Viestintäkoulutus

Leif Åberg: Merkityksellistävän yhteisöviestinnän malli

Julkaistu 16.02.2022
merkityksellistävän yhteisöviestinnän malli kansi

Organisaatioissa tarvitaan merkityksellistävää yhteisöviestintää. Mitä kaikkea se on? Tätä avaa professori emeritus Leif Åbergin (1948–2020) kehittämä Merkityksellistävän yhteisöviestinnän malli.

Pääset hyödyntämään mallia lataamalla sen PDF-tiedostomuodossa tältä verkkosivulta.

Sisällysluettelo: Merkityksellistävän yhteisöviestinnän malli

  • Alkusanat ja Åbergin pizza originale, s. 3–5
  • Alkuun pari sanaa ympäristöstä ja organisoitumisesta, s. 5–6
  • Jeremy Englandin maailmankaikkeuden synty siirtyi viestintäajatteluun, s. 6–7
  • Millaisia ovat dissipatiiviset organisaatiot? s. 8–9
  • Millaiset organisaatiot menestyvät? s. 9–10
  • Mitä tapahtuu organisaatioissa, kun kriisi iskee? s. 10–11
  • Millaista toimintaa organisaatiot tarvitsevat? s. 12
  • Millaista viestintää organisaatioissa tarvitaan? s. 13–14
  • Pizzan täytteet, s. 14–23
  • Lopuksi: Leif Åbergin kiitokset kollegoilleen, s. 23–24
  • Tämän postuumin toimittajalta, s. 23–25
  • Lähteet, s. 26

Merkityksellistävän yhteisöviestinnän malli

Lataa Merkityksellistävän yhteisöviestinnän malli tästä

Ladattava julkaisu perustuu professori emeritus Leif Åbergin 23.10.2020 ProCom-päivässä pitämään esitelmään, jota on täydennetty muista lähteistä. Ladattava julkaisu julkistettiin postuumisti 16.2.2022.

Tekstin on toimittanut Elisa Juholin. Julkaisun ovat tuottaneet ja julkaisseet yhteistyössä: Infor / Management Institute of Finland MIF Oy & ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry.

Merkityksellistävän yhteisöviestinnän malli on myös julkaistu painetussa muodossa teoksessa Communicare! Ota viestinnän ilmiöt ja strategiat haltuun.

ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry:n järjestämän Leif Åbergin muistotilaisuuden tallenne on katsottavissa täällä.

Seuraa meitä sosiaalisessa mediassa