Viestintäkoulutus
Leif Åberg: Merkityksellistävän yhteisöviestinnän malli
- Etusivu
- Blogi
- Viestintäkoulutus
- Leif Åberg: Merkityksellistävän yhteisöviestinnän malli
Organisaatioissa tarvitaan merkityksellistävää yhteisöviestintää. Mitä kaikkea se on? Tätä avaa professori emeritus Leif Åbergin (1948–2020) kehittämä Merkityksellistävän yhteisöviestinnän malli.
Pääset hyödyntämään mallia lataamalla sen PDF-tiedostomuodossa tältä verkkosivulta.
Sisällysluettelo: Merkityksellistävän yhteisöviestinnän malli
- Alkusanat ja Åbergin pizza originale, s. 3–5
- Alkuun pari sanaa ympäristöstä ja organisoitumisesta, s. 5–6
- Jeremy Englandin maailmankaikkeuden synty siirtyi viestintäajatteluun, s. 6–7
- Millaisia ovat dissipatiiviset organisaatiot? s. 8–9
- Millaiset organisaatiot menestyvät? s. 9–10
- Mitä tapahtuu organisaatioissa, kun kriisi iskee? s. 10–11
- Millaista toimintaa organisaatiot tarvitsevat? s. 12
- Millaista viestintää organisaatioissa tarvitaan? s. 13–14
- Pizzan täytteet, s. 14–23
- Lopuksi: Leif Åbergin kiitokset kollegoilleen, s. 23–24
- Tämän postuumin toimittajalta, s. 23–25
- Lähteet, s. 26
Lataa Merkityksellistävän yhteisöviestinnän malli tästä
Ladattava julkaisu perustuu professori emeritus Leif Åbergin 23.10.2020 ProCom-päivässä pitämään esitelmään, jota on täydennetty muista lähteistä. Ladattava julkaisu julkistettiin postuumisti 16.2.2022.
Tekstin on toimittanut Elisa Juholin. Julkaisun ovat tuottaneet ja julkaisseet yhteistyössä: Infor / Management Institute of Finland MIF Oy & ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry.
Merkityksellistävän yhteisöviestinnän malli on myös julkaistu painetussa muodossa teoksessa Communicare! Ota viestinnän ilmiöt ja strategiat haltuun.
ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry:n järjestämän Leif Åbergin muistotilaisuuden tallenne on katsottavissa täällä.