Menestyvä kansainvälinen toiminta

Import Operations in a Nutshell! – Tuontitoimitukset ja käytännöt | Fintra

Aloitus: 30.10.2019 klo 9:00 - 17:00 / Paikka: Helsinki

Tunnista toimintatavat, joilla edesautat B-to-B-tuontitoimitusten sujuvuutta ja kannattavuutta.

Aloitus: 30.10.2019 klo 9:00 - 17:00
Paikka: Helsinki

Kaikki mitä olet halunnut tietää tuontitoimituksista (B2B), mutta ei ole kehdannut kysyä! Kuten miten kotimaan ostot, EU-hankinnat ja kolmansista maista tehdyt ostot eroavat ostajan ja maahantuojan velvollisuuksien osalta?

Kenelle

Koulutus on suunniteltu henkilöille, joiden vastuualueeseen sisältyy kansainvälisistä hankintasopimuksista neuvotteleminen ja/tai maiden rajat ylittävien toimitusketjujen rakentaminen sekä eri toimijoiden ohjeistaminen. Tittelisi voi olla hankintapäällikkö tai -johtaja, tuotantojohtaja, Sourcing Manager tai Logistics Manager/logistiikkapäällikkö.

Heidän lisäkseen koulutus sopii esim. henkilöille, joiden vastuulla on tuontitoimitusten kustannustehokkuuden parantaminen.

Sisältö hankintojen toimitusten koulutuksessa 30.10.2019

Avaimet kustannustehokkaaseen toimitusketjuun / tarjontaketjuun

  • Sujuvat ja yllätyksettömät toimitukset: mitä tietoja tulee tarkistaa kaupasta sovittaessa
  • Miten vastuut, velvollisuudet ja riskit määräytyvät eri toimijoiden kesken
  • Operaatiot osana tarjontaketjun toimivuuden turvaamista

Mitä pitää tietää hankintasopimusta neuvoteltaessa

  • Incoterms2010 ja Incoterms2020 erot (kansainvälisen kaupan toimitusehdot)
  • Maahantuonnin tullit ja verot pähkinänkuoressa (EU ja kolmannet maat)
  • Tuotteen alkuperä, tullinimike ja etuudet
  • Maahantuonnin alv:n määräytyminen
  • Linkitys muihin toimintoihin kuten esim. taloushallintoon

Pari sanaa tullauksesta, Intrastatista ja kuljetuksesta

  • Tullauskäytännöt
  • Tullien ja muiden veroluonteisten maksujen maksaminen käytännössä
  • Intrastat (sisäkaupan tilastointi)
  • Kuljetusmuodon valinta, rahtien hinnoittelu ja rahdituspainot

Ratkaisuja osallistujien omiin toimitushaasteisiin

Hyödyt

  • Tunnistat toimintatavat, joilla edesautat toimitusten onnistumista ja parannat kannattavuutta
  • Varmistat, että toimittajalla on riittävät tiedot ja keinot tavaran toimittamiseen ja pystyt vastaanottamaan tavaran
  • Osaat välttää kuluja tai riskejä lisääviä seikkoja
  • Saat muistilistan toimintojen suunnittelua ja toteuttamista varten

 

780 € + alv

Hinta 780 €/osallistuja sisältää

  • yhden pidennetyn koulutuspäivän klo 9-17
  • pienryhmästä johtuvan yksilöllisyyden
  • koulutusmateriaalit sähköisenä
  • lounaan ja taukokahvit

Koulutus pidetään suomeksi.

Toteutamme tätä myös yrityksen sisäisenä koulutuksena. Kysy lisää »

 

FAQ | UKK

Vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin täällä »

Haluatko kysyä lisää tai tilata vastaavan koulutuksen organisaatiollesi?

Ota meihin yhteyttä!

Pysy ajantasalla
Tilaa maksuton uutiskirje

Tilaamalla Management Institute of Finland MIF Oy:n uutiskirjeen kuulet mm. ajankohtaisista koulutuksista ensimmäisten joukossa, saat tietoa maksuttomista seminaareista ja oppaista sekä mielenkiintoisista blogikirjoituksista. Uutiskirjeemme ilmestyy sähköpostiisi 1–2 kertaa kuussa – sen tilaus on maksutonta, ja voit perua sen koska tahansa kirjeen lopussa olevasta linkistä.

Tilaa uutiskirje