Vaikuttava viestintä

Mediaympäristö, kriisiviestintä ja vastuullisuus NYT

Toteutamme koulutuksemme paikan päällä tai etänä tilanteen mukaan! Tässä koulutuksessa opit, kuinka suojaat yrityksesi tai yhteisösi mainetta vaikean tilanteen tai kriisin keskellä. Otat haltuun nousevat ilmiöt ja opit, kuinka puolustaudut negatiivista vaikuttamista vastaan.

 

Mediaympäristö, kriisiviestintä ja vastuullisuus NYT

Mediaympäristössä on meneillään suuri muutos. Yhteiskuntamme on kovaa vauhtia kehittynyt mediayhteiskunnaksi.

Nykyjulkisuus eli ”hybridi mediatila” on entistä arvaamattomampi. Monenlaiset toimijat ovat oppineet käyttämään hyväkseen hybridiä mediatilaa eli somen, perinteisen median, algoritmien, hakukoneiden ja muiden ”uusien mediamuotojen” muodostamaa julkisuutta. Dis- ja misinformaation tulvaa on yhä vaikeampi välttää.

Vaikuttaminen nykyisessä medianympäristössä on entistä vaativampaa. Kriisiviestinnän ja maineenhallinnan perinteiset keinot eivät enää riitä. Media- ja sidosryhmäviestinnän ohella tulee hallita esimerkiksi verkon vaikuttamiskentän lainalaisuudet.  

Tässä koulutuksessa piirrät uusiksi ison kuvasi mediaympäristöstä, kriisiviestinnästä ja maineenhallinnasta. Lisäksi päivität kriisiviestinnän ja vaikuttamisen työkalupakkisi vastaamaan tätä päivää.

Kenelle Mediaympäristö, kriisiviestintä ja vastuullisuus NYT -koulutus sopii?

Koulutus on tarkoitettu kaikille, jotka työskentelevät mediaviestinnän, kriisiviestinnän, maineen ja vastuullisuuden parissa. Tittelisi voi olla esimerkiksi

  • toimitusjohtaja tai toimialajohtaja
  • viestinnästä, brändistä ja vastuullisuusasioista vastaava johtaja
  • viestintäpäällikkö, viestintävastaava tai viestintätiimin jäsen

Mediaympäristö, kriisiviestintä ja vastuullisuus NYT -koulutuksen sisällöt

Kuinka mediaympäristö on muuttunut?

  • Mistä nykyjulkisuus eli ”hybridi mediatila” muodostuu? 
  • Mikä tekee mediaympäristöstä entistä arvaamattomamman?
  • Keitä ovat uudet portinvartijat? Mikä on heidän roolinsa?
  • Millaisia muotoja mis- ja disinformaatio saavat nyt?
  • Miten mediaympäristön muutokset vaikuttavat organisaatiosi viestien ”perillemenoon”?
  • Miten kriisit syntyvät ja kehittyvät nykyisessä mediaympäristössä?
  • Mitä uusi tutkimustieto kertoo vastuullisuuteen liittyvistä odotuksista ja vaatimuksista?

Kuinka suojaat organisaatiosi mainetta vastuullisena toimijana kriisitilanteissa?

  • Miksi organisaatiosi on oltava hereillä myös verkossa?
  • Muuttunut medialogiikka: Kuinka vaikutat samanaikaisesti sekä perinteisen median että sosiaalisen median ja verkon kautta?
  • Miten rakennat mainetta kriisitilanteissa?
  • Luottamuksen 5 lajia -työkalu luottamuksen rakentamisessa
  • Kuinka vastaat väärään tietoon ja negatiiviseen vaikuttamiseen? 
  • Miten rakennat organisaatiosi viestintää ja toimintaa uusien vastuullisuusvaatimusten mukaisesti?

Oppimismenetelmät ja -materiaalit

Koulutus koostuu tietoiskuista, case-esimerkeistä, harjoituksista ja uusimman tutkimustiedon soveltamisesta käytäntöön.

Hyödyt ja tavoitteet

  • Päivität tietosi muuttuneesta mediaympäristöstä sekä kriisiviestinnän, maineenhallinnan ja vastuullisuuden uusimmista opeista. 
  • Ymmärrät, millaisia ovat mediayhteiskunnan ja verkon vaikuttamiskentän lainalaisuudet nyt.
  • Opit suojaamaan organisaatiosi mainetta kriiseissä ja puolustautumaan negatiivista vaikuttamista vastaan.
  • Tiedät, miten rakennat yrityksellesi tai yhteisöllesi vaikuttamisstrategian, joka suojaa sen mainetta.

Koulutus on mahdollista tilata myös omalle organisaatiollesi räätälöitynä. Kysy lisätietoa kriisiviestinnän organisaatiokohtaisista koulutuksista Ilari Hylkilältä, ilari.hylkila@infor.fi, 050 350 6918.

Päivitä kriisiviestinnän ajattelusi ja työkalupakkisi tähän päivään!

Hinta 790 € (+ alv 24%)

Koulutuksen järjestää Infor. Koulutuksen hinta on 790 euroa (+ alv. 24 %). Hinta sisältää koulutuksen, materiaalit sekä lounaan ja taukotarjoilut Helsingin lähipäivissä.

Kysy ryhmähintaa useammalle osallistujalle samasta organisaatiosta!

Haluatko kysyä lisää tai tilata vastaavan koulutuksen organisaatiollesi?

Ota meihin yhteyttä!

Tutustu myös näihin

Kriisiviestintäsuunnitelma – Miten se tehdään? [Lataa ohje]

Vaikuttava viestintä Professori Elisa Juholinin kirjoittamassa Communicare! Viestinnän tekijän käsikirjassa (Infor, 2017) on luku kriisiviestinnästä. Hän antaa siinä neuvoja ja vinkkejä esimerkiksi kriisiviestintäsuunnitelman tekoon. Alla listaa Juholinin ...