- toimit vastuullisissa kansainvälisen markkinoinnin ja myynnin tai hankintatoimen tehtävissä tai yrityksen johtotehtävissä
- vastaat itsenäisesti koko yrityksen, tuotteen, tuoteryhmän tai markkina-alueen vienti- tai hankintatoiminnasta tai sitä tukevista toiminnoista
- omaat kokemusta kansainvälisen kaupan tehtävistä ja haluat sertifioida osaamisesi
- vastuualueen strateginen johtaminen
- toimivan kansainvälistymissuunnitelman laatiminen
- viennin suunnittelu, toteutus, seuranta ja kehittäminen
- vientitoiminnan kannattavuus ja budjetointi
- digitaalisuus ja sosiaalinen media kansainvälisen kaupan edistämisessä
- palvelumuotoilu, tuotteistaminen ja asiakasarvon tuottaminen
- kansainvälisen kaupan maksuliikenne ja rahoitusjärjestelyt
- kansainväliset kauppasopimukset
- successful international negotiations and presentations, cultural differences
Koulutuksen tavoitteena on kehittää osallistujan kansainvälisen markkinoinnin ja myynnin osaamista ja siten edistää opiskelijan yrityksen menestymistä kansainvälisillä markkinoilla.
Koulutus edistää osallistujan
- valmiuksia suunnitella ja toteuttaa yrityksen kansainvälistä markkinointi- ja myyntitoimintaa
- taitoja neuvotella ja solmia kansainvälisiä sopimuksia kulttuurierot huomioiden
- ymmärrystä talouden suunnittelusta ja kannattavuudesta
- kykyä hoitaa ja johtaa toimialakohtaisia vientiverkostoja
- taitoja tunnistaa kehittämiseen tarvittavia yhteistyötahoja
- sisäisten toimintojen tehokkuuden lisäämistä
- mahdollisuutta työn ohessa suorittaa virallinen Liiketoiminnan erikoisammattitutkinto