search login
Vaikuttava viestintä

Digitaalisen viestinnän koulutusohjelma

Paikka: Helsinki

Vahvista osaamistasi digitaalisen viestinnän asiantuntijana. Näkemystä, kokemusta, tietoja ja taitoja digitaalisen viestinnän suunnitteluun ja toteuttamiseen. Pääset viemään ja kehittämään oman yhteisösi digistrategiaa uudelle tasolle.

Paikka: Helsinki

Haluatko muodostaa kokonaiskuvan ja päivittää tietosi digitaalisesta viestinnästä? Kaipaatko vahvistusta omille ajatuksillesi siitä, miten digitaalista viestintää kehitetään ja toteutetaan teidän talossa? Tule huippuasiantuntijoiden oppiin kuulemaan digiviestinnän ja somen uusimmat trendit!

DIKO11 starttasi lokakuussa 2018. Seuraava toteutus alkaa syksyllä 2019. Ota meihin yhteyttä, niin kerromme sinulle ensimmäisten joukossa valmennuksen tarkat päivämäärät! (anne.laajalahti@infor.fi, 050 505 8474)

 

Digitaalisen viestinnän koulutusohjelmaan sisältyy seitsemän lähipäivää ja digiammattilaisen ohjaama henkilökohtainen sparraus tai digiauditointi (3 tuntia), jossa pääset heti siirtämään koulutuksen opit suoraan käytäntöön.

Lähipäivät pidetään Inforin toimitiloissa Helsingin Töölönlahden koulutuskampuksella. Käynnissä olevan ohjelman päivät:

  • ti 9.10.2018 – ke 10.10.2018 klo 9–16
  • ti 27.11.2018 – ke 28.11.2018 klo 9–16
  • ti 15.1.2019 – ke 16.1.2019 klo 9–16
  • ti 12.2.2019 klo 9–16.

Ennakkotietoa syksyn 2019 aloituksesta: Anne Laajalahti (050 505 8474, anne.laajalahti@infor.fi).

Kenelle Digitaalisen viestinnän koulutusohjelma sopii?

Digitaalisen viestinnän koulutusohjelma on tarkoitettu kaikille viestinnän ja markkinoinnin ammattilaisille ja asiantuntijoille, jotka haluavat päivittää tietonsa ja taitonsa vastaamaan digiajan vaatimuksia. Tittelisi voi olla esimerkiksi:

  • tiedottaja, viestinnän suunnittelija tai viestintäpäällikkö
  • markkinointisuunnittelija, markkinointikoordinaattori tai markkinointipäällikkö
  • projektipäällikkö
  • asiantuntija.

Digitaalisen viestinnän koulutusohjelman sisältö

Trendit ja ilmiöt

  • digimedian ekosysteemit: päivityspaketti digitaalisen viestinnän tilasta
  • mistä nyt pöhistään? mm. AI (Artificial Intelligence), VR (Virtual Reality), AR (Augmented Reality), IoT (Internet of Things), Big Data, chatbotit, algoritmien kehitys
  • markkinoinnin automaatio, Inbound-markkinointi, digikampanjat, digimarkkinoinnin mittaaminen

Digitaalisen viestinnän strategia

  • miten digistrategia tehdään?
  • miten digistrategia toteutetaan?
  • miten digiviestinnän onnistumista mitataan?

Digitaalisen viestinnän mittaaminen, arviointi ja analysointi

  • miten oikeat mittarit valitaan?
  • miten dataa kannattaa analysoida?
  • erilaisten web-analytiikkatyökalujen esittely (mm. Google Analytics)

Vaikuttajamarkkinointi digiaikana

  • miten vaikuttajamarkkinointi suhteutuu muuhun markkinointiin ja viestintään?
  • mikä on sen rooli osana sisältöstrategiaa?
  • vaikuttajamarkkinoinnin mielekkäät digikanavat?

Käytettävyys ja käyttökokemus

  • käyttäjä suunnitteluprosessin keskiössä
  • käyttäjän ja sisällön kohtaaminen
  • käytettävyyden tutkimusmenetelmät

Visuaalisuus digitaalisessa viestinnässä

  • kokonaisvisuaalisuuden merkitys digiaikana
  • visuaalisuus ja sen rajoitukset somekanavissa
  • työskentely visuaalisen suunnittelun ammattilaisten kanssa

Sosiaalisen median strateginen käyttö ja mittaaminen

  • johdatus somemaailman trendeihin
  • somestrategian osa-alueet, tavoitteet ja mittarit
  • somen analytiikkatyökalut käytännössä

Sisältöstrategia ja -markkinointi

  • millainen on hyvä sisältöstrategia?
  • mihin kysymyksiin sisältöstrategia vastaa?
  • sisältöstrategiasta sisältömarkkinointiin ja käytäntöön: kohti ajatusjohtajuutta

