Koulutus valmistaa viralliseen tutkintoon, jossa osaaminen osoitetaan koulutuksen yhteydessä oman työn ja organisaation lähtökohdista. Opiskelija suorittaa tutkinnon suunnittelemalla, hoitamalla, kehittämällä ja seuraamalla oman vastuualueensa myynti- ja markkinointitoimintaa.
Teemat
- vastuualueen strateginen asiakkuusjohtaminen
- toimivan markkinointi- ja myyntisuunnitelman
laatiminen
- markkinoinnin ja myynnin suunnittelu, toteutus,
seuranta ja kehittäminen
- myynnin toteuttaminen ja markkinatiedon merkitys
- myynti- ja markkinointiprosessien kehittäminen ja
Lean-filosofia asiakastyössä
- digitaalisuus ja sosiaalinen media kaupan edistämisessä
- myyntitiimin rakentaminen ja johtajuusosaaminen
- kauppa- ja kumppanuussopimukset
- kaupan maksuliikenne ja rahoitusjärjestelyt
- budjetointi ja kannattavuus
- palvelumuotoilu, tuotteistaminen ja asiakasarvon tuottaminen sekä brändin rakentaminen
Koulutuksen tavoitteena on kehittää osallistujan myynnin ja markkinoinnin osaamista ja siten edistää yrityksen menestymistä markkinoilla.
Koulutus edistää osallistujan
- valmiuksia suunnitella ja toteuttaa yrityksen markki-
nointi- ja myyntitoimintaa
- taitoja neuvotella ja solmia organisaatioiden välisiä
sopimuksia
- osaamista soveltaa sosiaalista mediaa
- kykyä johtaa kumppanuusverkostoja.
Koulutus voidaan toteuttaa oppisopimuskoulutuksena, mikäli edellytykset täyttyvät, jolloin se on pääosin maksuton. Opiskelijamaksu määräytyy kunkin alueen koulutuksen järjestäjän käytännön mukaan. MIF auttaa oppisopimusten haussa.
Hakuaika on käynnissä ja jatkuu 24.2.2023 asti.