search login
Arvokas asiantuntijuus

Konsultin koulutusohjelma

Aika: 25.10.2018-1.11.2018 / Paikka: Helsinki

Kehity vaativissa konsultointitehtävissä: sparraajana, työpajan vetäjänä, fasilitaattorina ja kouluttajana. Nappaa myös uudet opit asiantuntijapalveluiden myyntiin digiaikana.

Aika: 25.10.2018-1.11.2018
Paikka: Helsinki

UUSI OHJELMA STARTTAA LOKAKUUSSA 2018!

Kenelle konsultin koulutusohjelma on tarkoitettu?

Konsultin koulutusohjelma sopii sinulle, joka toimit vastuullisessa konsultin työssä

  1. asiantuntijapalveluja tarjoavan yhtiön palveluksessa
  2. itsenäisenä yrittäjänä tai
  3. sisäisenä konsulttina esimerkiksi HR:n tai työhyvinvoinnin tehtävissä.

Koulutus on juuri sinulle, joka haluat…

  • oppia osallistavia menetelmiä, joiden avulla ratkotaan asiakkaiden haasteita
  • uusia tuulia asiantuntijatyöhösi sekä asiantuntijapalvelujesi myyntiin ja markkinointiin.

Konsultin koulutusohjelman teemat ja ajankohdat

Koulutusohjelmassa keskitytään neljään konsultin työn keskeiseen osa-alueeseen napakalla otteella. Niiden teemat ja ajankohdat ovat seuraavat:

  1. Moduuli 1: Konsultatiiviset menetelmät, to 25.10.2018 klo 9–12
  2. Moduuli 2: Työpajatyöskentelyn ohjaaminen, to 25.10.2018 klo 13–16
  3. Moduuli 3: Koulutustaidot, to 1.11.2018 klo 9–12
  4. Moduuli 4: Konsultin myyntitaidot digiaikana, to 1.11.2018 klo 13–16

Jokainen moduuli koostuu pienryhmäkoulutuksesta sekä napakasta koulutusmateriaalista.

Koulutuksen sisältö

1. Moduuli: Konsultatiiviset menetelmät

Konsultatiivinen työskentely asiakasrajapinnassa

  • Konsultin roolin kirkastaminen – vastuut ja valtuudet
  • Mitä konsultilta odotetaan?
  • Konsultin intuitio – voiko siihen luottaa?
  • Asiakkaan odotusten hallinta – oletukset ja itsestäänselvyydet esiin

Konsultatiiviset työskentelytavat: työvälineiden kirkastaminen

  • Aktiivinen kysymystekniikka – kysyminen on kuuntelemista
  • Katalysoivat, haastavat ja diagnosoivat kysymykset
  • Aktiivisuus ja näkemyksellisyys – mitä ja milloin?
  • Ideointi, innostaminen ja sitouttaminen
  • Positiivinen asiakaspuhe – missä on onnistuttu, fokus yhteisiin onnistumisiin

Teemoja työstetään case-tilanteiden ja esimerkkien avulla.

2. Moduuli: Työpajatyöskentelyn ohjaaminen

Kuulijasta toimijaksi – Työpajatyöskentelyn ohjaaminen

  • Miksi ja milloin työpajatyöskentelyä kannattaa käyttää?
  • Osallistaminen mahdollistaa sitoutumisen
  • Sisällön ja toimintatapojen tasapaino
  • Työpajan ryhmän dynamiikka – kuinka huomioit erilaiset toimijat?

 Asiantuntijakeskustelun ohjaaminen toiminnallisilla menetelmillä

  • Tunnista tilanteet tavoite – mitä odotat osallistujilta?
  • Tunnista oma roolisi – esiintyjä/valmentaja/fasilitaattori
  • Valitse tavoitteen mukainen tekniikka
  • Aktivoinnin menetelmiä: ideointia, ajatustenvaihtoa, prosessimalleja, pariporinoita

 Työpajan hyöty esille

  • Varmista jälkihoito
  • Tee jatkosuunnitelma, jaa vastuut, muista tarkistuspisteet
  • Reflektoi tuloksia

Fasilitaattorin työkaluja: menetelmäpankkia, kokemuksia ja reflektointia

Koulutuksessa tarkastellaan ja harjoitellaan erilaisia toiminnallisia menetelmiä ja pohditaan niiden hyödyntämistä työpajatilanteissa.

