilaus on maksutonta, ja voit perua sen koska tahansa kirjeen lopussa olevasta linkistä.

Tilaa uutiskirje