Hakukoneoptimointi (SEO) ja löydettävyys

  • hakukoneoptimoinnin perusteet
  • hyvä sisältöstrategia ja hakukoneoptimointi kulkevat käsi kädessä
  • miten sisältöstrategian ja hakukoneoptimoinnin onnistumista mitataan?
  • hakukoneoptimoinnin tulevat trendit ja vaikutus sisällöntuotantoon: matkalla kohti yksilöllisiä hakuja ja puhehakuja

Verkkopalvelujen kehittäminen, teknologiavalinnat ja mobiiliratkaisut

  • digitekniikan tietopaketti viestijälle – miten selvitä yhteisistä projekteista IT-jengin kanssa?
  • mitä on hyvä tietää, kun synnyttää tai uudistaa verkkopalvelua 2018?
  • verkkopalvelun rakentaminen: tekninen määrittely ja teknologiavalinnat
  • verkkopalvelun yhdistäminen ulkoisiin palveluihin – integraatiot, syötteet ja rajapinnat
  • Mobile First, Cross-device-markkinointi ja responsiivinen suunnittelu

Mobiilivideot: ideasta toteutukseen

  • katsaus mobiilivideoiden kuvaamiseen ja editointiin
  • livestriimaus ja ”matalan kynnyksen videot” somessa
  • lyhytikäiset sisällöt ja tarinat organisaation tukena

Työyhteisöjen digitaalinen viestintä ja sen trendit

  • yhteisöllinen viestintä työpaikan sisäisissä somekanavissa
  • yhteisömanagerin rooli työyhteisöviestinnässä
  • millainen intranet kannattaa tehdä vuonna 2018

Digitaalisen viestinnän juridiset pelisäännöt

  • sisällöntuotantoon liittyvät oikeudet
  • sosiaalinen media ja työntekijän asema
  • henkilötiedot ja yksityisyyden suoja (GDPR)
  • markkinoinnin pelisäännöt

Digisparraus tai digiauditointi (3 tuntia)

Lähipäivien lisäksi koulutusohjelmaan sisältyy valintasi mukaan joko henkilökohtainen digisparraus tai digiauditointi (3 tuntia).

Digisparrauksen ideana on käsitellä oman organisaatiosi digiviestintää kokeneen asiantuntijan sparraamana. Sparrauksessa käydään läpi oman työsi ja osaamisesi kannalta tärkeää digiviestinnän kysymystä tai aihealuetta.

Digiauditoinnissa saat kokeneelta digiviestinnän asiantuntijalta palautetta jostain organisaatiosi digiratkaisusta tai digiviestinnän toteutuksesta. Auditoinnin kohteena voivat olla valintasi mukaan esim. organisaatiosi somekanavat, verkkosivut, verkkokauppa tai vaikkapa tapa toteuttaa sähköpostimarkkinointia.

Digisparrauksen tai digiauditoinnin voi ostaa myös erikseen. Kysy tarjousta: info(at)infor.fi

Oppimismenetelmät ja -materiaalit

Käytämme osallistavia ja vaikuttavia oppimismenetelmiä. Koulutuksessa kohtaavat teoria ja käytäntö:

  • vuorovaikutteiset asiantuntijaluennot
  • pienryhmäkeskustelut
  • ajankohtaiset caset

Lisäksi oman työyhteisön digitaalisen viestinnän kehittämiseen liittyvä digiauditointi tuo opitun käytäntöön konkreettisella tavalla.

Hyödyt ja tavoitteet

  • Saat näkemyksen digitaalisen viestinnän nykytilasta ja tulevaisuuden trendeistä.
  • Tiedät, miten tuet organisaation strategiaa digitaalisella viestinnällä.
  • Opit hyödyntämään mm. hakukoneoptimointia ja sosiaalisen median keinoja viestinnässä ja markkinoinnissa.
  • Ymmärrät, miten eri kohderyhmiin vaikutetaan digiympäristössä ja miten asetettuja tavoitteita mitataan.
  • Voit hyödyntää koulutusohjelman asiantuntija- ja kollegaverkostoa.
  • Saat koulutusohjelmasta todistuksen ja pääset Infor Pro -klubin jäseneksi.

Hinta 4 450 € (+ alv. 24 %)

Osallistumismaksu 4 450 € (+ alv. 24 %) sisältää koulutuksen, digisparrauksen/-auditoinnin, oppimateriaalit sekä lounaat ja taukotarjoilut.

Kokemuksia Digitaalisen viestinnän koulutusohjelmasta

 

Haluatko kysyä lisää tai tilata vastaavan koulutuksen organisaatiollesi?

Ota meihin yhteyttä!

Pysy ajantasalla
Tilaa maksuton uutiskirje

Tilaamalla Management Institute of Finland MIF Oy:n uutiskirjeen kuulet mm. ajankohtaisista koulutuksista ensimmäisten joukossa, saat tietoa maksuttomista seminaareista ja mielenkiintoisia blogikirjoituksia. Uutiskirjeemme ilmestyy sähköpostiisi 1–2 kertaa kuussa – sen tilaus on maksutonta, ja voit perua sen koska tahansa kirjeen lopussa olevasta linkistä.

Tilaa uutiskirje