3. Moduuli: Koulutustaidot

Aikuisten oppiminen: tee oppimisesta helpompaa (älä vaikeampaa)

  • Miksi kysymykseen ’miksi’ vastaaminen on aikuisen oppimisen lähtökohta?
  • Miten hyödynnät osallistujien omaa tietopohjaa ja miten varmistat yhteisen lähtökohdan ymmärrykselle?
  • Miten otat huomioon erilaiset tavat oppia ja teen oppimisesta helpompaa?

Koulutuksen suunnittelu: varmista tavoitteeseesi pääseminen

  • Mikä ero on esityksellä, koulutuksella ja valmennuksella?
  • Mikä on tavoitteesi – tietoihin, taitoihin vai asenteisiin vaikuttaminen?
  • Miten valitset tavoitteeseesi vievät menetelmät ja sisällöt?
  • Miten luot toimivan rakenteen koulutukselle?
  • Miten teet koulutuksesta aidosti interaktiivisen (virtuaalisestikin toteutettuna)?
  • Miten varmistat sekä ymmärryksen että oppimisen?

Koulutuksen toteutus: nauti oivalluksen ja oppimisen aikaansaamisesta

  • Miten luot hyvää ilmapiiriä ja motivaatiota?
  • Miten vaikutat osallistujien ryhmädynamiikkaan?
  • Miten vältät (turhan) kriittisyyden ja muutosvastarinnan?
  • Miten opit kouluttaessasi itsekin?

4. Moduuli: Konsultin myyntitaidot digiaikana

Asiantuntijapalvelujen tehokas myynti digiaikana

  • Miten digitaalisuus on muuttanut asiakkaan ostoprosessia?
  • Prospektointi, eli mistä ja miten saat uusia liidejä?
  • Social Selling – asiantuntijabrändin kehittäminen, verkostoituminen ja asiakkaan lämmittäminen verkossa

Myyntityön suunnittelu ja toteutus

  • Myyntikeskustelujen ja -tapaamisten valmistelu ja toteutus
  • Oman myyntityön suunnittelu ja toteutus – online ja offline
  • Vinkit voittavaan myyntiin

Konsultin koulutusohjelman hyödyt

Koulutusohjelmassa kehität valmiuksiasi toimia vaativissa konsultointitehtävissä:

  • Opit käyttämään konsultatiivisia menetelmiä tiedon ja osaamisen sparraamisessa
  • Saat valmiuksia tunnistaa asiakkaan kannalta kriittisiä ja oleellisia haasteita, joiden ratkaiseminen vie asiakkaasi tilannetta eteenpäin
  • Tiedostat, milloin fasilitoitu työpajatyöskentely on oikea tapa viedä asioita eteenpäin
  • Kokeilet erilaisia fasilitoinnin menetelmiä
  • Opit rakentamaan työpajan jäsenten tai koulutusryhmän luottamusta ja vastuuta
  • Opit, miten suunnittelet ja toteutat onnistuneen koulutustilaisuuden
  • Opit, millä tavoilla asiantuntijat tekevät tehokkaasti myyntiä digiaikana
  • Saat työkaluja asiantuntijapalvelujesi markkinointiin ja myyntiin

Hinta 1 690 € (+ alv. 24 %)

Koulutuksen hinta 1 690 € (+ alv. 24 %) sisältää koulutuksen, materiaalit, lounaat ja taukotarjoilut.

Haluatko kysyä lisää tai tilata vastaavan koulutuksen organisaatiollesi?

Ota meihin yhteyttä!

Ilari Hylkilä

Asiakkuuspäällikkö Puh. 050 350 6918
Ota yhteyttä
Pysy ajantasalla

Tilaa maksuton uutiskirje

Tilaamalla Management Institute of Finland MIF Oy:n uutiskirjeen kuulet mm. ajankohtaisista koulutuksista ensimmäisten joukossa, saat tietoa maksuttomista seminaareista ja mielenkiintoisia blogikirjoituksia. Uutiskirjeemme ilmestyy sähköpostiisi 1–2 kertaa kuussa – sen tilaus on maksutonta, ja voit perua sen koska tahansa kirjeen lopussa olevasta linkistä.

Tilaa uutiskirje